بازدید ارزیابان سازمان بیمه سلامت از بیمارستان فارابی
قائم مقام ریاست بیمارستان فارابی، ضمن ابراز رضایت از نتایج خوب بازدید ارزیابان بیمه سلامت از این مرکز، خواستار ارائه راه حل های مناسب برای کاهش کسورات بیمارستانی شد.
گالری عکس
ارزیابان اداره نظارت و ارزشیابی بیمه سلامت استان تهران، روز چهارشنبه ۲۰بهمن ۱۳۹۵ با حضور در بیمارستان فارابی، نحوه ارائه خدت به بیمه شدگان را مورد بررسی قرار دادند.
در ابتدای این بازدید، جلسه معارفه ای با حضور دکتر صنعتکار، قائم مقام ریاست بیمارستان فارابی در سالن شورا برگزار شد.
دکتر صنعتکار ضمن خوشامد گویی به معرفی بیمارستان فارابی پرداخت و آمار کوتاهی از خدمات بیمارستان ارائه کرد.
قائم مقام رییس بیمارستان فارابی با اشاره به تعامل و همکاری خوب و نزدیکی بسیار خوبی که تا به حال بین بیمارستان وسازمان بیمه سلامت بوده است، ابراز امیدواری کرد تا این بازدید نتایج خوبی برای دو طرف به ارمغان بیاورد و باعث پیشرفت بیمارستان فارابی و ارتقای خدمت رسانی به مراجعین شود.
وی همچنین به گوشه ای از برنامه های توسعه ای بیمارستان فارابی برای ارائه بهتر خدمات اشاره کرد و از ارزیابان درخواست کرد تا راه حل های مناسبی برای کاهش کسورات بیمارستانی پیشنهاد دهند.
جعفریان، رییس اداره نظارت و ارزشیابی بیمه سلامت استان تهران نیز در این جلسه با قدردانی از همکاری بیمارستان فارابی از ارائه خدمات به بیمه شدگان این سازمان گفت: بیمارستان فارابی بیستمین بیمارستانی است که در این دوره مورد بازدید تیم ارزیابی قرار می گیرد.
وی تاکید کرد: این ملاقات بازرسی نیست. بازدیدی است که با هدف نزدیک کردن دیدگاه ها و برداشت های طرفین از کتاب ارزشیابی نسبی و بخش نامه ها و تفاهم نامه های ابلاغ شده است.
رییس اداره ارزشیابی و نظارت بیمه سلامت تهران، بیمارستان فارابی را جزء پنج بیمارستانی که بیشترین پرداختی را از این سازمان دارند محسوب کرد و این امر را ناشی از ویژگی سرویس دهی آن دانست .
وی این میزان تاخیر در پرداخت بیمه ها را بی سابقه خواند و افزود: دلایل متعددی در این تاخیر دخیل است. اجرای طرح تحول سلامت سیاست کلی نظام است و همه ما ملزم به اجرای آن هستیم ولی برخی رخدادهای پیش بینی نشده مانند بیشتر شدن بیمه شدگان از میزان پیش بینی شده ۵/۷ میلیون نفر به ۱۱میلیون نفر، افزایش تعرفه بستری از ۴تا ۵ برابر پیش بینی شده به ۷تا ۸ برابر موجب شد تا این مشکلات پیش آید. البته مواردی مثل تخلفات بیمه ای مانند استفاده نابجا از دفتر سایرین و سایر موارد هم بخش دیگری از مشکلات است.
جعفریان در ادامه در مورد شیوه بازدید تیم ارزیابی توضیحاتی داد.
بهنامی سرتیم ارزیابی هم رضایتمندی بیمه شدگان از بیمارستان فارابی را نشانه ارائه خوب خدمت در این مرکز دانست و گفت: امیدوارم با همفکری و همکاری هم بتوانیم این خدمات را ارتقاء دهیم.
وی برخورد خوب و بهره مندی از خدمات با کیفیت با هزینه های قابل پرداخت را توقع بیمه شدگانی خواند که از اقصی نقاط کشور به مراکزدرمانیمانند فارابی مراجعه می کنند.
کارشناس اداره بیمه سلامت استان تهران همچنین اظهار داشت: ما در واقع نمایندگان بیمه شدگان هستیم و دفاع از حقوق آنان وظیفه ما است. این امر هم تنها با با دلسوزی مراکز درمانی و اداره بیمه سلامت میسر می شود.
وی در ادامه اطلاعات استخراج شده از سامانه بیمه سلامت را ارائه کرد.
پیران، مسئول امور اداری، رنجبر، مسئول امور مالی و منتی مسئول روابط عمومی بیمارستان هم در این جلسه حضور داشتند.
تیم ارزیابی سپس در واحدهای داروخانه مرکزی و اورژانس، درمانگاه و بخش اورژانس، درمانگاه عمومی، بخش ICU، آزمایشگاه و بخش تصویر برداری حضور یافتند و به بررسی نحوه ارائه خدمات به بیمه شدگان و مداک و مستندات موجود پرداختند.
در انتها جمع بندی و گزارش ارزیابان طی جلسه ای در سالن شورای بیمارستان ارائه شد.
خبر و عکس: امیدوار
ارسال به دوستان