افتتاح بخش رادیوتراپی و طب تسکینی انستیتوکانسر، اتاق عمل سرپایی و بخش گوارش و کبد کلان بیمارستان هوشمند حضرت مهدی (عج)

دکتر قناعتی: وظیفه ما تزریق امید در مجموعه است و این مهم با مثبت اندیشی حاصل می شود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران در مراسم افتتاح بخش رادیوتراپی و طب تسکینی انستیتوکانسر، اتاق عمل سرپایی و بخش گوارش و کبد کلان بیمارستان هوشمند حضرت مهدی (عج) گفت: وظیفه ما تزریق امید در مجموعه است و این مهم با مثبت اندیشی حاصل می شود.

به گزارش سینا رسانه دانشگاه علوم پزشکی تهران، با حضور رئیس و معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تهران، بخش رادیوتراپی و طب تسکینی انستیوکانسر با ظرفیت 18 تخت، اتاق عمل سرپایی با ظرفیت حدود 40 تخت و بخش گوارش و کبد کلان بیمارستان هوشمند حضرت مهدی (عج) با حدود 30 تخت افتتاح شد. 
به گزارش سینا رسانه دانشگاه علوم پزشکی تهران، دکتر حسین قناعتی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران و دکتر سید فرشاد علامه معاون آموزشی دانشگاه، با بازدید از بخش های افتتاح شده در 9 اردیبهشت 1403، در جریان روند رسیدگی به بیماران قرار گرفتند.
دکتر قناعتی راه اندازی بخش های رادیوتراپی و طب تسکینی انستیتو کانسر را از آرزوهای دیرینه این مرکز در خدمت مناسب به بیماران دانست و گفت: این بخش با هدف حمایت بیشتر از بیماران مبتلا به سرطان راه اندازی شده است.  امیدوارم با راه اندازی بیمارستان جدید انستیوکانسر با 540 تخت، ظرفیت های این مرکز برای خدمت به بیماران افزایش یابد.
رئیس دانشگاه، با اشاره به افتتاح اتاق عمل سرپایی و بخش گوارش و کبد کلان بیمارستان هوشمند حضرت مهدی (عج) افزود: امیدوارم با تامین نیروی انسانی مورد نیاز، ظرفیت آی سی یوهای این مرکز نیز تکمیل شود و بیمارستان با حداکثر ظرفیت خود در خدمت بیماران قرار گیرد.
دکتر قناعتی با بیان اینکه بازسازی بخش های قدیمی بیمارستان امام خمینی در دستور کار دانشگاه قرار دارد افزود: جابه جایی بخش ها از بیمارستان امام خمینی به بیمارستان حضرت مهدی (عج)، فرصتی را برای بازسازی بخش های قدیمی فراهم آورد. براین اساس بازسازی بخش های کبد و مجاری صفراوی، مرکز تحقیقات اورولوژی، طب سالمندی و بخش سیستیک فیبروزیس (CF) با کمک خیرین در حال انجام است.
پس از افتتاح بخش گوارش و کبد دکتر قناعتی در نشستی با مسئولان مجتمع بیمارستانی امام خمینی و اساتید پیشکسوت و اعضای هیئت علمی فعال این بخش از زحمات آنان قدردانی کرد و گفت: با وجود تنگناهای مالی، برای افزایش دریافتی اعضای هیئت علمی، فراگیران و پرستاران تلاش کردیم.
دکتر قناعتی توجه به رشد معنوی را در کنار رشد مادی ضروری دانست و گفت: عشقی که شما در خدمت به بیماران دارید بسیار با ارزش است.
رئیس دانشگاه، با بیان اینکه توانایی شفای بیماران قدرتی است که خدا به انسان تفویض کرده  افزود: خداوند شما را از میان همه انسان برای کمک به بیماران برگزیده است پس قدر این فرصت را آن هم در خدمت به بیماران بیمارستان امام خمینی بدانید.
دکتر قناعتی با مرور دستاوردهایی که در مدت دو سال و نیم اخیر حاصل شده گفت: جامع نگری در مدیریت رویکردی است که از بیش از 180 سال پیش در دانشگاه وجود دارد و هریک از افرادی که این مسئولیت را برعهده گرفتند برای پیشرفت آن تلاش کرده اند.
رئیس دانشگاه با تاکید بر ترویج امید و توجه به موفقیت ها به جای کاستی ها گفت: وظیفه ما تزریق امید در مجموعه است و این مهم به جای بزرگنمایی مشکلات، با مثبت اندیشی حاصل می شود.

 ایجاد بخش های جدید فرصتی برای خدمت بهتر به بیماران
در حاشیه این مراسم، دکتر سید حسن اینانلو رئیس مجتمع بیمارستانی امام خمینی  با اشاره به افتتاح بخش های جدید در مجتمع گفت: امروز با حضور رئیس دانشگاه بخش های طب تسکینی و رادیوآنکولوژی، گوارش و اتاق عمل سرپایی در مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) افتتاح و به ظرفیت های این مرکز اضافه شد که مایه بسی خوشحالی است و امیدواریم این روند همچنان ادامه داشته باشد.
وی با اشاره به توسعه بخش ها و اضافه شدن 80 تخت بستری جدید گفت: این ظرفیت  باعث گردش کار بالا در بخش ها و همچنین بهبود فرآیند های بیمارستانی و به ویژه کاهش ازدحام بیماران در اورژانس خواهد شد.

افتتاح دو بخش طب تسکینی و رادیوتراپی، تحقق آرزوی دیرینه انستیتوکانسر
دکتر سید روح اله میری رئیس قطب علمی انستیتوکانسر افتتاح بخش طب تسکینی و رادیوتراپی را آرزو دیرینه انستیتوکانسر دانست و افزود: بیماران مبتلا به انواع بدخیمی ها  که درمرحله پیشرفته و متاستاز هستند و امکان مراقبت از آنان در خانه وجود ندارد؛ پیش از این در اورژانس و ای سی یو  بستری می شدند که هزینه زیادی برای بیماران  دربرداشت. باتوجه به اینکه انستیوکانسر تنها مرکز تربیت فلوشیپ طب تسکینی در کشور است ایجاد بخش جداگانه ای برای این بیماران اهمیت بسزایی دارد.
دکتر میری ایجاد بخش رادیوتراپی را از دیگر موارد مورد نیاز در انستیتوکانسر خواند افزود: بیمارانی که حین رادیوتراپی  یا شیمی درمانی دچار عارضه می شوند نیاز به بخش جداگانه ای دارند. هرچند بسیای از مراکز دانشگاهی  این بخش را ندارند اما انستیتوکانسر به عنوان قطب سرطان کشور،  برای خدمت بهتر به بیماران نیاز به راه اندازی این بخش داشت.
رئیس قطب علمی سرطان کشور با اشاره به درمان انواع سرطان ها در انستیتوکانسر گفت: بخش های مختلف جراحی گوارش فوقانی، جراحی گوارش تحتانی، سر وگردن، پستان، بخش های سارکوم ها و تومور های پوستی  و بخش بدخیمی های پستان هم اکنون در انستیتوکانسر فعال است و این باعث  افتخار دانشگاه و کشور است که یک بیمارستان تک تخصصی  بعنوان تنها بیمارستان جامع سرطان در کشور در مجتمع بیمارستانی امام خمینی چنین خدمات گسترده ای ارایه می دهد.

استاد پیشکسوت دانشگاه و تعلق خاطر او به بخش گوارش و کبد
در ادامه دکتر ناصر ابراهیمی دریانی استاد پیشکسوت دانشگاه، بابیان اینکه بخش گوارش و کبد خانه من است و من عاشق این بخش هستم گفت: اساتید بخش کم نظیرند و مسئولان دانشگاه برای حفظ این اساتید باید امید را در مجموعه تزریق کنند.

سمیرا  کرمی
تهیه کننده:

سمیرا کرمی

تصاویر