دکتر ترابی: دانشگاهی اجتماعی است که به طور مرتب خود را با نیازهای جامعه تطبیق می دهد

جلسه شورای پژوهشی دانشکده توانبخشی با حضور مدیر روابط عمومی دانشگاه در سالن شورا برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران دانشکده توانبخشی، این جلسه روز سه شنبه 28 تیر 1401 با حضور دکتر ماشااله ترابی مدیر روابط عمومی دانشگاه و دکتر سید احمد رضا خاتون آبادی رئیس دانشکده و اعضای شورا برگزار شد.
در این جلسه دکتر خاتون آبادی ضمن قدردانی از حضور دکتر ترابی در این جلسه اظهار کرد: دکتر ترابی همیشه در حوزه نوآوری فعال بوده و در حوزه روابط عمومی نیز نوآوری برندینگ را طرح کرده است؛ این جلسه نیز به دنبال علاقه مندی همه اعضای شورا برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه برندینگ تشکیل شده است که امید است با برگزاری این جلسه، فعالیت های دانشکده توانبخشی با این رویکرد پیش رود و به عنوان پیشرو برندینگ در حوزه های پژوهشی، آموزشی و بین الملل فعالیت کند.
دکتر خاتون آبادی تصریح کرد: اگر قرار باشد روال معمول را ادامه دهیم دستاورد تازه ای نخواهیم داشت و نیاز است که یک بازنگری در فعالیت های خود داشته باشیم؛ دانشکده توانبخشی به عنوان یکی از دانشکده های دانشگاه علوم پزشکی تهران که دانشگاه مادر کشور محسوب می شود می بایست در فعالیت های خود شاخص باشد. اکنون زمانی است که نیاز است برندینگ را بشناسیم، فرایندها را در آن زمینه رشد دهیم و به نوعی تفکر برندینگ را در ابعاد مختلف قرار دهیم.
سپس دکتر ترابی ضمن تبریک عید سعید غدیر خم، اظهار کرد: در این جلسه در خصوص رویکرد برندینگ صحبت خواهیم کرد؛ برند به معنای مدیریت تصویر و شهرت است، دانشگاه علوم پزشکی تهران شناخته شده است اما مراکز بزرگ و مهم دنیا به این نکته که شناخته شده هستند اکتفا نمی کنند و به صورت منظم در رابطه با مدیریت تصویر و شهرت برنامه ریزی دارند و آن دسته از مراکز مهم که به این موضوع توجه نمی کنند کم کم از صحنه حذف می شوند.
دکتر ترابی با بیان توضیحی از هرم برند آفرینی ادامه داد: "کسب و کار" و "برند" هر دو یک مفهوم دارند و فقط در کارکردهای خود متفاوت هستند و وقتی در کنار هم قرار می گیرند ثمر بخش می شوند.
این ثمربخشی از مزیت رقابتی آغاز می شود که مشخصه آن منحصر به فرد بودن آن است و برای تحقق آن در دانشکده توانبخشی، باید چند کار شاخص را که همتایان این دانشکده واجد آن نیستند را شناسایی کنیم و آن ها را رشد دهیم.
مدیر روابط عمومی دانشگاه با بیان مثالی، مزیت رقابتی را شرح داد و دو دیدگاه جایگاه سازی و مبتنی بر منابع را به همراه تفاوت های آن مطرح کرد. قابلیت حاصل "دانش" و "مهارت" است و "شایستگی" یعنی قابلیت منحصر به فرد که به واسطه آن می توان یک تجارت را راه اندازی کرد و توسعه داد. سپس از اهمیت ارائه گزارش فعالیت های واحدهای مختلف دانشگاه سخن گفت و به تصویر ذهنی واحدهای درون دانشگاه در این زمینه اشاره کرد.
وی با بیان اینکه هنر در ابعاد زندگی بشر تا عمق نفوذ پیدا کرده است گفت: اینفلوئنسرها از ابعاد هنر استفاده می کنند تا بر تصمیم ها و رفتارهای دنبال کننده های خود تاثیر گذارند.
دکتر ترابی همچنین توضیحاتی از برنامه استراتژیک و تفکر استراتژیک ارائه کرد و از تفاوت های این دو دیدگاه سخن گفت و به نکته کلیدی دانشگاه اجتماعی اشاره کرد و گفت دانشگاه اجتماعی دانشگاهی است که مرتب خود را با جامعه تطبیق می دهد.
در پایان به پرسش های مطرح شده پاسخ داده شد.

لیلا  یوسفی
تهیه کننده:

لیلا یوسفی

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *
تنظیمات قالب