نشست کمیته اصالت در برندسازی دانشگاه برگزار شد

مدیر روابط عمومی دانشگاه در نشست کمیته اصالت در برندسازی دانشگاه گفت: یکی از وظایف روابط عمومی توسعه و نوآوری است و باید فضایی رو به جلو و راه جدید خلق کند.

دکتر ماشاءاله ترابی، مدیر روابط عمومی دانشگاه در نشست عصر چهارشنبه 11 تیر 99 در سالن جی 6 ستاد مرکزی دانشگاه با بیان اینکه باید در روابط عمومی در مبحث برندینگ به وظایف کمیته های تخصصی توجه کرد، بر پایه گذاری اصول و ضوابط اساسی تاکید و آن ها را یادآوری کرد.
وی بیان داشت: باید به سوی دست یابی به کمال قدم برداریم و دست یابی به بخشی از کمال نظم داشتن است. نظم در اولین مراتبش می تواند کمال را ظاهر کند. هر اتفاقی که در بیرون رخ می دهد حاصل تفکر و ذهن ما هست پس باید فکر و ذهن را درست کنیم تا نماد بیرونی آن نیز بهبود یابد.(از کوزه همان تراود که در آن است.)
در ادامه دکتر ترابی با تاکید بر قدرت برند اظهار داشت وقتی برند قدرت بگیرد عیب ها و کاستی تبدیل به نقاط قوت خواهند شد. یکی از وظایف روابط عمومی توسعه و نوآوری است و باید فضایی رو به جلو و راه جدید خلق کند، چرا که اگر قرار باشد به کارهای جاری بپردازیم نوآوری به وجود نخواهد آمد. 
مدیر روابط عمومی دانشگاه گفت: در اصالت سازی باید شاخص ها و اصول را مشخص کنیم هم برای خودمان و هم برای کسانی که می خواهند از برند سازمان ما استفاده کنند، البته این شاخص ها به گونه ای باید باشد که نه آنقدر سهل الوصول باشد و نه آنقدر سخت که مخاطبان برای رسیدن به آن انگیزه ای نداشته باشند. این اصول و شاخص ها باید بر مولفه های واقعی و اهداف دانشگاه منطبق باشد. باید در اصالت خطوط اصلی را مشخص کنیم و کمک کنیم سازمان به وسیله آن در خدمت رسانی محکم تر گام بر دارد و سازمان هایی که می خواهند با ما کار کنند باید این اصول را رعایت کنند. در اصالت سنجی باید این شاخص ها را قابل فهم و قابل اجرا کنیم و وجوه شخصیتی سازمان را هم در بر بگیرد که مهم است و وجوه شخصیتی؛ شامل: سوال درست، سادگی در تحلیل، سود رسانی، سلحشوری در مخاطرات، سازندگی، سازگاری و سرآمدی است را باید در درون خودش داشته باشد.
دکتر ترابی بر تعیین اصالت شرکت های دانش بنیان تاکید کرد و بیان داشت باید برای شرکت های دانش بنیان و بقیه سازمان هایی که می خواهند با ما کار کنند اصول متناسبی را طراحی کنیم و در قراردادهای واحدهای دانشگاه با آن ها، مسئله استفاده از برند و خلق ثروت برای دانشگاه را نیز مدنظر قرار دهیم. باید توجه کنیم  که استفاده از آرم دانشگاه با استفاده از امکانات دانشگاه متفاوت است همچنین برای مخاطبین نیز می توانیم در سایت دانشگاه جایگاهی را در نظر بگیریم و شرکت هایی که اصالت آن ها در دوره زمانی مشخصی که سنجیده شده اند را معرفی کنیم. 
وی گفت: ما باید بتوانیم برای دانشگاه چهره ای متفاوت ایجاد کنیم تا هرکسی نتواند از برند دانشگاه بدون رساندن فایده به آن استفاده کند. در اصالت بخشی می توانیم پیگیری حقوقی داشته باشیم و برای ایفای حقوق دانشگاه اقدام کنیم. زمانی که به واحدهای زیر مجموعه این اصول اغلام شود و روابط عمومی مسئول بررسی این شاخص ها شود، آن ها هم این را رعایت کنند قطعا حقوق سازمان هم حفظ خواهد شد.
ایشان بیان داشت: جمع بندی در این کمیته باید با سرعت بیشتر و بالاتری صورت گیرد چرا که راهنما برای دیگر بخش ها نیز خواهد بود. در این زمینه می توانیم مدل های موجود مشابه را بازبینی کرده و در صورت نیاز درونی سازی کرده و استفاده کنیم. 
در ادامه حاضران در نشست نظرات و پیشنهادات خود را بیان کردند و دکتر ترابی به رفع ابهام مسائل بازگو شده در این کمیته پرداخت.    

 

نسیبه  جلالوند
تهیه کننده:

نسیبه جلالوند

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *