معرفی پروژه ژورنال کلاب آنلاین دانشگاه علوم پزشکی تهران در شورای مدیران معاونت بینالملل
شورای مدیران شنبه معاونت بینالملل با تشریح پروژه ژورنال کلاب آنلاین دانشگاه علوم پزشکی تهران تحت برنامه Appraise to Raise برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی معاونت بینالملل، در ابتدای این نشست که شنبه 31 خرداد 99 برگزار شد، دکتر فاطمه حاج علی عسگری، مدیر بینالمللی سازی الکترونیک معاونت بینالملل گزارشی از فعالیتهای انجام شده در راستای ارزیابی عملکرد و پرداخت مبتنی بر عملکرد واحدهای زیرمجموعه این معاونت ارائه کرد.
سپس دکتر محمدحسین نکوفر، مدیر روابط بینالملل معاونت بینالملل پروژه ژورنال کلاب آنلاین دانشگاه علوم پزشکی تهران تحت برنامه Appraise to Raise را به عنوان یکی از فعالیتهای جدید این مدیریت معرفی کرد و گفت: همهگیری کرونا فرصتی برای کسب تجربیات جدید در حیطه بینالمللی سازی دانشگاه به وجود آورد که برگزاری ژورنال کلاب آنلاین یکی از آنها است و ما در مدیریت روابط بینالملل طی تعامل با معاونت آموزشی و پژوهشی پردیس بینالملل به زودی از این پروژه رونمایی خواهیم کرد.
وی با اشاره به اینکه پس از ساعتها جلسه و همفکری با کارشناسان و مدیران حوزه بینالملل عنوان کلی برنامه Appraise to Raise در نظر گرفته شد، بیان داشت: هدف اصلی این بود که پروژه ژورنال کلاب آنلاین دانشگاه علوم پزشکی تهران توانایی ارزیابی و نقد در راستای تعالی و پیشرفت را داشته باشد.
دکتر نکوفر افزود: این پروژه در راستای توسعه فعالیتهای آکادمیک مجازی معاونت بینالملل دانشگاه پیشنهاد و طراحی شده است.
مدیر روابط بینالملل معاونت بینالملل با بیان اینکه پروژه مذکور به گونهای طراحی شده که ژورنال کلابها به صورت آنلاین و با حضور نویسنده مسئول/همکاران مقاله و سردبیر یا نماینده هیأت تحریریه مجله برگزار شود، اظهار داشت: حضور نویسنده فرصتی بینظیر در اختیار دانشجویان و شرکتکنندگان قرار میدهد تا به شکل مستقیم مباحث اصلی مطرح شده و یافتههای مقاله را به چالش بکشند.
دکتر نکوفر ادامه داد: طی مرحله آمادهسازی پروژه، فعالیتهایی چون تأیید و تصویب آییننامه و فلوچارت و معرفی پروژه به وزارت متبوع در حال انجام است و به منظور اخذ امتیاز برگزاری ژورنال کلاب آنلاین در سامانه شعاع و برپایی کارگاه آموزشی "چگونه یک ژورنال کلاب آنلاین مؤثر برگزار کنیم؟" با رویکرد معرفی پروژه به بدنه دانشگاه، برنامهریزی شده است.
وی با اشاره به اینکه از نظر لجستیکی نیز تجهیز فضایی برای برگزاری جلسات مدنظر قرار دارد، افزود: همچنین درصدد تأمین ست تجهیزات فنی پرتابل در محل پیشنهادی استاد و انتخاب پلت فرم نرمافزاری مناسب هستیم.
مدیر روابط بینالملل معاونت بینالملل همچنین توضیحاتی در خصوص اقدامات پیش رو پس از دریافت درخواست برگزاری جلسات ژورنال کلاب ارائه کرد و اظهار داشت: پس از اخذ درخواستها، همکاری و پیگیری مکاتبات با نویسنده مسئول/همکار مقاله و هیأت تحریریه و سردبیر مجله انجام میشود و روز و ساعت ژورنال کلاب نیز به انتخاب استاد و براساس امکان حضور نویسنده و سردبیر تعیین خواهد شد.
