بازدید رئیس مرکز بهداشت و درمان معاونت دانشجویی فرهنگی از خوابگاه گلستان دمشق

دکتر فرهاد حبیبی و کارشناسان مرکز بهداشت و درمان دانشجویان از خوابگاه دانشجویی گلستان دمشق، در راستای بررسی روند اجرای پروتکل های بهداشتی مبارزه با کرونا و معاینه و ویزیت دانشجویان ساکن در خوابگاه، بازدید کرد.

به گزارش روابط عمومی معاونت دانشجویی فرهنگی، این بازدید روز یکشنبه اول تیر 99 با هدف ارائه خدمات مناسب به دانشجویان بین المللی و در راستای حفظ سلامت آن ها به ویژه در دوران کمون بیماری کووید 19 صورت پذیرفت و دکتر حبیبی پس از بررسی های محیطی، بر گندزدایی تمام قسمت های خوابگاه طبق پروتکل های مربوطه تاکید و توصیه هایی نیز به سرپرست خوابگاه در خصوص شرایط قرنطینه دانشجویان مشکوک کرد.
وی همچنین در ادامه، توضیحاتی در مورد پیاده سازی پروتکل های ارائه خدمت در صورت مواجهه به بیماری کووید 19 به دانشجویان و سرپرست خوابگاه ارائه داد.
رئیس مرکز بهداشت و درمان دانشجویان رعایت شرایط قرنطینه در دوران کمون بیماری را بسیار با اهمیت دانست و گفت: دانشجویان در صورتی که شرایط قرنطینه در دوران کمون بیماری را رعایت کنند تا حد زیادی از انتقال ویروس به دیگران جلوگیری می کنند.
در ادامه دکتر رحیمی پزشک درمانگاه کوی از دانشجویان خارجی که در خوابگاه دمشق به علت مثبت شدن تست بیماری کووید 19 در قرنطینه به سر می برند دیدار و معاینه از نظر علائم بیماری از قبیل: تب و لرز، سرفه خشک، گلو درد، سردرد، سرگیجه، اختلال تمرکز، تنگی نفس، اسهال و علائم گوارشی، احساس خستگی مفرط، آبریزش و گرفتگی بینی و ... انجام داد که بیشتر فاقد علائم بالا بودند.
در پایان مقرر شد، دانشجویان پس از اتمام دوران قرنطینه از خوابگاه خارج شوند و چنانچه دارای علائم شدید شدند، به سرعت به مسئولین اطلاع دهند تا اقدامات لازم صورت گیرد.

کامران محمدیان
تهیه کننده:

کامران محمدیان

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *