سخنرانی عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران در کارگاه سلامت معنوی بیماران

دکتر اصغر قربانی، عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران کارگاه سلامت معنوی را در سالن همایش های مدیریت درمان و تامین اجتماعی استان مازندران برگزار کرد.

به گزارش روابط عمومی بیمارستان بهارلو،  کارگاه سلامت معنوی با همکاری ستاد اقامه نماز مازندران، در سالن همایش های مدیریت درمان اجتماعی استان در قائمشهر برگزار شد.
در این کارگاه که با حضور پرستاران، بهیاران، کمک بهیاران و رابطین اقامه نماز بیمارستان های تامین اجتماعی استان برگزار شد، دکتر اصغر قربانی، متخصص اطفال بیمارستان بهارلو و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران،  به سخنرانی پرداخت.
دکتر قربانی، مجری طرح سلامت معنوی،  این کارگاه را  با هدف آشناسازی کادر درمانی و مراقبتی، با احکام وآداب اقامه نماز در شرایط خاص بیماری و آسان سازی اقامه نماز برای بیماران با تجهیز اطاق ها به امکانات و اقلام عبادی مورد نیاز برگزار کرد.
در ابتدای کارگاه دکتر عباسعلی ابراهیمی، مدیر ستاد اقامه نماز مازندران، بعد از حمد وثنای خداوند و تشکر از دست اندرکاران این همایش بالاخص دکتر خورشیدی، مدیر درمان تامین اجتماعی استان، به تشریح طرح سلامت معنوی پرداخت.
وی همچنین ضمن اشاره به تاریخچه اجرای این طرح در استان، یکی از نیازهای جامعه امروز را معنویت و توجه دادن انسان به آموزه های دین مبین دانست. 
مدیر ستاد اقامه نماز در پایان سخنان خود از دکتر قربانی قدردانی کرد.
 
در ادامه دکتر قربانی، بعنوان مدرس،  احکام بیماران (نماز بیمار، وضوی بیمار، وضوی جبیره، وضو و تیمم نیابتی، لباس بیمار و غیره ...) را تشریح نموده و ابزار و وسایل ابتکاری که در مرکز آموزشی درمانی بهارلو برای تسهیل در ادای فریضه نماز در اتاق ها و بخش های بیمارستان به کار گرفته شده است را  به حضار معرفی و در خصوص روش های استفاده از آنها تو ضیحات لازم ارائه داد.

 

فهیمه  نجاری
تهیه کننده:

فهیمه نجاری