راه اندازی اولین بیوبانک سنگ های دستگاه ادراری در مرکز تحقیقات ارولوژی دانشگاه علوم پزشکی تهران(بیمارستان سینا)

مرکز تحقیقات ارولوژی دانشگاه علوم پزشکی تهران ( بیمارستان سینا) بیوبانک سنگ های دستگاه ادراری را برای اولین بار در سطح کشور و در منطقه خاورمیانه راه اندازی کرد.

دکتر سید محمد کاظم آقامیر، رئیس مرکز تحقیقات ارولوژی دانشگاه علوم پزشکی تهران

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران بیمارستان سینا، دکتر سید محمدکاظم آقامیر، رئیس مرکز تحقیقات ارولوژی دانشگاه علوم پزشکی تهران، ضمن تبریک هفته پژوهش به تمام پژوهشگران کشور، خبر راه‌اندازی بیوبانک سنگ‌های ادراری برای اولین بار در سطح کشور را اعلام کرد.
 وی ضمن بیان این خبر افزود: بیوبانک ها به‌عنوان منبعی ضروری برای جمع‌آوری و ذخیره‌سازی نمونه‌های زیستی، زیرساخت لازم را برای انجام پژوهش‌های علمی، ارتقا دانش محققان و توسعه درمان‌های مؤثر فراهم می‌کنند و ازآنجایی‌که ژنتیک تأثیر بسیاری در ایجاد سنگ درگروهی از افراد مانند؛ بچه‌ها و ایجاد سنگ دوطرفه و  سنگ‌های مکرر دارد ایجاد تغییرات آن و بیان این ژن می‌تواند برای بیماران و ساختار درمانی کشور هزینه‌بر باشد.
با توجه به اینکه مرکز تحقیقات اورولوژی به‌عنوان اولین مرکز رجیستر سنگ‌های ادراری ایران(PERSUS) وظیفه ثبت اطلاعات را نیز به عهده دارد، راه‌اندازی بیوبانک سنگ‌های دستگاه ادراری می‌تواند منبع و مرجعی برای مطالعه درباره انواع علت ژنتیکی سنگ‌ها و همین‌طور همکاری‌های تحقیقاتی و پژوهشی داخلی و بین‌المللی محسوب شود.
  دکتر آقامیر همچنین عنوان داشت: نمونه‌های زیستی پس از گرفتن رضایت‌نامه آگاهانه از افراد شرکت‌کننده دریافت می‌شود و پس از انتقال به آزمایشگاه، براساس استانداردهای رایج مراحل آماده‌سازی را طی کرده و سپس در دمای 80- ذخیره‌سازی و به همراه اطلاعات آن نگهداری می‌شود.
رئیس مرکز تحقیقات ارولوژی در انتهای سخنان خود گفت: پیشگیری، تشخیص به‌موقع، کنترل و درمان سریع‌تر با هزینه کمتر از کمک‌ها دیگری است که بیوبانک سنگ‌های دستگاه ادراری می‌تواند به علم پزشکی و مبتلایان به بیماری سنگ‌های ادراری داشته باشد و بیماران نیز می‌توانند با مراجعه به مرکز تحقیقات ارولوژی دانشگاه علوم پزشکی تهران از مزیت‌های این ساختار بهره‌مند شوند.

رضا  آسیابی
تهیه کننده:

رضا آسیابی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *