دکتر کاظم‌زاده: اهمیت کاربرد اصول اخلاقی در عصر حاضر به شکل فزاینده‌ای موردتوجه قرار گرفته است

به همت مدیریت هم‌اندیشی استادان نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه و با همکاری دانشکده توان‌بخشی، جلسه مجازی هم‌اندیشی استادان با موضوع «اخلاق حرفه‌ای» برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری، جلسه مجازی هم‌اندیشی با موضوع «اخلاق حرفه‌ای» از ساعت 14 روز سه‌شنبه 11 آذر 99 با شرکت قریب 120  استاد دانشگاه بر بستر سامانه اسکای روم دفتر نهاد برگزار شد.
در این جلسه، دکتر مهرداد کاظم‌زاده عطوفی، روانشناس بالینی و عضو هیئت‌علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران با معرفی اخلاق (Ethics) به‌عنوان خوی و ویژگی‌های درونی انسان، گفت: اخلاق ساختار وجودی انسان است که گاهی به معنای عام تمام ویژگی‌های درونی انسان – اعم از خوب یا بد – را در برمی‌گیرد و بازتابی از اصول وجودی و معنوی در رفتار ما در زندگی روزانه است.

وی با بیان اینکه اصول اخلاقی اجتماعی در ارتباط با هنجارهای هر جامعه معنا می‌شود؛ افزود: اما باید توجه داشت که با هر پس‌زمینه فرهنگی، امروزه اهمیت کاربرد اصول اخلاقی در مراقبت‌های بهداشتی به‌طور فزاینده‌ای موردتوجه قرار گرفته است.
دکتر کاظم‌زاده در ادامه با اشاره به اینکه اخلاق حرفه‌ای (Professional Ethics) اصول کلی‌تر اخلاق را در فضای خاص حرفه‌ای مطرح می‌کند؛ گفت: اخلاق حرفه‌ای شاخه‌ای از علم اخلاق است که با توجه به شرایط و فضای هر حرفه خاص تعریف می‌شود.
وی در پایان با بیان اینکه اصول اخلاقی حرفه‌ای به‌عنوان استاندارهای موردتوافق و رفتارهای مورد انتظار از اعضای یک گروه حرفه‌ای خاص توصیف می‌شود؛ گفت: این استاندارها معمولاً در کدهای اخلاق حرفه‌ای (Professional Code of Ethics) بیان‌شده و ممکن است پشتیبانی قانونی هم داشته باشد.

میر حامد  حسینی
تهیه کننده:

میر حامد حسینی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *
تنظیمات قالب