دکتر نکوفر با اشاره به بارگذاری مقاله یا چکیده آن در وبسایت دو هفته پیش از جلسه ژورنال کلاب، افزود: همچنین در ادامه اقدامات لازم برای تهیه بنر و پوستر، ایجاد و تکمیل وب پیج اختصاصی استاد همکار در وبسایت، اطلاعرسانی به شبکه ارتباطی استاد، صاحبنظران ملی و بینالمللی، وزارت متبوع، دانشگاههای داخلی و خارجی، انجمنهای علمی و دانشجویی و کنترل زیرساخت فیزیکی و نرمافزاری لازم براساس تصمیم نهایی در مورد محل برگزاری جلسه نیز انجام میگیرد.
وی با بیان اینکه پس از برگزاری ژورنال کلاب آنلاین برای نویسنده مسئول/همکار مقاله، هیأت تحریریه و سردبیر مجله در صورت حضور و ارائهکنندگان (استاد، دانشجو یا رزیدنت) تقدیرنامه صادر خواهد شد، افزود: این در حالی است که با نویسنده اصلی مقاله مکاتبه و پیشنهاد ادامه همکاریهای آکادمیک در قالب استاد مدعو دانشگاه به وی داده میشود.
مدیر روابط بینالملل معاونت بینالملل از بارگذاری محتوای صوتی و تصویری جلسه در وبسایت خبر داد و بیان داشت: امکان ارزیابی جلسه پس از بررسی فرمهای نظرسنجی نیز وجود خواهد داشت.
دکتر نکوفر خاطرنشان کرد: تاکنون شش مورد ژورنال کلاب آنلاین به صورت پایلوت با هدف بررسی نقاط ضعف و قوت موجود و آشنایی هر چه بیشتر با زوایای مختلف برگزاری این برنامه در سطح بینالمللی برگزار و خوشبختانه با استقبال بسیار خوبی از سوی اساتید و صاحبنظران در خارج از کشور مواجه شدهایم.
در ادامه حاضران به بیان دیدگاهها و نقطه نظرات خود و ارائه راهکارهایی برای پیشبرد بهتر برنامه مذکور پرداختند.
بخش بعدی این نشست به بحث در خصوص شاخصهای بینالمللی سازی دانشگاه اختصاص یافت و دکتر رامین کردی، معاون بینالملل دانشگاه در این باره گفت: پیشنویس اولیه شاخصهای بینالمللی سازی مراکز تحقیقاتی و گروههای آموزشی آماده و برای اظهارنظر طی این نشست مطرح خواهد شد.
وی ادامه داد: همچنین در راستای افزایش توانمندی اعضای هیأت علمی شاخصهایی تعریف و مقرر شد به شکل پرسشنامه در اختیار آنها قرار گیرد.
در پایان شاخصهای بینالمللی سازی مراکز تحقیقاتی، گروههای آموزشی و اعضای هیأت علمی توسط دکتر نوید مقدم، مسئول امور آموزش مجازی و غیرحضوری معاونت آموزشی پردیس بینالملل ارائه شد.
توضیح اینکه دکتر محمدحسین نیکنام، مدیر شعب بینالملل دانشگاه، دکتر کوروش جعفریان، رئیس کالج بینالملل دانشگاه، دکتر وحید ضیایی، دکتر احمد اسماعیلزاده و دکتر الهه متوسلی، معاونان آموزشی، پژوهشی و دانشجویی و فرهنگی پردیس بینالملل، دکتر محمدرضا خامی، مشاور عالی معاون بینالملل دانشگاه، دکتر سید رضا حسینی سده، مشاور اجرایی معاون بینالملل دانشگاه، دکتر سیف اله مرادی، مدیر توسعه منابع و پشتیبانی، دکتر فاطمه حاج علی عسگری، سرپرست مدیریت بینالمللی سازی الکترونیک معاونت بینالملل و دکتر محمدمهدی فیضآبادی، مسئول امور بورسها و مأموریتهای آموزشی معاونت بینالملل نیز در این نشست حضور داشتند.
نظر دهید