گفتگو با سیمین رنجبران مدیر پرستاری مجتمع بیمارستانی امیراعلم؛ تقدیر خودبه‌خود منو به سمت این رشته فرستاد و از خداوند بزرگ بابت این نعمت سپاسگذارم

گفتگویی صمیمی به مناسبت روز پرستار با سیمین رنجبران مدیر پرستاری مجتمع بیمارستانی امیراعلم

به گزارش روابط عمومی مجتمع بیمارستانی امیراعلم، به مناسبت روز پرستار با سیمین رنجبران مدیر پرستاری مجتمع به گفتگو می پردازیم.
 
در ابتدا خودتون رو برای ما معرفی کنید.
سیمین رنجبران هستم، 52 ساله ، متولد آباده شیراز و دو خواهر مهربان دارم . بدلیل فوت زود هنگام پدر مسئولیت زندگی ما با مادرم بود . ایشان زحمات زیادی برایم کشیدند و  من مدیون وی هستم.
 
از سوابق تحصیلی و شغلی تون بفرمائید.
ورودی کارشناس پرستاری سال 67 دانشکده پرستاری- مامائی دانشگاه علوم پزشکی شیراز هستم که سال 71 فارغ‌التحصیل شدم. مدرک MBI دارم و دانشجوی مدیریت ارشد توانمند سازی آموزش ضمن خدمت هستم.
در سال 71 در بیمارستان امام خمینی(ره) آباده شیراز طرح نیروی انسانی را  شروع، همزمان سوپروایزر بالینی و مربی دانشجویان پرستاری دانشگاه آزاد آباده نیز بودم .در سال 75 در آزمون استخدامی دانشگاه علوم پزشکی تهران پذیرفته و به‌عنوان پرستار اورژانس بیمارستان امام خمینی(ره) تهران فعالیتم را آغاز کرده و هم‌زمان با دانشجویان پرستاری شبانه و انترن شیپ دانشگاه و به‌ صورت اضافه‌کار در بخش دیالیز همکاری می‌کردم.سال 80 به‌عنوان سرپرستار اورژانس، سال 83 سرپرستار بخش جراحی پلاستیک ، سال 86 به پیشنهاد مدیر پرستاری وقت بیمارستان امام خمینی (ره) سرکار خانم میرحسینی سوپروایزر بالینی ودر سال 88 با ایجاد دفتر پرستاری جدید اورژانس در چارت بیمارستان با انتخاب جناب آقای دکتر سازگار به‌عنوان مدیر پرستاری اورژانس ، نورولوژی، ICU و مجتمع درمانگاهی فعالیت جدید را شروع کردم که خاطرات شیرینی در کنار همکاران آن مرکز برایم به به یادگار مانده است.
در سال 94 با نظر جناب آقای دکتر توکلی به عنوان مدیر پرستاری مجتمع بیمارستانی امیراعلم منصوب شدم.
 
از زندگی شخصی‌تان برایمان بفرمائید.
در سال 76 ازدواج کردم. همسرم پشتوانه بسیار خوبی برای من هستند ایشان مدیریت صنعتی خوانده اند و با من همکاری زیادی جهت مقابله با شرایط خاص شغلی ام دارند.
 
اگر دوباره برمی‌گشتید پرستاری را انتخاب می‌کردید؟
در حال حاضربا شناخت و آگاهی که نسبت به این رشته پیدا کرده ام قطعاً بله . تقدیر خودبه‌خود منو به سمت این رشته فرستاد و از خداوند بزرگ بابت این نعمت سپاسگذارم.خوشحالم چون اتفاقاتی برایم در طول این سال‌ها افتاده است که فکر می‌کنم جای درستی قرار گرفتم ، برای این رشته انتخاب شدم و باید پرستار می‌شدم .دوران دبیرستان علاقه شدیدی به رشته ریاضی و فیزیک و بالاخص رشته دانشگاهی مکانیک داشتم اما به دلیل اینکه آنزمان دبیرستانهای شهرستان آباده رشته ریاضی-فیزیک برای خانمها نداشت بالاجبار رشته تجربی را انتخاب کرده و خیلی سخت حاضر به حضور در کنکور شدم چون هیچ علاقه‌ای به رشته‌های تجربی نداشتم و علاقه ام بیشتر به صنعت بود این مسیری خاصی بود که خداوند برایم باز کرد برای رضایتش کار می‌کنم و همیشه با او معامله می‌کنم .
 
