• تاریخ انتشار : 1398/12/28 - 15:49
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 1865
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

ویزیت و پیگیری درمان بیماران مبتلابه کرونا و بیماری‌های مزمن در کلینیک مجازی مجتمع بیمارستانی امام خمینی

به‌منظور ویزیت و پیگیری درمان بیماران مبتلابه کرونا و بیماران مزمنی که نیاز به بررسی مستمر دارند، کلینیک مجازی مجتمع بیمارستانی امام خمینی راه‌اندازی شد.

00:00
00:00
دانلود

دکتر عقیلی مدیر IT مجتمع بیمارستانی امام خمینی با اعلام راه‌اندازی سامانه کلینیک مجازی، درخصوص نحوه فعالیت آن گفت: این مرکز با همکاری معاونت درمان از روز دوشنبه 19 اسفند به‌طور رسمی آغاز به کارکرده است.
وی آمار ویزیت این کلینیک را روزانه بین 120 تا 130 بیمار برشمرد و گفت: این آمار نشان می‌دهد حجم عظیمی از بار مراجعه به اورژانس و درمانگاه کرونا کاهش‌یافته است.
مدیر IT مجتمع بیمارستانی امام خمینی در توضیح روند کار این مرکز گفت: با همکاری داوطلبانه کارورزان، کارآموزان، پزشکان و اعضای هیئت‌علمی و دستیاران، بیماران را به دو دسته پیگیری درمان (follow up) و ویزیت اول تقسیم کردیم.  بیماران پیگیری درمان نیز به دو گروه بیمارانی که مراجعه سرپایی به درمانگاه کرونا داشتند و مرخص شدند و دسته دیگر بیماران ترخیصی از سایر بخش‌ها تقسیم می‌شوند.
وی افزود: در مورد بیماران ترخیصی برگه توضیحاتی به بیمار و یا همراهش تحویل داده می‌شود تا برای کنترل علائم حیاتی و پیگیری درمان از فردای روز ترخیص به وب‌سایت کلینیک مجازی مراجعه و پس از ثبت‌نام با پزشکان و تیم درمان در ارتباط باشد.
دکتر عقیلی با تأکید بر اهمیت راهنمایی درست بیماران گفت: برای اینکه اطمینان پیدا کنیم بیماران درست راهنمایی می‌شوند؛ بیماران فالواپ به گروه کارورزان و کارآموزان و بیماران ویزیت جدید به گروه پزشکان و دستیاران ارجاع و برای آنان ویزیت آنلاین انجام می‌شود. کارآموزان و کارورزان داوطلب نیز آموزش کافی دیدند و گایدلاین های لازم در اختیارشان قرار دارد. همچنین یک گروه واتساپی تشکیل‌شده که کارآموزان و کارورزان می‌توانند سؤال و راهنمایی موردنیاز خود را با اساتید عفونی حاضر در گروه درمیان بگذارند و پاسخ خود را دریافت کنند.
وی با اشاره به استقبال خوبی که از این کلینیک صورت گرفته افزود: خوشبختانه این مرکز در سطح دانشگاه و کشور جایگاه خوبی پیداکرده و مورد استقبال قرارگرفته است.
مدیر IT مجتمع بیمارستانی امام خمینی از راه‌اندازی کلینیک حمایت عاطفی بیماران مبتلابه کرونا خبر داد و گفت: بسته دیگری که 27 اسفندماه، با همکاری بخش روان‌تنی و اساتید و دستیاران روان‌پزشکی مجتمع راه‌اندازی شده، کلینیک حمایت عاطفی از بیماران مبتلابه کرونا در کنار کلینیک مجازی است و همکاران آماده ارائه خدمت به مردم هستند.
دکتر عقیلی با اشاره به اهمیت پیگیری درمان بیماران سایر بخش‌ها گفت: کار بزرگ دیگر، فالواپ بیمارانی است که طی سه ماه گذشته مرخص شده‌اند. پیامکی برای آنان ارسال می‌شود که می‌توانند با مراجعه به سامانه کلینیک مجازی و برقراری ارتباط با پزشکان، روند درمان بیماری خود را پیگیری کنند. از هر بخش چند نماینده از اعضای هیئت‌علمی به سامانه مجازی معرفی‌شده و اساتید ما عضو این سامانه هستند و بیماران می‌توانند فالواپ بیماری مزمن خود را انجام دهند. در ایام بحران کرونا، نگرانی از روند درمان بیماران مزمن وجود داشت که راه‌اندازی این کلینیک خدمت بزرگی به جامعه پزشکی و جامعه بیماران است.
آدرس سامانه کلینیک مجازی مجتمع بیمارستانی امام خمینی eclinic.ikht.ir

  • کد خبر : 152496
سمیرا  کرمی
تهیه کننده:

سمیرا کرمی

کامنت ها

0 تعداد کامنت ها

درج نظر