مدیر بیمارستان فارابی پایش مستمر برنامه ها را از هدف های مهم نظارتی تیم مدیریتی این مرکز خواند
گزارش نتایج نظرسنجی کارکنان در شش ماه اول سال و پیشرفت برنامه های عملیاتی و بهبود کیفیت حوزه های مدیریت خطر حوادث و پدافند غیر عامل و فناوری اطلاعات بیمارستان فارابی در جلسه دی ماه 99 کمیته سنجش و پایش کیفیت این مرکز ارائه شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران بیمارستان فارابی، جلسه کمیته سنجش و پایش کیفیت این مرکز سه شنبه۲۳ دی ۱۳۹۹ با حضور دکتر حمید ریاضی، معاون درمان؛ سعید مرادی، مدیر و فریده آژیر، مدیر پرستاری بیمارستان برگزار شد.
جلسه با گزارش مهندس علی اکبر عسگری مسئول واحد مدیریت خطر حوادث بیمارستان درباره میزان پیشرفت برنامههای این واحد شروع شد. مهندس عسگری با بیان اینکه دو برنامه از ۴برنامه عملیاتی سال ۹۹ این واحد به میزان ۱۰۰درصد انجام شده است، چالشها و موانع اجرای دو برنامه دیگر را برشمرد.
در ادامه مهندس طاهره صادقی، مسئول واحد فناوری اطلاعات، گزارش پیشرفت برنامههای سال ۹۹ این حوزه را اعلام کرد. مهندس صادقی گفت: علاوه بر سه عنوان برنامه عملیاتی اعلام شده این واحد در ابتدای سال، بر اساس نیاز بیمارستان و دستورالعملهای سازمانهای بالادستی، هفت برنامه دیگر نیز در دستورکار حوزه فناوری اطلاعات قرار گرفت که لازم است عناوین آنها به لیست برنامهها افزوده شود.
وی در ادامه به تشریح ضرورت، گامهای اجرایی و نتایج حاصل از اجرای این هفت عنوان پرداخت و افزود: این برنامهها درحال اجرا هستند و برخی از آنها تا پایان سال به طور کامل اجرا میشوند.
پس از آن سعید مرادی، مدیر بیمارستان فارابی، هدف از ارائه گزارش پیشرفت برنامهها در کمیته سنجش و پایش کیفیت را بیان بیواسطه چالشهای اجرای برنامه توسط صاحبان فرآیند دانست و گفت: پایش مستمر برنامه ها، از هدفهای مهم نظارتی تیم مدیریتی بیمارستان است.
وی درباره برنامههای محقق نشده واحد مدیریت خطرحوادث گفت: هر دوبرنامه از اولویتهای بیمارستان هستند و به خاطر مسائل مالی یا اختلاف نظر در طراحی به کندی پیش میروند.
مدیر بیمارستان فارابی همچنین با تاکید بر اهمیت همه برنامههای واحد فناوری اطلاعات، از مهندس صادقی خواست تابا کمک واحد بهبود کیفیت این عناوین را در قالب برنامه عملیاتی طراحی کنند.
پایان بخش این جلسه، ارائه گزارش نتایج نظرسنجی کارکنان در شش ماه اول سال ۹۹ توسط شیما خاراباف، مسئول واحد بهبود کیفیت بیمارستان بود.
خاراباف ابتدا درباره شیوه اجرای نظرسنجی توضیح داد و گفت: نظرسنجی به صورت الکترونیک و از طریق سایت بیمارستان انجام و نتایج آن توسط واحد آمار تحلیل شده است.
در این نظرسنجی، کارکنان به ۳۱سوال در ۷ محور پاسخ دادهاندو بر اساس تحلیل آماری، کمترین میزان رضایت در مناسب بودن شرایط فیزیکی محیطکار، کیفیت و تنوع غذا، رعایت عدالت در تقدیر از کارکنان (بازنشستگان و کارکنان نمونه) و عادلانه بودن پرداختها بوده است که باید برای آنها اقدام اصلاحی انجام شود.
مرادی، مدیر بیمارستان ضمن تاکید بر ضرورت بازنگری در سوالات نظرسنجی کارکنان خواستار تشکیل جلسهایویژه برای طراحی اقدامات اصلاحی شد.
نظر دهید