• تاریخ انتشار : 1403/07/22 - 11:06
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 44
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

برگزاری جلسات آموزشی به مناسبت روز جهانی تخم مرغ در مدارس شهرستان اسلامشهر

به همت کارشناس تغذیه مرکز خدمات جامع سلامت قاسم آباد جلسه آموزشی به مناسبت روز جهانی تخم مرغ در 2 مدرسه مقطع ابتدایی شهرستان اسلامشهر برگزار شد.

برگزاری جلسات آموزشی به مناسبت روز جهانی تخم مرغ در مدارس شهرستان اسلامشهر

به گزارش سینا رسانه دانشگاه علوم پزشکی تهران شبکه بهداشت و درمان اسلامشهر، المیرا تکریم کارشناس تغذیه مرکز خدمات جامع سلامت قاسم آباد سه شنبه و چهارشنبه 18و 17 مهر 1403  به مناسبت روز جهانی تخم مرغ 2 جلسه آموزشی در مدارس 15 خرداد و دانش منطقه قاسم آباد شهرستان اسلامشهر برای دانش آموزان برگزار کرد. در این جلسه تکریم به اهمیت مصرف تخم مرغ برای دانش آموزان پرداخت.

وی افزود: تخم مرغ یکی از معدود غذاهای شناخته شده در طبیعت است که می تواند نیازهای بدن را بطور متعادل تأمین کند و از عمده ترین ویژگی تخم مرغ و وجه تمایز آن نسبت به سایر مواد غذایی می توان به ترکیب پروتئینی موجود در سفیده (60% پروتئین) و زرده (40% پروتئین)، ترکیباتی نظیر کولین، لوتئین،  گزانتین و تولید بسیار کم انرژی در حدود 76 کیلوکالری اشاره کرد.

تکریم در پایان ضمن توصیه به مصرف روزانه یک تخم مرغ به مصرف این ماده غذایی بدلیل ارزش غذایی بالای آن در زنان باردار و شیرده ،کودکان و نوجوانان در حال رشد، ورزشکاران و کلیه بزرگسالان سالم و همچنین در دوران پس از بیماری تاکید کرد.

  • گروه خبری : شبکه بهداشت و درمان اسلامشهر
  • کد خبر : 281074
محسن عصمتی
تهیه کننده:

محسن عصمتی

تصاویر

برگزاری جلسات آموزشی به مناسبت روز جهانی تخم مرغ در مدارس شهرستان اسلامشهر برگزاری جلسات آموزشی به مناسبت روز جهانی تخم مرغ در مدارس شهرستان اسلامشهر برگزاری جلسات آموزشی به مناسبت روز جهانی تخم مرغ در مدارس شهرستان اسلامشهر
تنظیمات قالب