دکتر سید علی دهقان منشادی: دست‌گیری از مردم هدیه ارزشمندی است که خداوند به هرکسی عطا نمی‌کند

به گزارش روابط‌عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران، دکتر سید علی دهقان منشادی رئیس مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) در گفت‌وگو با خبرنگار دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به اینکه پس از 10 سال فعالیت در حوزه پزشکی عمومی، دوره دستیاری تخصصی عفونی خود را در دانشگاه علوم پزشکی تهران طی کرده است گفت: در رشته‌ای تحصیل کردم  که از اساتید بزرگی مانند دکتر یلدا و دکتر محرز بهره‌مند شدم و در مکتب آنها رشد کردم که همواره باید یادآور جایگاه این اساتید گران‌قدر باشیم.

رئیس بیمارستان امام خمینی (ره) افزود: در سال 1392 پس از کسب رتبه یک‌ تخصصی عفونی در محضر اساتید بیمارستان امام خمینی شروع به خدمت کردم.

وی دوران تحصیل خود را ارزشمند عنوان کرد و گفت: علاقه‌ای که به یادگیری، خدمت به مردم و کشور خصوصاً بیماران این بیمارستان که اغلب محروم‌ترین افراد هستند و آخرین امید بسیاری از بیماران به این مرکز است، حس بسیار خوبی برای خدمت در من داشت و همیشه به دانشجویان و دستیاران توصیه می‌کنم  قدر این جایگاه را بدانید.

 دکتر دهقان، بیمارستان‌ها، خصوصاً مجتمع بیمارستانی امام خمینی را یک جایگاه مقدس خواند و تصریح کرد:  یادمان باشد که بیماران مانند افراد خانواده ما هستند و اگر فرصتی در اختیار ما قرار داده می‌شود این فرصت، فرصتی است برای خدمت.

رئیس مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) با اشاره به اینکه از زمان پاندمی کووید در کشور، معاونت درمان مجتمع بیمارستانی امام خمینی در اختیار وی قرار گرفته است افزود: به لطف خداوند حدود 6 طغیان سنگین کرونا را با کمک همکارانم پشت سر گذاشتیم و اکنون یک سال است که افتخار خدمتگزاری ریاست این بیمارستان که بزرگ‌ترین مرکز آموزشی و درمانی و پژوهشی کشور است را دارم.

وی ادامه داد: وقتی به مسیری که از شروع  دوران دستیاری تا الان که به این موقعیت در بیمارستان امام خمینی رسیده‌ام نگاه می‌کنم، عامل رشد و موفقیت خود را در تلاش مضاعف، اعتقاد به بزرگی و عظمت مردم کشور در نهایت لطف خداوند است بدانیم این فرصت محدود نصیب همه ما می‌شود.

دکتر دهقان افزود: من عادت کرده‌ام  هر برهه‌ای را به‌عنوان یک فرصت نگاه کنم و اگر می‌توانم لبخندی بر لب بیماری بنشانم و با درمان بیماران شادی را به خانواده‌هایشان بیاورم.

رئیس مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) تصریح کرد: فکر می‌کنم تنها انگیزه‌ای که برای ما و دانشجویان وجود دارد این است که خداوند عالم این توان را به ما بدهد که دستگیر مردم باشیم که این یک هدیه ارزشمندی است که خداوند به هرکسی عطا نمی‌کند.

وی در پایان به دانشجویان توصیه کرد: من به‌عنوان کسی که این سلسله‌مراتب را طی کرده است تأکید می‌کنم شما را به دو عامل مهم، تلاش زیاد برای خدمت به مردم و کشور و در نهایت امیدوار بودن به لطف و حمایت خداوند که قطعاً سبب پیشرفت در تمام امورات زندگی چه شغلی و غیر شغلی خواهد شد و امروزه لازم است علاوه بر مطالعه دروس علمی در حوزه‌های مختلف نیز مطالعه داشته باشید تا درک درستی از شرایط خود، جامعه خود و جامعه جهانی داشته باشید.

کلمات کلیدی
زهرا  حری
تهیه کننده:

زهرا حری

فیلم بردار
تدوین گر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *
تنظیمات قالب