برگزاری جلسه روسای بخش‌های بالینی و پاراکلینیک بیمارستان شریعتی با محوریت بررسی چالش‌های آموزش در نسل هزاره

دومین جلسه مشترک روسای بخش‌های بالینی و پاراکلینیک بیمارستان شریعتی دردفترریاست این مرکز برگزار شد.

گالری عکس

به گزارش روابط عمومی بیمارستان شریعتی، در این نشست که یکشنبه نهم خرداد 95 برگزار شد، اعضای هیات رئیسه و روسای بخش‌های این مرکز حضور داشتند.
دکتر سروش رئیس بیمارستان شریعتی در ابتدا ضمن خوش‌آمد گویی به روسای بخش‌ها مسئله آموزش را بااهمیت دانست و گفت: این بیمارستان گرچه یک مرکز آموزشی هم هست اما گاهی در سایه درمان و گاهی در سایه پژوهش به آموزش توجه کافی نشده ازاین‌رو لازم است برای آموزش برنامه‌ریزی‌هایی انجام شود. رئیس بیمارستان شریعتی با تأکید بر جایگاه آموزش گفت: هدفمان این است که آموزش جایگاه خودش را داشته باشد و سرمایه‌گذاری‌های های لازم در این بخش صورت گیرد.
دکتر سروش همچنین با اشاره به پیشرو بودن بیمارستان شریعتی در کشور گفت: امیدواریم در حوزه آموزش هم این مرکز پررنگ‌تر و برجسته‌تر باشد و بتوانیم ادعا کنیم که فارغ‌التحصیلان ما هم بهترین هستند.
 در ادامه این نشست دکتر سهراب پور معاون آموزشی مرکز با اشاره به مقاله‌ای درباره نیازهای آموزشی نسل هزاره، درباره تفاوت‌های آموزش در نسل قدیم و جدید صحبت کرد.
وی در توضیح چالش‌های آموزشی نسل هزاره به تفاوت‌های رفتاری وروانشناختی فراگیران با نسل قدیم اشاره کرد و گفت: نسل جدید ازجمله جوانانی که از سال 2000 به بعد وارد دانشگاه یا بازار کار شدند نسل هزاره نامیده شده و با خصوصیات ویژه‌ای تعریف می‌شوند. معاون آموزشی بیمارستان شریعتی با اشاره به این‌که هم‌اکنون فراگیران ما و حتی اعضای هیات علمی جدید هم در تعریف نسل هزاره قرار می‌گیرند، شناخت نیازهای این نسل را برای آموزش صحیح و تعامل با آنان ضروری دانست. وی درگیری این فراگیران را با فنّاوری و شبکه‌های اجتماعی، یادگیری از طریق آزمون‌وخطا، دستورالعمل محور نبودن، نیازمندی به گرفتن بازخورد و تشویق‌های مکرر، عدالت محوری در کنار خودپسندی و غرور، علاقه‌مند به یادگیری و کار گروهی را از مهم‌ترین خصوصیات این نسل برشمرد و با اشاره به این‌که مدت‌زمان تمرکز و توجه مستمر در فراگیران به 10 تا 15 دقیقه کاهش‌یافته است، افزود: فراگیران این دوره از طریق جستجو در اینترنت به‌راحتی به مطالب دسترسی دارند ازاین‌رو مشارکت دادن آنان در بحث و تحلیل خواستن از آنان می‌تواند در آموزش مؤثرتر باشد.
دکتر سهراب پور همچنین برگزاری تعیین اهداف مشخص و عینی، برگزاری کلاس‌ها و راندها به‌صورت تعاملی، کارگروهی و استفاده از شبکه‌های اجتماعی را در آموزش آنان مؤثر دانست.
در ادامه این نشست همچنین روسای بخش‌ها درباره چالش‌های آموزش بحث و گفت و گوگردند.
دکتر علی مقدم رئیس بخش خون، دکتر پژوهی معاون آموزشی بخش غدد، دکتر ناصری مقدم رئیس بخش گوارش، دکتر گوهری مقدم رئیس بخش داخلی، دکتر موافق معاون پژوهشی، دکتر علی عسگری، معاون درمان و دکتر مهر پور معاون آموزشی بخش ارتوپدی در این گفت‌وگو نظرات و پیشنهاد‌هایی ارائه کردند.
لزوم تطبیق الگوهای آموزشی را با داخل کشور، ایجاد انگیزه دردانشجویان، توجه به درمان محور بودن بیمارستان، تفاوت اهداف آموزشی با اهداف یادگیری در فراگیران، لزوم تقویت مسئولیت‌پذیری و احترام به قانون و توجه به مسائل آموزشی به‌عنوان یک فرصت برای آموزش فراگیران از مهم‌ترین مطالب عنوان‌شده در گفت‌وگوی پایانی این جلسه بود./ق

خبر: معصومی فرد
عکس: ولی الهی

 فرانک  معصومی فرد
تهیه کننده:

فرانک معصومی فرد

تنظیمات قالب