گفت‌وگو با برگزیدگان سومین جشنواره دانشجویی ابن‌سینا

مهدی اسفندیاری منش: برای دستیابی به موفقیت باید باور داشته باشیم که می‌توانیم

مهدی اسفندیاری منش، برگزیده سومین جشنواره دانشجویی ابن سینا، تأکید کرد برای دستیابی به موفقیت باید باور داشته باشیم که می‌توانیم و مسیر را تا انتها ادامه دهیم.

دانشگاه علوم پزشکی تهران به‌منظور حمایت و تشویق فعالیت‌های ارزشمند دانشجویان، چهارمین جشنواره دانشجویی ابن سینا را با شعار دانشجو، نشاط، تعالی و آرمان‌گرایی 14 آذر 96 برگزار خواهد کرد.
این جشنواره صرفاً برای دانشجویان ایرانی و بین‌المللی دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار می‌شود و دانشجویان تمامی مقاطع تحصیلی اعم از کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکترای عمومی، دکترای تخصصی، دستیاری و فلوشیپ می‌توانند با ارائه مستندات خود در محورهای مختلف آن شرکت کنند.
برای آشنایی بیشتر دانشجویان با این جشنواره، با برگزیدگان سومین دوره  گفتگو کردیم که در ادامه می‌خوانید:

خودتان را به‌طور کامل معرفی کنید و بفرمایید در چه حیطه‌ای از جشنواره برگزیده شدید؟

مهدی اسفندیاری منش دانشجوی دکتری تخصصی نانوفناوری داروئی هستم. در حال حاضر به‌عنوان محقق پژوهشی در دانشگاه پزشکی هاروارد و دانشگاه MIT مشغول گذراندن دوره مطالعاتی هستم. با داشتن 28 مقاله ISI، 19 کنفرانس و 4 ثبت اختراع در بخش پژوهشی جشنواره ابن‌سینا به‌عنوان فرد برگزیده انتخاب شدم.
 
رمز موفقیت خود را در چه می‌دانید؟ یا فکر می‌کنید چه عواملی در موفقیت شما نقش داشته است؟

اصلي‌ترين شرط موفقيت در زندگي فردي و اجتماعي، داشتن قدرت مديريت خود است. مديريت را به معناي اداره كردن، برنامه‌ريزي و حركت در چارچوب برنامه برای رسیدن به هدف بکار گرفتم. اهداف متنوعی را می‌توان انتخاب کرد که متناسب با شخص و انگیزه‌هایش باشد. برای من جدای از کار علمی و تحقیقاتی، کار تولیدی نشأت‌گرفته از تخصص علمی نیز به‌عنوان یک دغدغه مطرح بود و آن را به‌عنوان هدف قراردادم. همچنین شرط لازم براي موفقيت در هر زمينه‌اي را يادگيري مداوم دیدم و هر تجربه‌ای برایم به‌عنوان یک تجربه آموزنده بود.

جشنواره دانشجویی ابن‌سینا را چطور ارزیابی می‌کنید؟ چه پیشنهادی برای بهتر برگزار شدن آن دارید؟

جشنواره دانشجويي ابن‌سينا در بخش‌های مختلف آموزشي، پژوهشي، فرهنگی، هنري و ورزشي برگزار مي‌شود. شناسايي و معرفی استعدادهاي دانشجویی بر‌تر باعث تشویق و ایجاد انگیزه در دانشجویان و سبب افزايش تحرك، نوآوري و شادابي در محيط دانشگاه می‌شود. اميدوارم با تداوم اين جشنواره و گسترش آن در زمینه‌های مختلف و همچنین با حضور بیشتر افراد در آن، انگیزه دانشجویان در فعالیت‌های علمی و فوق‌برنامه بیشتر شده و فضای پرنشاطی در دانشگاه ایجاد شود.

چه توصیه‌هایی به دانشجویانی که تازه می‌خواهند قدم در مسیر پیشرفت و موفقیت بگذارند دارید؟
راه موفقیت در این چند واژه خلاصه می‌شود توکل، تفکر، تلاش و تلاش. برای دستیابی به موفقیت باید باور داشته باشیم که می‌توانیم و مسیر را تا انتها ادامه داد.
خبرنگار: سمیرا کرمی
عکس: مهدی کیهان



کلمات کلیدی
سمیرا  کرمی
تهیه کننده:

سمیرا کرمی