دفتر توسعه آموزش دانشکده پرستاری و مامایی

بخش دوم دوره کوتاه مدت دانش و مهارت افزایی آشنایی با "اصول و مهارت های تدریس بالینی" برگزارشد

دومین بخش دوره کوتاه مدت دانش و مهارت افزایی آشنایی با "اصول و مهارت های تدریس بالینی" ویژه پرستاران بالینی (CTA)، دانشجویان تحصیلات تکمیلی دستیار معلم (TA) و اساتید هیئت علمی در دو روز متوالی در سالن استاد دکتر مداح دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران دانشکده پرستاری و مامایی، دفتر توسعه آموزش دانشکده بخش دوم دوره کوتاه مدت دانش و مهارت افزایی آشنایی با "اصول و مهارت های تدریس بالینی"در دو روز متوالی 18 و 19 تیر ماه 1402 را با حضور بیش از 90 نفر از مخاطبان و تدریس اساتید صاحب تجربه در سه محور اصلی "اصول آموزش رفتار حرفه ای و پروفیشنالیزم"و" اصول ارائه بازخورد" و"انواع روشهای ارزشیابی بالینی و نکات کاربردی" برگزارکرد.
در اولین بخش این دوره ، دکتر مهرناز گرانمایه دانشیار گروه مامایی و سلامت باروری  به بیان اصول آموزش رفتار حرفه ای و پروفیشنالیزم"و" اصول ارائه بازخورد"، و نمونه ها و مصادیق پرداخت و سناریوهای  طراحی شده به عنوان کار عملی با مشارکت شرکت کنندگان  مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت .   
در روز دوم، دکتر معصومه ایمانی پور مدیر دفتر توسعه آموزش دانشکده در ابتدا ضمن اشاره به  مبانی و اصول استانداردی که در فرایند ارزشیابی بالینی به عنوان یکی از مهمترین اجزا فرایند آموزشی باید رعایت شود،  بر سه موضوع "ارزشیابی به منظور یادگیری"، "ارایه بازخورد در ارزیابی ها" و "ضرورت نگاه پروگرماتیک به ارزشیابی بالینی" تاکید کرد.
سپس انواع روش های ارزشیابی بالینی از جمله آزمون های عملکردی مانند آسکی، لانگ کیس و ...  و آزمون های مبتنی بر کار مانند آزمون mini CEX ، DOPS ، logbook, portfolio, CWS, GRF ... معرفی کرد  و نکات کاربردی  عملیاتی هر یک با ارائه نمونه های مشابه مورد بحث قرار گرفت.

سمیه عطایی
تهیه کننده:

سمیه عطایی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *
تنظیمات قالب