برگزاری جلسه هماهنگی آموزشی کارشناسان بهداشت حرفه‌ای مراکز محیطی در شهرستان اسلامشهر

کارشناس بهداشت حرفه‌ای حوزه معاونت بهداشت نکاتی که در کاربرد درست و صحیح روش‌های مورد ارزیابی ارگونومی در ایستگاه‌های محیط کار بایستی مدنظر قرار گیرد را تشریح کرد.

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان اسلامشهر، در این جلسه هماهنگی که یکشنبه ۱۴ بهمن ۹۸ با حضور کارشناسان بهداشت حرفه‌ای مراکز خدمات جامع سلامت برگزار شد در ابتدا مهندس معصومه امانیان کارشناس بهداشت حرفه‌ای شبکه ضمن آموزش فرمت جدید آمارها و برنامه‌های بهداشت حرفه‌ای و برنامه ارتقاء سلامت، ایمنی و بهداشت عوامل اجرایی پسماند بر پیگیری تکمیل و ارسال چک‌لیست خود اظهاری کارفرمایان صنایع  توسط بازرسان مراکز محیطی و صدور هرگونه اعلام نواقص و اخطاریه به صنایع به‌صورت مکاتبه کتبی و از طریق ستاد تأکید کرد. 
مهندس عباسعلی چمنی، کارشناس بهداشت حرفه‌ای  ستاد هم در خصوص نامه شبکه  دامپزشکی شهرستان با موضوع شیوع آنفلوانزای پرندگان و در نظر گرفتن این مسئله در بازرسی‌ها صحبت و در ادامه در مورد حمل دستی بار (MMH) بر اساس راهنمای OSHA نکاتی را بیان کرد.
مهندس پری¬آذر، کارشناس بهداشت حرفه‌ای حوزه معاونت بهداشت در خصوص مواردی که در بازدید و نظارت بر عملیات شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات بهداشت حرفه‌ای لازم است رعایت شود بر رعایت استاندارد متدها در اندازه‌گیری عوامل شیمیایی، استفاده از میانگین‌گیری برای روشنایی عمومی کارگاه‌ها با لحاظ اصل وزن دهی به محل ایستگاه کاری اپراتور و رعایت حداقل تعداد ایستگاه‌های صداسنجی تأکید کرد.
در پایان مهندس محمود کشیر، کارشناس مسئول واحد بهداشت محیط و حرفه ای ضمن تقدیر و تشکر از عملکرد همکاران و بررسی چالش‌ها و مشکلات به تبادل‌نظر با ایشان پرداخت. 
خبر: زینب ایمانی
عکس: یونس بیاتی
زینب  ایمانی
تهیه کننده:

زینب ایمانی