دکتر نفیسی: موفقیت دانشگاه در گروه جدیت و پشتکار اعضای آن است

استاد گروه مغز و اعصاب بیمارستان شریعتی، بر ضرورت انتخاب بهترین ها برای اعضای هیئت علمی تاکید کرد و جدیت و پشتکار را لازمه موفقیت دانست.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران، در حاشیه چهارمین دوره جشن قدر استاد که بعدازظهر شنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ در تالار ابن‌سینا برگزار شد؛ دکتر شهریار نفیسی، استاد گروه مغز و اعصاب و رئیس بخش بیمارستان شریعتی، گفت: همه‌ ما بزرگ شده و تحصیل کرده این دانشگاهیم و از دوستداران آن هستیم و علاقمندیم که دانشگاهمان در کشور، منطقه ودر سطح جهان، در جایگاه رفیع‌تری بدرخشد و در همه‌ی زمینه‌های آموزشی، پژوهشی و ارایه خدمت خدمت به مردم، موفق عمل نماید و این مسئله راهی جز این که تمام آحاد جامعه دانشگاهی با پشتکار زیاد و با جدیت در این مسیر گام بردارند ندارد.

وی افزود: اکنون در دانشگاه افراد بسیار شاخصی از نظر توان هوشی و استعداد حضور دارند و خب لازمه‌ی پیشرفت دانشگاه این است که اضافه بر این هوش ذاتی و استعداد خدادادی، در تمام مراحل زندگی پشتکار و جدیت را  سرلوحه‌ی کار قرار دهند تا هم خود موفق باشند و هم موفقیت‌های بیشتری برای دانشگاه رقم بزنند.

دکتر نفیسی، نگاه جامع به توانمندی اساتید و استفاده از آن را موجب رشد دانشگاه خواند و تصریح کرد: قطعا هر فردی به نوبه‌ی خود دارای توانمندی‌هایی است و دانشگاه نیز احتیاج به افرادی با توانمندی‌های متنوعی دارد. قطعا یک نفر نمی تواند در تمام زمینه های آموزشی، پژوهشی، بعد ارتباط با جامعه و در زمینه‌ی ارایه خدمت، همه توانمندی ها را یکجا داشته باشد. بردن دستاوردهای علمی به دل جامعه و ریشه‌یابی مشکلات جامعه و تلاش در جهت رفع آنها، از طیف کارکرد گسترده‌ای برخوردار است و احتیاج به افرادی با توانمندی‌های بسیار گسترده دارد و طبیعتا نمی توان از یک نفر انتظار داشت که همه‌ این توانمندی‌ها را داشته باشد اما بسیار مهم است که تک بعدی به افراد نگاه نکنیم و تمام توانمندی‌ها و استعدادهای افراد را ببینیم. در آنها  عمیق شویم و توانمندی‌های پنهان و آشکارشان را کشف کنیم.

وی بر ضرورت انتخاب بهترین ها برای اعضای هیات علمی و تحصیل در دانشگاه تاکید کرد و افزود: اگر قصد داریم افرادی را برای خدمت به عنوان عضو هیات علمی دانشگاه انتخاب کنیم، باید توانمندی‌های پنهان و آشکارشان را کشف کنیم و از بهترین‌ها در جهت ارتقای دانشگاه بهره ببریم. البته مطمئنم که تمام مسئولان در سده‌های گذشته چنین عمل کرده اند اما بسیاری از توانمندی‌هایی که برای ورود به بطن جامعه لازم هست، ممکن است در افراد نباشد و لذا باید آنها را کشف و در اختیار دانشگاه قرار دهیم چرا که بالاخره افرادی با پتانسیل‌های خاص که به راحتی دیده نمی شوند می توانند در ارتقای دانشگاه نقش ویژه ای داشته باشند.

استاد گروه مغز و اعصاب بیمارستان شریعتی، دانشگاه اجتماعی را دانشگاهی دانست که بتواند به نیازهای جامعه به بهترین شکل پاسخ و در جهت رفع آنها تلاش کند و خاطر نشان کرد: لازمه این کار حضور در بطن جامعه و ارتباط نزدیک‌تر با نهادهای اجتماعی است. همچنین باید ارتباط موثرتری با مردم و ارگان‌های دولتی داشته باشد تا بتواند نیازهای مردم را رصد نماید و برای تک تک این نیازها سازوکار لازم را در نظر بگیرد.

نسیم  قرائیان
تهیه کننده:

نسیم قرائیان

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *
تنظیمات قالب