مراسم روز جهانی روابط عمومی و ارتباطات برگزار شد
دکتر ترابی: وظیفه روابط عمومی، نشان دادن عظمت و ارزشهایی است که در جایجای دانشگاه اتفاق افتاده و یا در حال وقوع است
مدیر روابط عمومی دانشگاه در مراسم روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی و در جمع مسئولان روابط عمومی واحدها و کارشناسان ستادی این حوزه تاکید کرد: حوزه روابط عمومی، حوزه وظیفهای نیست و باید فراتر از آن حرکت کرد تا نتیجه حاصل شود.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران، این مراسم روز دوشنبه 27 اردیبهشت 1400 بهصورت محدود با حضور مسئولان روابط عمومی واحدها و کارشناسان ستاد روابط عمومی در سالن حکیم ستاد مرکزی دانشگاه برگزار شد.
دکتر ترابی در این مراسم ضمن تبریک روز روابط عمومی و قدردانی از تلاشهای کارکنان روابط عمومیهای دانشگاه به انتشار کتاب «مسیرنمای پیشرفت مدیریت کووید 19 در دانشگاه علوم پزشکی تهران» اشاره کرد و گفت: در بدو حضورم در روابط عمومی دانشگاه و مطرح بودن بحث کووید 19 تلاش کردیم کتابی را که حاصل ساعتها ضبط برنامه و مصاحبه در استودیو شفآ بود منتشر کنیم.
مدیر روابط عمومی دانشگاه با اشاره به «شعار نمایشگاه» روز روابط عمومی با عنوان «170 سال درخشش در صحنه ملی و جهانی» گفت: انتخاب این شعار به این علت بود که وظیفه ما در روابط عمومی این است که بتوانیم عظمت و ارزشهایی که در جایجای دانشگاه اتفاق افتاده و در حال وقوع است بهدرستی نمایش دهیم و روایت کنیم.
دکتر ترابی با اشاره به اینکه جلسات برندآفرینی ازاینپس برگزار نخواهد شد افزود: ما میخواهیم هرچه تاکنون دراین جلسات گفتهایم اجرایی و مطالب آن را بهصورت کتاب منتشر کنیم.
وی بر استفاده از فرصتها تأکید کرد و گفت: اگر به شغل خود بهعنوان وظیفه نگاه نکنیم و فکر کنیم که این یک فرصت طلایی است که خدا در اختیار ما قرار داده و با همه وجود و عشق آن را انجام دهیم قطعاً کیفیت متفاوتی را تجربه خواهیم کرد و زندگی نیز برایمان لذتبخش میشود.
دکتر ترابی با بیان اینکه حوزه روابط عمومی، حوزه وظیفهای نیست و شما باید فراتر از آن حرکت کنید تا نتیجه حاصل شود افزود: همه همکاران روابط عمومی باید مهیا شوید که در گروههایی که در قالب برندآفرینی تشکیل شده با توجه به حوزه مرتبط خودتان عضو شوید.
مدیر روابط عمومی دانشگاه با اشاره به برنامه جدید روابط عمومی در حوزه تولید «پادکست» و تولید اولین نمونه آن و همچنین «سامانه مهر» گفت: بحث تولید پادکست نیز جدی است و باید بهصورت حرفهای به آن بپردازیم و ارزشهایی را که در دانشگاه به وجود میآید معرفی کنیم. همچنین سامانه مهر در حوزه آرشیو هوشمند دانشگاه به ما کمک خواهد کرد تا آثاری که در طول تاریخ تولید میشود قابلاستفاده و تولید مجدد کنیم.
وی تشکیل گروههای برندینگ را یادآور و مشارکت جدی روابط عمومیها را خواستار شد و در ادامه از بستن قرارداد با یکی از پلتفرمهای اینترنتی در آینده نزدیک خبر داد و گفت: ما هر روز 8 ساعت برنامه زنده تولید خواهیم کرد که بیمارستانها و دانشکدهها محل اصلی تهیه این برنامهها هستند.
مهندس سارا نعیمی، مسئول فناوری اطلاعات روابط عمومی دانشگاه هم ضمن تبریک روز روابط عمومی با بیان اینکه روابط عمومی در عصر ارتباطات با اتکا به فناوریها و تکنولوژیهای روز جهان میتواند پیشتاز میدان در نمایش شهرت و خوشنامی سازمان باشد گفت: سایت دانشگاه شروع تحولات در عرصه نمایش برند در فضای وب است و قطعاً این موضوع را به همه مراکز دانشگاه از جمله معاونت ها، بیمارستانها، دانشکدهها، مراکز تحقیقاتی و شبکههای بهداشت و درمان تعمیم خواهیم داد تا همه مجموعه دانشگاه به این موفقیت مهم دست یابند.
وی افزود: وب برندینگ و سوشال برندینگ یکی از برنامههای مهم روابط عمومی در سال 1400 است که با همراهی روابط عمومیها تحقق خواهد یافت.
مهدی گلپایگانی سردبیر اخبار سایت روابط عمومی هم ضمن تبریک این روز به کارکنان روابط عمومی از تلاش یکایک کارکنان واحدها در تولید محتوا در سایت قدردانی کرد و گفت: در گذر از روابط عمومی سنتی به روابط عمومی الکترونیک و پسازآن روزنامهنگاری برند باید تولید محتواها نیز بهصورت حرفهای باشد و لازم هست همه افراد دانش لازم در این زمینه کسب کنند.
توضیح اینکه به همین مناسبت نمایشگاهی با حضور حوزههای مختلف دانشگاه در طبقه هم کف ستاد مرکزی برگزار شد.
نظر دهید