از امیراعلم برایمان بگویید.
از سال 94 که فعالیتم را در این بیمارستان شروع کردم خاطرات خیلی خوب با همکاران دارم. اساتید فوق العاده خوب و کارکنان مهربانی دارد . بخصوص در ابتدای ورودم که من هیچ‌کس را نمی‌شناختم با وجودشان احساس غربت نکردم و برایم قوت قلب بودند. جناب آقای دکتر توکلی و جناب آقای زراعتکار و تمام همکاران خوبم مرا یاری نمودند.
 
یک خاطره خوب از امیراعلم برایمان تعریف کنید.
خاطرات خوب زیادی دارم .یکی از روزهایی که در بیمارستان امیراعلم کارم تمام شده بود کارت خروج را زده و قصد رفتن به منزل را داشتم یکی از همکاران جهت برآورده شدن مشکلی به اینجانب مراجعه کرد از آنجاییکه خواستم نگرانی اش را خود برطرف کنم ، باعث شد دیرتر از بیمارستان خارج شوم . در حین رفتن از شیفت در خیابان آریا فر مرزداران همسرم مشاهده کردند که یک نفر روی زمین افتاده و به کمک من نیاز دارد. جلو رفتم و دیدم یک آقای بزرگسال بدون نبض وتنفس بود که دندانهای مصنوعی اش داخل حلق افتاده، با خروج دندانها و اقدامات CPR  ایشان را هوشیار تحویل همکاران اورژانس 115دادیم.
 
چقدر وقت آزاد در بیمارستان دارید؟
در زمان ساعت کار هیچگونه وقت آزاد ندارم. با برنامه ریزی در تعامل با سایر گروه‌ها ، پیگیری و پاسخگویی به مسئولین ، بیماران و همکاران هستم.
 
بزرگ‌ترین مشکل همکاران پرستاری مجتمع چیست؟
کمبود نیرو در شرایط فعلی ، شاهد بیماری همکاران بودن، به اضافه ی پراکندگی جغرافیایی مجتمع و وجود همکارانیکه دارای فرزند خردسال هستند که موجب محدودیتهایی  در چیدمان نیروی انسانی میشود از مهمترین مشکلات و سختیهای کاری است ، که البته باید در اینجا از ریاست محترم دانشگاه جناب آقای دکتر کریمی به خاطر دیدگاه ویژه ایشان در خصوص پرسنل و پرداختهای منظم پرسنلی که موجب آرامش خاطر آنان شده و مشکلات را قابل تحمل کرده است، تشکر و قدردانی کنم .
  
از مدیریت خود دربیمارستان امیراعلم بگویید؟
 با افزایش بخشهای جدید مجتمع دقت خیلی زیادی درانتخاب نیروهای جدید شرکتی انجام دادیم ، در افتتاح ساختمان‌های جدید که باعث بهینه‌سازی فضای فعالیت ،افزایش رضایتمندی بیماران و همکاران گردید همکاری نمودیم بدون اینکه وقفه در ویزیت، درمان یا مراقبت بیماران ایجاد گردید و این امر میسر نمی شد مگر با همت رئیس محترم بیمارستان جناب آقای دکتر جعفریه و مدیران وقت بیمارستان ، کادر پرستاری و سایر واحدها که به صورت تیمی انجام گردید.
 
آرزویتان برای پرستاران بیمارستان امیراعلم چیست؟
همیشه روی لبانشان لبخند ،سالم و در کنار خانواده‌شان بهترین لحظات را توأم با آرامش درونی داشته باشند.
 
در پایان اگر سخنی بافی مانده بفرمائید.
از طرف خود و کارکنان پرستاری مجتمع امیراعلم از جناب آقای دکتر رضایی معاون محترم درمان دانشگاه به خاطر حمایت‌هایشان تشکر می‌کنم و همچنین ضمن عرض تبریک به خانم دکتر ورعی، ازایشان بابت اینکه همیشه در کنار کارکنان پرستاری دانشگاه هستند متشکر و ممنونم .
ولادت بزرگ بانوی اسلام، اسوه صبر و الگوی ما حضرت زینب (س) و روز پرستار که مزین به نام وی است در سال پرستاری به پرستاران ایران و بالأخص سوپروایزران، سرپرستاران، پرستاران، همکاران اتاق عمل، هوشبری، بهیاران، کمک بهیاران و بیمار یاران محترم مجتمع بیمارستانی امیراعلم تبریک عرض می‌کنم و یاد جناب آقای دکتر برقعی استاد پیشکسوت و همکاران عزیزم مرحومه خانم محبوبه ترابی از کارکنان CCU و مرحوم آقای بشیر صفر پور از کارکنان اورژانس که جایشان کنار ما بسیار خالی است را گرامی می‌دارم.
 
افشین  روزبهانی
تهیه کننده:

افشین روزبهانی