پانزدهمین جلسه برندسازي دانشگاه

دکتر ترابی: هم نوایی نقطه اوج برند است

در پانزدهمین جلسه برندسازي دانشگاه «ارزش برند از دیدگاه مخاطب» مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومي دانشگاه علوم پزشکي تهران، دکتر ماشاءاله ترابی سه‌شنبه 11 شهریور 99 در سالن شورای طبقه هشتم ستاد مرکزی دانشگاه گفت: هدف از افکارسنجی، مخاطب شناسی است زيرا مخاطب برند در شناخت، پیگیری، رصد و برآورد تقاضاهایش بسیار مهم است یعنی در بحث نیاز، درخواست و تقاضا باید بتوانیم همیشه در مخاطب شناسی خودمان را مورد توجه قرار دهیم و به آن بپردازیم. در ایجاد هویت مناسب برند باید به دنبال برجستگی هایی باشیم که در ذهن مخاطب می ماند و به عنوان شاخصی حفظ می شود.
وی ادامه داد: از نکات مهمی که در برجستگی باید به آن توجه شود این است که این برند چند بار و به چه میزان سهولت در موقعیت ها و شرایط مختلف به ذهن مخاطب فراخوانده می شود پس زمانی که ما در مورد برجستگی در برند صحبت می‌کنیم به شدت با ذهن مخاطب ما، مرتبط است که چقدر این برجستگی توانسته در ذهن مخاطب جا باز کند که به عنوان اولویت اول باشد، پس عمق آگاهی از برند، خودش یک شاخص است و میزان احتمال به عنوان یکی از عناصر برند و سهولت این امر برای مخاطب مورد سنجش قرار می گیرد. 
دکتر ترابی افزود: وسعت آگاهی از برند که به عنوان عناصر برند به ذهن فرد می آید و آن موردی که در اینجا مهم است سازماندهی دانسته‌هاست اما نکته قابل توجه این است که افزایش، وسعت و عمق آگاهی از برند نزد مصرف‌کنندگان فوق العاده مهم است چرا که مراحل نیاز، درخواست و تقاضا را برای ما شکل میدهد و عملاً کمک می کند تا ما چالش های پیش روی خودمان را مناسب با آن بشناسیم و برای آن برنامه ریزی کنیم.
مدیر روابط عمومی دانشگاه افزود: در حال حاضر بحث مخاطب و افکار شناسی که یکی از آن مخاطبان عام است که از خدمات استفاده می‌کنند؛ شهروندان هستند و دیگری همکاران دانشگاه اند که باید مرتب مورد افکارسنجی قرار گیرند که به صورت یک جریان شود و باید برای آن برنامه ریزی کنیم، زمانی هم فرکانس می شویم که این عملکرد را پیدا کنیم و تا زمانی که این فرکانس یکی نشود ما به هم‌نوایی که نقطه اوج برند است نمیرسیم.
وی تصریح کرد: سلسله مراتب خدمت و محصول کمک می کند که عمق آگاهی مصرف کننده از برند را کامل کند، همچنین نقش بسزایی هم در انتخاب برند دارد یعنی اینکه بتواند در زمان و مکان مناسب این اطلاعات را در ذهن خودش یادآوری کند، این زمانی اتفاق میافتد که وسعت آگاهی از برند فوقالعاده گسترش پیدا کرده باشد، بنابراین اگر بخواهیم یک لیست از «ارزش برند از دیدگاه مخاطب» داشته باشیم درراس آن عناصر، اجزای اصلی و ویژگی های مکمل آن برند است.
دکتر ترابی خاطرنشان کرد: مورد دیگر قابلیت اطمینان از ارزش و سرآمدی است، اجزای برند کاملاً باهم مرتبط است که با تمام فعالیت‌های مختلف دانشگاه در حال انجام است و اما مورد دیگر اثربخشی و کارایی خدمات و میزان همدلی ارائه‌دهندگان خدمت با مخاطب است، بحث بعدی نیز سبک و طراحی خدمات است مانند؛ زیبایی در سایت، ساختمان و مخاطبان که باید به آن‌ها اهمیت دهیم چراکه بسیار تأثیرگذار است و درنهایت آخرین مرحله قیمت است که این به معنای کم بودن نیست.
 
مونا  عدالت یار
تهیه کننده:

مونا عدالت یار

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *
تنظیمات قالب