نشست کمیته ورزشی ایثارگران با حضور اعضا برگزار شد

مدیر امور ایثارگران دانشگاه گفت: امکان برگزاری تمرینات و مسابقات ورزشی به‌صورت حضوری فراهم نیست ولی با راه‌اندازی مسابقات مجازی خانواده‌ها را ترغیب می کنیم تا در خانه فعالیت ورزشی انجام دهند.

این جلسه با حضور، دکتر علیرضا همتی، دکتر علی دیرنده، ابوالفضل سالاریان زاده، فهیمه باقری و دکتر مقیمی مدیر امور ایثارگران روز سه‌شنبه ۱۰ تیر‌ماه ۱۳۹9 در دفتر امور ایثارگران برگزار شد.
 در ابتدا قرآن مجید تلاوت شد. سپس مدیر امور ایثارگران ضمن خوش‌آمد گویی به حاضرین به بحث فعالیت‌های ورزشی در روزهای کرونایی پرداخت.
 
وی گفت: در وضعیت فعلی امکان برگزاری تمرینات و مسابقات ورزشی به‌صورت حضوری فراهم نیست و نمی‌دانیم این شرایط چه زمانی برطرف می‌شود لذا با این تصمیم بنا شد، که با راه‌اندازی مسابقات مجازی خانواده‌ها را ترغیب کرده تا در خانه فعالیت ورزشی انجام د هند و سپس مسابقه برگزار شود.
 
دکتر مقیمی افزود: مراحل این برنامه به این شکل طراحی‌شده که ابتدا فیلم‌های استانداردی از فعالیت‌های مختلف ورزشی همراه با دستورالعمل آن در سایت ایثارگران بارگذاری می‌شود. سپس بعد از اطلاع‌رسانی افراد علاقه‌مند‌می تواند فیلم‌هایی از فعالیت‌های ورزشی خود و خانواده را به دفتر ایثارگران ارسال نمایند.
 مدیر امور ایثارگران در ادامه گفت: نحوه حضور در مسابقه بعد از بازنگری فیلم‌ها به‌صورت آفلاین برگزار و در انتها بین شرکت‌کنندگان آفلاین مسابقات آنلاین برگزار می‌شود.
 
 دکتر مقیمی اظهار داشت: در ابتدا شاخص‌های ورزش‌های موردنظر توسط کمیته‌های تخصصی تعیین‌شده که این امر باعث می‌شود افراد به سمت مسابقات گرایش بیشتری پیدا کنند.
 در ادامه دکتر دیرنده دبیر کمیته ورزشی ایثارگران گفت: با توجه به تجربیات گذشته در تربیت‌بدنی در این روزهای کرونایی فرصتی است که مسابقات شطرنج، آمادگی جسمانی، دارت، برای سرگرمی و نشاط و شادی در بین خانواده‌ها ایثارگران فراهم نماییم.
در ادامه: دکتر همتی یکی دیگر از اعضای کمیته ورزشی بابیان این نکته که در حال حاضر باید فرصت را غنیمت شمرد و در این روزهای کرونایی فعالیت‌های ورزشی را گسترش داد و مسابقات را هم به‌صورت آنلاین و آفلاین برگزار کرد.
وی در خصوص برنامه‌های آفلاین افزود: ایثارگران در طول هفته می‌توانند تمرینات مستمر داشته باشند و از اجرای خود فیلم بگیرند و در حجم قابل‌قبول فیلم را ارسال کنند.
 وی گفت: این مسابقات شامل طناب زدن بارفیکس دارت پلانک دراز نشست و دیگر ورزش‌ها قابل انجام است.
این عضو هیئت‌علمی دانشگاه گفت: یکی از محاسن خوب آفلاین تنوع و تمرین بیشتر و همچنین اجرای ورزش در خانه علاقه‌مندی در بین خانواده‌ها به وجود می‌آید و از طرفی می‌توان آن را در قالب مسابقات آنلاین برگزار و سپس از برگزیدگان فاز آفلاین دعوت می‌شود که در این مرحله حضور پیدا کنند. این مسابقات می‌تواند شامل: شطرنج ماشین‌سواری موتورسواری باشد.
باقری و سالاریان از دیگر اعضای کمیته ورزشی ایثارگران در رابطه با ورزش مجازی در خانه دیدگاه‌های خود را بیان کردند.
 
زهرا اسماعیلی
تهیه کننده:

زهرا اسماعیلی

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *