دکتر محمد حسین نکوفر: دانشگاه بدون تعاملات بین المللی نمی تواند رشد واقعی و پایدار داشته

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران، دکتر محمد حسین نکوفر، مدیر روابط بین الملل دانشگاه، در حاشیه اجلاس معاونین و مدیران بین الملل دانشگاه های علوم پزشکی کشور گفت: در این اجلاس در زمینه جذب و گسترش فعالیت های پژوهشی در حوزه بین الملل موضوعاتی مطرح شد. هدف اصلی این اجلاس، طرح این مسئله است که پژوهش، خارج از حوزه فعالیت های بین المللی می تواند بسیار محدود باشد و نمی تواند اهداف غایی خود را ارائه کند و اگر ارتباطات بین المللی نباشد، فعالیت های پژوهشی، اثرگذاری و impact لازم را نخواهد داشت.

وی جذب بودجه ها و گرنت های بین المللی را از موضوعات مهمی خواند که باید در تعاملات بین المللی مورد توجه قرار گیرد و خاطر نشان کرد: در این نشست برای اینکه چگونه میان معاونت های پژوهشی و بین الملل یک ارتباط نقش آفرین و موثری را ایجاد کنیم، فکر خواهیم کرد.

دکتر نکوفر، از افتخارات دانشگاه علوم پزشکی تهران به عنوان قدیمی ترین دانشگاه کشور را ارتباط تنگاتنگ میان حوزه بین الملل، آموزش و پژوهش خواند و گفت: اینگونه نبوده که معاونت ها بدون توجه به حیطه کاری یکدیگر و به صورت جداگانه به فعالیت و برنامه ریزی بپردازند اما اگر بتوانیم روزی به این بلوغ برسیم که معاونت بین الملل دانشگاه تعطیل شود و همه معاونت های دیگر نگاه بین المللی داشته باشند، در واقع ما به اهداف بین المللی سازی دانشگاه دست یافته ایم. اکنون شاید ناگزیریم یک سری فعالیت های بین المللی را به حالت انکوباتوری با مراقبت و دقت پیش ببریم اما در نهایت این مسئله باید به فرهنگ تبدیل شود که هر استاد دانشگاه بداند و حس کند که بدون حوزه بین الملل و فعالیت در آن اساسا نمی تواند کارهای آموزشی و پژوهشی خود را ادامه دهد.

مدیر روابط بین الملل دانشگاه، با بیان اینکه "دانشگاه می تواند بزرگ شود اما بدون حوزه بین الملل نمی تواند رشد واقعی و پایدار داشته باشد" خاطر نشان کرد: اگر در پی ارتباط پایدار هستیم باید با جهان ارتباط داشته باشیم. همچنین باید این ارتباطات به صورت متقابل اتفاق بیافتد و تحرک بین المللی در سطوح مختلف دانشجو، استاد، کارشناسان و کارمندان نهادینه شود. دانشگاه باید محل رفت و آمد بین الملل باشد و امروز نقش معاونت بین الملل این است که بتواند این مسئله را در سطح دانشگاه به یک فرهنگ تبدیل کند.

نسیم  قرائیان
تهیه کننده:

نسیم قرائیان

فیلم بردار

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *
تنظیمات قالب