برگزاری نشست مشترک مدیران معاونت توسعه با معاونت تحقیقات و فناوری

دکتر رامین رحیم نیا: حوزه پژوهش دانشگاه علوم پزشکی تهران در سطح ملی و بین‌المللی سرآمد است

نشست مشترک معاونت توسعه مدیریت و برنامه‌ریزی منابع با معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی تهران با محوریت «بررسی مسائل جاری و مشکلات معاونت تحقیقات و فناوری (پژوهش)، رفع موانع و ارائه راه‌حل‌های مناسب» تشکیل شد.

به گزارش سینا رسانه دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت توسعه مدیریت و برنامه‌ریزی منابع، در نشست 15 آذر ۱۴۰۲ معاونت توسعه و مدیریت برنامه‌ریزی منابع دانشگاه علوم پزشکی تهران که به میزبانی معاونت تحقیقات و فناوری برگزار شد، دکتر رامین رحیم نیا معاون توسعه مدیریت و برنامه‌ریزی منابع دانشگاه، ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع همکاران معاونت تحقیقات و فناوری؛ گفت: حوزه پژوهش دانشگاه علوم پزشکی تهران سرآمد است؛ در داشبورد مدیریتی دانشگاه همیشه به سراغ پژوهش می آیند و البته معاونت توسعه با توجه به ماموریت اصلی خود در جمع آوری دیتا ها همیشه پیشتاز بوده و ما کنار همه معاونت ها حضور فعال داریم.  
وی با تأکید بر موضوع مهم «تولید و خلق ثروت مبتنی بر دانش»؛ افزود: با تغییر رویکردها و مولدسازی می‌توانیم به نسل دانشگاه‌های نسل سوم و چهارم حرکت کنیم.
وی با اشاره به تسهیل‌سازی تمامی فرایندهای موجود در دانشگاه علوم پزشکی تهران؛ تصریح کرد: در این موضوع مهم پای‌کار هستیم تا فرایندها اصلاح و چرخش منابع راحت‌تر انجام شود. 
دکتر رحیم نیا یادآور شد: تیم مدیریتی معاونت توسعه مدیریت و برنامه‌ریزی منابع در خدمت حوزه پژوهش است؛ به شما کمک می‌کنیم تا حتی نیاز به منابع مالی ما هم نداشته باشید؛ حوزه تحقیقات و فناوری باید خلق ثروت بیشتری را مبتنی بر دانش رقم بزند. 
وی با اشاره به اینکه مشکلات و چالش‌های معاونت تحقیقات و فناوری؛ تصریح کرد: تصمیم گرفتیم با تیم مدیریتی حوزه معاونت توسعه مدیریت و برنامه‌ریزی منابع در این معاونت حضور داشته باشیم الحمدلله برای موضوعاتی که در معاونت تحقیقات و فناوری با آن روبرو است و مطرح کردند؛ راه‌حل‌های مناسب ارائه کردیم.  
معاون توسعه مدیریت و برنامه‌ریزی منابع دانشگاه در ادامه به بحث در مورد سرفصل‌های مشکلات و چالش‌هایی که معاونت تحقیقات و فناوری در حوزه مالی و اداری مطرح کرده بودند از جمله؛ تأمین اعتبار در حوزه علم و فناوری، تفاهم‌نامه، پرداخت‌های پرسنلی، تبدیل وضعیت و ارتقای شغلی در حوزه معاونت و... اشاره و خاطرنشان کرد: راهکارهایی برای این موارد مطرح کردیم؛ امید داریم بهره‌وری بیشتری از ظرفیت‌های موجود را باتوجه‌به اختیاراتی که به معاونت تحقیقات و فناوری داده‌ایم؛ شاهد باشیم. 
دکتر رحیم نیا، تفویض اختیار، تسهیل‌سازی، سرمایه‌گذاری و... را از موارد موردتوجه در حوزه تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی تهران عنوان و گفت: مطمئن هستم اگر به این موارد مهم ویژه نگاه و ورود کنید، رضایت‌مندی بیشتری در مجموعه معاونت به وجود می‌آید و تمام نیازهای شما مرتفع می‌شود. 
وی پروژه بزرگ کتابخانه مرکزی و دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران را جزو اولویت‌ها اساسی دانشگاه دانست و تأکید کرد: از طریق مولدسازی و مشارکت خیرین حوزه نظام سلامت امید داریم در شأن دانشگاه در آینده نزدیک این فرایندها را عملیاتی کنیم. 
در ابتدا دکتر علی‌اکبری ساری معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی تهران ضمن خیرمقدم به دکتر رحیم نیا و تیم مدیریتی معاونت توسعه، به ارائه گزارش مبسوطی از وضعیت، شرایط موجود و به معرفی مدیریت‌های معاونت، مراکز تحقیقاتی، پژوهشکده‌ها و پژوهشگاه‌ها، مراکز رشد، واحدهای توسعه تحقیقات و... پرداخت. 
وی در ادامه باتوجه‌به اهمیت جایگاه دانش و فناوری (پژوهش) و تولید مقالات علمی؛ یادآور شد: بیشتر از 30درصد دانش علمی (فن آوری) و استنادات در سطح ملی  کشور در دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی تهران اتفاق می‌افتد؛ در نهایت فعالیت‌های ما در حوزه پژوهش در کل کشور تأثیرگذار است. 
دکتر اکبری ساری خاطرنشان کرد: باتوجه‌به تأکید مقام معظم رهبری بر فراگیرشدن گفتمان تولید علم در کشور و پدیدارشدن نتایج عملی آن؛ باید انگیزه اعضای هیئت‌علمی را همچون گذشته تقویت کنیم و شاهد جهش علمی باشیم. 
در ادامه دکتر غلامرضا حسن‌پور مدیر امور عمومی معاونت تحقیقات و فناوری از حمایت‌های همیشگی و بی‌شائبه دکتر رحیم نیا و تیم مدیریتی ایشان قدردانی کرد و افزود: معاونت توسعه مدیریت و برنامه‌ریزی منابع همکاری و مساعدت خوبی با معاونت تحقیقات و فناوری دارد و با گفت‌وگو تمام موارد موجود در حوزه ما حل‌شدنی بوده و هست.  
توضیح اینکه در نشست مشترک معاونت توسعه مدیریت و برنامه‌ریزی منابع با معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی تهران مدیران هر دو معاونت نظرات سازنده و ارزشمند خود را پیرامون موارد مطرح شده، بیان کردند.
الهام علی
تهیه کننده:

الهام علی

تصاویر