برگزاری پنجمین نشست شورای آموزش دانشکده توانبخشی
در پنجمین نشست شورای آموزش دانشکده توانبخشی در خصوص راهاندازی سیستم سماد، برگزاری دورههای آموزش آزاد (مستقل و بینرشتهای )، برگزاری ترم تابستانی برای دانشجویان پردیس بینالملل در تابستان 98 و همچنین چالشهای مرخصی تحصیلی دانشجویان بحث و تبادل نظر شد.
به گزارش روابط عمومی دانشکده توانبخشی، در این نشست که روز سهشنبه 18 تیرماه در سالن شورای این دانشکده با حضور معاونان آموزشی، پژوهشی،بینالملل، مدیر دفتر توسعه آموزش، مدیران گروههای آموزشی، نمایندگان تحصیلات تکمیلی گروهها و رئیس اداره آموزش در سالن شورای این دانشکده برگزار شد؛ دکتر علیائی معاون آموزشی دانشکده با اشاره به برگزاری کارگاه با موضوع «مشارکت در موضوعات دانشپژوهی آموزشی و دورههای آموزشی مهارتی» با حضور مدیر دفتر مطالعات و توسعه آموزش دانشگاه و مدیر مرکز آموزشی و مهارتی و حرفهای و دفتر آموزش مداوم دانشگاه در روز شنبه 29 تیرماه؛ از مدیران گروهها خواست برنامهریزی و هماهنگی برای حضور مؤثر تمامی اعضای هیئتعلمی گروهها در این کارگاه فراهم شود.
راهاندازی سیستم سماد و برگزاری دورههای آموزش آزاد (مستقل و بینرشتهای )
وی در ادامه بابیان راهاندازی سیستم سماد و برگزاری دورههای آموزش آزاد (مستقل و بینرشتهای ) از مدیران و نماینده گروههای آموزشی خواست تا نسبت به برگزاری این دورهها با حمایت ستاد دانشگاه اقدام کنند. دکتر شادمهر معاون بینالملل دانشکده در همین راستا با توجه سابقه برگزاری دورههای مشابه آموزشی در این حوزه به بیان مزایا و مشکلات اجرایی آن پرداخت. در بخشی از نشست دکتر علیائی ضمن تأکید مجدد به نظارت گروههای آموزشی بر سنوات مجاز تحصیلی دانشجویان تحصیلات تکمیلی از آنان خواست برنامههای آموزشی دانشجویان بایستی بهگونهای برنامهریزی شود تا دانشجویان بتوانند در طول سنوات مجاز تحصیلی فارغالتحصیل شوند. در ادامه دکتر محمدخانی مدیر گروه شنواییشناسی به بیان برخی از مشکلات گروههای آموزشی در خصوص افزایش سنوات تحصیلی پرداخت.
برگزاری ترم تابستانی دانشجویان پردیس بینالملل در تابستان 98
در بخشی از نشست برگزاری ترم تابستانی دانشجویان پردیس بینالملل در تابستان 98 مطرح شد که در همین راستا دکتر آزاده شادمهر، معاون بینالملل دانشکده از مدیر گروه فیزیوتراپی خواست با توجه به پذیرش دانشجویان بینالملل در نیمسالهای متوالی و ایجاد تداخلات آموزشی در خصوص ارائه دروس و همچنین باهدف هماهنگسازی ارائه دروس به این دانشجویان، ترتیبی اتخاذ شود تا دانشجویان بینالملل در کلاسهای دروس پایهی ترم تابستان که واحد پردیس بینالملل برگزار میکند، شرکت و واحدهای مرتبط خود را بگذرانند. در ادامه نشست مدیران گروههای آموزشی به بیان گزارش مفصلی از چگونگی فرآیند بهکارگیری، مدیریت و تقسیم وظایف آموزشی، پژوهشی و بالینی دانشجویان ورودی جدید دکتری تخصصی بهعنوان دستیاران گروههای آموزشی پرداختند. دکتر خاتونآبادی معاون پژوهشی دانشکده به بیان اهداف دانشگاههای نسل اول تا سوم پرداخته و در خصوص وظایف اعضای هیئتعلمی شامل دستیاران جدید و اساتید باتجربه در زمینهٔ های آموزشی، پژوهشی ،اجرایی و خدمات فرهنگی اجتماعی توضیحات مبسوطی را ارائه کرد.
ضرورت قرائت سوگندنامه در جلسات دفاع پایاننامه دانشجویان دکترای تخصصی
دکتر علیائی موضوع قرائت سوگندنامه در جلسات دفاع پایاننامه دانشجویان دکترای تخصصی را مطرح و از نمایندگان تحصیلات تکمیلی گروههای آموزشی خواست نسبت به حسن انجام این موضوع نظارت کافی داشته باشند. دکتر محمدخانی گزارشی مبنی بر قرائت سوگندنامه و ملبس شدن دانشجویان به لباس فارغالتحصیلی در جلسه دفاع ارائه کرد که معاون آموزشی دانشکده از سایر گروههای آموزشی نیز خواست که به روش گروه شنوایی شناسی عمل کنند. در ادامه دکتر علیائی ضمن قدردانی از نمایندگان گروههای آموزشی فعال در مرکز توسعه آموزش دانشکده از گروههای آموزشی خواست به ارتباط مؤثر با این مرکز ادامه دهند. دکتر قطبی مدیر دفتر توسعه آموزش دانشکده گزارشی از برگزاری جلسات این دفتر، مشکلات و مسائل مربوط به آن را ارائه کرد. وی ضمن قدردانی از گروه کاردرمانی برای ارسال طرح توسعهای آموزشی از سایر گروههای آموزشی خواست نسبت به تهیه طرحهای توسعهای آموزشی اهتمام ورزند.
مرخصی تحصیلی دانشجویان در گروههای آموزشی
در بخشی از نشست موضوع درخواستهای مکرر مرخصی تحصیلی دانشجویان در گروههای آموزشی مورد بررسی قرار گرفت. دکتر محمدخانی در خصوص روند اجرایی گروه شنواییشناسی در ارجاع دانشجویان قبل از درخواست مرخصی به مرکز مشاوره دانشجویان و اعلام مشکلات آموزشی پس از بازگشت از مرخصی به ایشان، توضیحات کامل ارائه کرد.
در پایان نشست موضوع 6 پروپوزال و پایاننامه دانشجویان مورد بحث و بررسی اعضای قرار گرفت که تمامی آنها تصویب شدند.
خبرنگار و عکاس: لیلا روستا
ارسال به دوستان