دکتر علی لباف: یکی از رسالت‌های دانشگاه آموزش فرهنگ استفاده از محصولات پیشرفته آموزش پزشکی است

به گزارش روابط‌عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران، دکتر علی لباف معاون آموزش تخصصی و فوق‌تخصصی دانشکده پزشکی دانشگاه در حاشیه نمایشگاه دوروزه رویداد معرفی محصولات پیشرفته آموزش پزشکی گفت: قریب به 9 سال پیش بود که در گروه ضمن ارزیابی‌هایی که بر آموزش دستیاران داشتیم متوجه یک عدم تعادل در بحث آموزش و ارائه خدمت شدیم.

معاون آموزش تخصصی و فوق‌تخصصی دانشکده پزشکی با بیان اینکه راهکار این عدم تعادل استفاده از شبیه‌سازی مطرح شده بود و افزود: این برنامه مفصلی بود که مطالب آن در مقالات متعددی عنوان شده است.

وی آموزش استفاده از شبیه‌سازی را برنامه‌ای موفق دانست و اظهار داشت: دستیاران از این برنامه رضایت داشتند؛ اما در گذر زمان از لحاظ تواتر و طولانی‌مدت تعدیل شد و کاهش پیدا کرد.

دکتر لباف با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی تهران به‌عنوان مادر دانشگاه‌های علوم پزشکی در کشور است گفت: این دانشگاه باید در استفاده از راهکارهای نوین آموزشی، شبیه‌سازی با استفاده از تجهیزات پیشرفته پیشرو باشد.

معاون آموزش تخصصی و فوق‌تخصصی دانشکده پزشکی تصریح کرد: ما باید پیش از اینکه به روش‌های پیشرفته و تجهیزات پیچیده فکر کنیم، باید فرهنگ استفاده از شبیه‌سازی را به‌عنوان یک روش آموزش مؤثر برای فراگیران و اعضای هیئت‌علمی بسط و گسترش دهیم و این نیازمند این است که در ابتدا هیئت‌علمی و دستیاران برای استفاده از این روش آموزش کافی دیده باشند و انگیزه استفاده از آن را داشته باشند.

وی بسط و گسترش آموزش فرهنگ و مهارت استفاده از محصولات پیشرفته آموزش پزشکی را از رسالت‌های دانشگاه دانست و افزود: مرکز مهارت‌های بالینی را ما داشتیم و از آن استفاده می‌کردیم؛ ولی اکنون جامعیت پیدا کرده و موردتوجه مسئولان دانشگاه قرار گرفته که این اتفاق بسیار خوبی است.

دکتر لباف مهم‌ترین اصل در موفقیت در این مسیر را نگرش صحیح و ایجاد انگیزه کافی در بین کاربران از این روش عنوان کرد.

زهرا  حری
تهیه کننده:

زهرا حری

فیلم بردار
تدوین گر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *
تنظیمات قالب