مهندس محمودی: اربعین یک نهضت جهانی شده است

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران، در حاشیه همایش ارائه خدمات سلامت در زیارت اربعین که به‌منظور «تقویت هماهنگی بین‌بخشی و انسجام و هم‌افزایی میان گروه‌های ارائه‌کننده خدمات سلامت و دستیابی به راهکارهای مواجهه با نقاط بحرانی حوزه سلامت» برگزار شد؛ مهندس رضا محمودی مشاور امور اجتماعی وزارت بهداشت گفت: حال و هوای این روزها قابل وصف نیست و کل کشور در تحرک و آماده سازی برای این روز بزرگ هستند، اربعین یک نهضت جهانی شده است که ان شاءالله ایران طلایه دار آن بوده و خواهد بود بنابراین هر فردی به اندازه ی وسعت دلش در این مسیر کاری را انجام می دهد.
مشاور امور اجتماعی وزارت بهداشت خاطر نشان کرد: تجربه های فردی زیادی در پیاده روی اربعین داشته ام ولی امسال به صورت کلاسیک و در جایگاه سیستمی دوستان کار بزرگی را انجام داده اند که جای تشکر دارد.
مهندس محمودی یادآور شد: وزارت بهداشت با تمام قدرت حامی و پشتیبان پیاده روی اربعین خواهد بود و از حضور خیرین در این کار بزرگ استفاده خواهد کرد.
وی در ادامه افزود: به دستور وزیر محترم بهداشت بازدیدی را از منطقه ی ریندان واقع در سیستان و بلوچستان که برای اولین بار مرز ورودی زائرین اربعین است داشته ایم که تدابیر و کارهای بسیار خوبی اندیشیده شده است.
مهندس رضا محودی خاطر نشان کرد: با توجه به اهمیت اربعین دکتر عین اللهی دستور دادند که ستاد اربعین و تمامی معاونت ها کار گروه شان تشکیل شده باشد تا اربعین امسال به نحوه احسنت انجام شود.
وی تصریح کرد: امسال برای اولین بار حوزه خدمات سلامت کشور کار نوعی را شروع کرده است که در مسیر مرکب ها یک یا دو مرکب مخصوص تغذیه بیماران و زائرین در نظر گرفته و در رابطه با این موضوع از همکاران تغذیه هم کمک گرفته شده است.
مهندس رضا محمودی بیان کرد: روایت زیبای من زار الحسین به کربلا کمن زار الله فی عرشه عزمت این روایت را نشان می دهد که اگر کسی سالار شهیدان را زیارت کند انگار خدا را زیارت کرده است.
وی خاطر شان کرد: از دیدگاه بنده اگر افراد فقط یک بار به پیاده روی اربعین بروند دیگر تا آخر عمر و با اشتیاق این مسیر را ادامه خواهند داد و اگر سالار شهیدان اجازه دهند ما هم به عنوان یک قطره کوچکی در این حریم حرکت خواهیم کرد.

 

مونا  عدالت یار
تهیه کننده:

مونا عدالت یار

فیلم بردار
تدوین گر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *
تنظیمات قالب