دومین جلسه برندسازی دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد

مدیر روابط عمومی دانشگاه در دومین جلسه برندسازی دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه برندسازی ماموریت اصلی روابط عمومی است ضمن بررسی دو نقشه راهبردی اعضا گفت: یک تصویرسازی، گاهی کار دو هزار جلد کتاب را می کند و به شما حرکت می دهد.

دکتر ماشاءاله ترابی، مدیر روابط عمومی دانشگاه در جلسه عصرروز سه شنبه 30 اردیبهشت 99 در سالن شورای طبقه هشتم ستاد مرکزی دانشگاه با اشاره به دعایی از امام سجاد(ع) در صحیفه سجادیه گفت: در زندگی شخصی ما باید بیان ساده ای از آن چیزی که از خدا می خواهیم داشته باشیم به طوری که حتی تا بند کفش خود را هم باید از خدا بخواهیم که اشاره به مشخص شدن و عینی شدن خواسته های ماست بنابراین همه چیزهایمان را از خدا بخواهیم و به اسم هم بخواهیم.
وی افزود: در زندگی کاری نیز همین طور است؛ اگر ندانیم چه کاری می خواهیم بکنیم در آن پیشرفت نمی کنیم حداکثر این است که خوب باقی می مانیم اما تعالی و پیشرفت در مسیر فعالیت های ما قرار نمی گیرد.
دکتر ترابی هدف از برگزاری جلسات برندسازی را مشخص کردن کارها بیان کرد و گفت: ما می خواهیم کارها را به سطحی برسانیم که در آن سطح همه بدانیم چه میخواهیم. قطعا شما در حوزه کاری خودتان تخصص و دانش لازم را دارید اما به گفته انیشتین «تصور بالاتراز علم است».

وی گفت: تصورکردن آن مقاصدی است که شما برای خود تعریف می کنید؛ چیزی که در ذهن خود تصویر می کنید هنوز مابه ازا ندارد و اگر چیزی مابه ازا داشته باشد دیگر تصویر نیست. باید با کمک هم تصویرسازی کنیم و با پیوند دادن آنها تصویری واحد ارائه کنیم.
دکتر ترابی با تاکید بر اینکه باید خیلی جدی وارد این کار شوید گفت: ممکن است هر یک از شما آخر علم در کار خود باشید اما اگر تصویری نداشته باشید مثل قبل خوب می مانید اما پیشرفت نمی کنید اما یک تصویر گاه کار دو هزار جلد کتاب را می کند و به شما حرکت می دهد.

دکتر ترابی تشکیل یک تیم رصد در روابط عمومی را ضروری دانست و گفت: این تیم رصد باید آخرین وضعیت برندینگ را در دانشگاه های پیشرفته برای ما تصویر کندو بگوید این دانشگاه ها چه کار می کنند؟ چه برنامه های اجرایی دارند؟ و چه تغییرات و چه پیشرفت هایی داشته اند که اگر این کار به صورت فوق العاده انجام شود تصورمان از خودمان کامل تر می شود.
وی افزود: من پیش ازاین که به روابط عمومی بیایم در حوزه نوآوری دراین باره کار کرده بودم زیرا یکی از اجزای نوآوری، مزیت رقابتی است که در زیرمجموعه آن بحث برندینگ شغلی قراردارد.

دکتر ترابی با بیان اینکه هورمون های مغزی در برخورد با یک موضوع جدید به طور خودکار هورمون های جدید از خود ترشح می کند که باعث حرکت جدید در ما می شود و ایجاد انگیزه می کند گفت: هر روز صبح که حس کردید شوق آمدن برای سرکار ندارید بدانید که عنصر انگیزه در شما از بین رفته است.

در ادامه جلسه نقشه(مای مپ) نسیم قرائیان و مهدی گلپایگانی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
در این جلسه مقرر شد ماموریت و چشم انداز دانشگاه های معتبر رصد و به نقشه راهبردی افزوده و نسخه قبلی برندینگ بر اساس اصالت بخشی، اثربخشی، هویت و شخصیت سازی اصلاح شود.

همچنین در این نشست، تشکیل کمیته های تخصصی مرتبط با هر شاخه از برندها، بحث و تبادل نظر در خصوص نقشه راه در هر جلسه و ورود به بخش عملیاتی و استفاده از نیروهای جهادی و داوطلب در هر سطحی برای پیشبرد امور و اهداف روابط عمومی پیشنهاد شد.

مهدی  گلپایگانی
تهیه کننده:

مهدی گلپایگانی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *
تنظیمات قالب