مراسم یادبود استاد فقید دکتر شفیعی

دکتر شمس اردکانی واقع نگری و حقیقت جویی را از ویژگی‌های بارز استاد شفیعی دانست

عضو هیئت‌علمی دانشگاه، با اشاره به سخت کوشی، موقع شناسی و وظیفه شناسی استاد دکتر شفیعی، عدل و انصاف را از دیگر شاخصه های رفتاری این الگوی موفق جامعه علمی برشمرد.

گالری عکس
در مراسم یادبود شادروان دکتر شفیعی، استاد پیشکسوت گروه داروسازی که بعدازظهر روز شنبه 29 خرداد سال 95 در مسجد جامع شهرک غرب برگزار شد، دکتر شمس اردکانی استاد دانشکده داروسازی حضور داشت و در رابطه با ویژگی‌های شخصیتی استاد فقید این دانشکده، به سوالاتمان پاسخ داد.

آقای دکتر شمس، نحوه ارتباط شما با دکتر شفیعی در چه قالبی بود؟
به‌عنوان عضو کوچکی از هیئت‌علمی جامعه داروسازی، توفیق آن را داشتم که در خدمت دکتر شفیعی باشم و برخی اوقات بنا به مسئولیت‌ها و کارهای مشترک، توفیق پیدا می‌کردم که از نظرات و ارشادات دکتر شفیعی بهره‌مند شوم.

به‌عنوان یک همکار و یک هم رشته ، از ویژگی‌های شخصیتی دکتر شفیعی بگویید.
هرجایی که استاد شفیعی حضور پیدا می‌کرد چه به‌عنوان عضو جلسه و چه به‌عنوان مسئول جلسه، همه می‌توانستند تأثیر وجود ایشان را در دو کلمه آرامش و متانت، احساس کنند. استاد از معدود چهره‌های علمی کشور بود که علاوه بر قرار گرفتن بر قله علم رشته داروسازی و دست داشتن در علوم دیگر، همواره تقوا، ازخودگذشتگی و آنچه در اعتلای علم و عمل مفید بود، به‌عنوان سرلوحه کار خود قرار می‌داد. ایشان با مجاهدت‌های عالمانه و تلاش‌های مستمر توانست خود را به‌عنوان الگویی موفق در جامعه علمی چه برای دانشمندان، چه برای دانشجویان و همه‌کسانی که درصدد فراگرفتن علم هستند، معرفی کند که معمولاً این کار، کار آسانی نیست.

و پیام آخر؟
امیدواریم که به حرمت این روزهای عزیز در ماه مبارک رمضان، علو درجات شامل حال آن مرحوم باشد و همان‌طور که ایشان توانسته بود به‌عنوان یک الگو برای اساتید و دانشجویان مطرح باشد، همه افرادی که در راه پیشرفت و توسعه و تعالی هستند، در این مسیر قرار بگیرند.
خبرنگار: زهرا صادقی
عکاس: جمشید ربیعی

تهیه کننده: