نشست شورای عالی سیاستگذاری مسئولیت اجتماعی

دکتر قناعتی: در دانشگاه علوم پزشکی تهران تلاش می کنیم با گسترش مفهوم مسئولیت پذیری اجتماعی به برقراری عدالت اجتماعی کمک کنیم

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران در نشست شورای عالی سیاستگذاری مسئولیت اجتماعی با بیان اینکه نگرش ها باید به سمت مسئولیت اجتماعی باشد گفت: دانشگاه علوم پزشکی تهران باید به عنوان الگویی برای مسئولیت اجتماعی و تحقق عدالت اجتماعی باشد.

به گزارش سینا رسانه دانشگاه علوم پزشکی تهران، دکتر حسین قناعتی با اشاره به فعالیت های دانشگاه در حوزه مسئولیت اجتماعی گفت: پویش شنبه های نیکوکاری نمونه ای از فعالیت هایی است که در این حوزه انجام شده است و افراد نیازمند منطقه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی تهران شناسایی شده اند و با همراهی اساتید علاقه مند به این حوزه به منازل این افراد مراجعه و  ویزیت رایگان انجام می شود.
رئیس دانشگاه افزود: همچنین برای درمان بیمارانی که از عارضه لب شکری رنج می برند با همکاری دکتر کلانتر جراحی 100 بیمار لب شکری در هفته آینده به صورت رایگان انجام می شود.
وی با تاکید بر ضرورت تغییر نگرش افراد در زمینه مسئولیت اجتماعی گفت: باتوجه به اینکه ماهانه میزان قابل توجهی ویزیت در دانشگاه انجام می شود مهم است پزشکانی تربیت کنیم که دغدغه آنها این باشد که در قبال جامعه مسئولیت دارند و باید چه کاری انجام دهند که در این زمینه اثرگذار باشند.
دکتر قناعتی با اشاره به نقش آموزش و پرورش در آموزش مسئولیت پذیری به دانش آموزان گفت: مسئولیت اجتماعی اگر از آموزش و پرورش شروع شود بسیار خوب است و آموزش مهارت ها و مسائل اجتماعی در مدارس زمینه ساز پذیرش مسئولیت اجتماعی در آینده فرد می شود.
رئیس دانشگاه به دانشگاه نسل چهارم و اجتماعی و مدل دانشگاه های پیشرفته جهان اشاره کرد و افزود: این دانشگاهها معتقدند که درب دانشگاه برای آموزش به روی جامعه باز است و همه می توانند از مزایای دانشگاه به صورت رایگان بهره مند شوند و در نسل پنجم  محوریت بر آموزش نقش آفرینی دانشگاه در بوم زیست است.
وی دانشگاه علوم پزشکی تهران را به عنوان الگوی برتر دانشگاههای کشور خواند و افزود: ما باید از مزایای این فرصت برای رفع مشکلات جامعه گام برداریم و تلاش کنیم تا به برقراری عدالت اجتماعی برسیم.
دکتر قناعتی یکی از نکات مهم دیگر را لحاظ امتیاز ارتقا به فعالیت های اجتماعی اساتید دانست و گفت: به اساتیدی که در عرصه مسئولیت اجتماعی فعالیت دارند باید توجه بیشتری صورت گیرد.
رئیس دانشگاه اظهار داشت: معاونت بهداشت دانشگاه بیماران نیازمندی که لازم بود به بخش های درمانی و روانکاوی ارجاع شوند را شناسایی کرده و پیگیر فرایند درمان آنان است و این اقدام از بروز بسیاری از مشکلات که می توانست بار روانی و اقتصادی به جامعه تحمیل کند جلوگیری کرده است.
وی افزود:  از یک میلیون خانوار تحت پوشش دانشگاه، 850 هزار خانوار شناسایی شده اند و بر اساس پرونده های الکترونیکی که تشکیل شده مشکلات آنها پیگیری می شود.
دکتر قناعتی ابراز امیدواری کرد بتوانیم با راهبردهایی که در این نشست به دست می آید کار عملیاتی  گسترده ای در عرصه مسئولیت پذیری اجتماعی دانشگاه صورت گیرد.
در ادامه هر یک از افراد در این نشست نقطه نظرات خود را مطرح کردند.

زهرا  حری
تهیه کننده:

زهرا حری

تصاویر