بیست و پنجمین جلسه خوش‌نامی دانشگاه علوم پزشکی تهران

دکتر ترابی: در برندینگ اصل بر این است که بتواند سازمان را به تعادل برساند

مدیر روابط عمومی دانشگاه گفت: اگر تعادل نباشد موج‌هایی که در برندینگ ایجاد می‌کنیم ضد خودش عمل و آن را خنثی می‌کند.

به گزارش روابط عمومي دانشگاه علوم پزشکي تهران، دکتر ماشاءاله ترابی سه‌شنبه 27 آبان 99 در سالن شورای طبقه هشتم ستاد مرکزی دانشگاه گفت: باید توجه داشته باشیم که هرجایی وارد می‌شویم و بخواهیم تغییری ایجاد کنیم، و یا اینکه هرجایی که بخواهیم کار جدیدی را پیش ببریم، باید ببینیم آنجا ازنظر روانی در چه حالتی قرار دارد. مکانیسم طب ایرانی و طب چینی دارای منطقی هستند که آن منطق‌ها قابل‌استفاده است.

وی افزود: برای اینکه به این منطق برسیم اول باید از حال عمومی خودمان و دیگران باخبر باشیم و بتوانیم به تعریف مشترک برسیم. این تعریف مشترک این است که ما اصولاً شادی را چگونه می‌بینیم. افلاطون می‌گوید واقعیت، آن چیزی است که در ذهن اتفاق می‌افتد و آن چیزی که در عمل ماست مجاز است.

دکتر ترابی با اشاره به گسترش مفهوم زندگی دوم یا Second Life در جهان و با بیان اینکه زندگی دوم ما در فضای مجازی است بر دانستن مفهوم شادی در زندگی تأکید کرد و گفت: شادی فوق‌العاده مهم است، به دلیل اینکه شادی نقطه‌ای از تعادل است. ازنظر مردم عادی «لذت» برابر است با شادی، از نظر انسان‌های موفق «عملکرد خوب»، و ازنظر دانشمندان «زندگی متفکرانه» معادل شادی است. هرکدام از این‌ها بیان‌کننده یک مدل تعادل است، و ترکیب اینها می‌تواند ترکیب متعادلی باشد چون هم لذت به معنای عمومی آن ایجاد شادی می‌کند، و هم عملکرد خوب و هم زندگی متفکرانه.

مدیر روابط عمومی افزود: ابن‌سینا در کتاب قانون می‌نویسد دو عنصر سنگین «خاک و آب» سازنده بدن، و دو عنصر سبک «آتش و هوا» سازنده‌ی روح هستند. ابن‌سینا می‌گوید حالات روانی انسان، گردش حالات بین این دو است. زمانی که انرژی بالا و فرکانس بالایی داریم همه‌چیز را زیبا می‌بینیم و زمانی که فرکانس پایین است همه‌چیز نامطلوب است. حتی لذیذترین غذاها در این حالت بی‌مزه است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه افزود: در برنامه‌ریزی‌ها هم یکی از مشکلات جدی این است که مدیر، شور و اشتیاق دارد اما نگاه نمی‌کند که افراد مجموعه‌اش حال این کار را دارند یا خیر!

وی افزود: حواسمان باید باشد که نوع غذایی که می‌خوریم و نوع فعالیتی که داریم به تعادل ما و تعادل سیستم کمک می‌کند. شرکت ماکروسافت در اروپا بر روی بحث مدیتیشن کار کرده و به این نتیجه رسیده که کیفیت، اثربخشی و سودآوری بالا رفته است، چون افراد وقتی به تعادل می‌رسند کارشان را بهتر انجام می‌دهند.

دکتر ترابی با تأکید بر اینکه در برندینگ، اصل بر این است که بتواند سازمان را به تعادل برساند و این تعادل در جنبه‌های مختلف است گفت: برای همین است که نقطه‌ی اوج تعادل در برندسازی، تعادل بین برندینگ داخلی و برندینگ خارجی است.

وی با بیان اینکه شناخت ما از خودمان، محیط، شرایط و فعالیت‌هایمان به ما کمک می‌کند که بتوانیم مسیر درست را پیدا و حالت شهودی مناسب را پیدا کنیم گفت: کسی که در تعادل نیست بیمار است. بیمار به‌جز بیماری به چیز دیگری نمی‌تواند فکر کند. درنتیجه موظف هستیم که خودمان را به تعادل برسانیم و پس‌ازآن بتوانیم به سمت تعادل سازمان، حرکت کنیم.

دکتر ترابی با اشاره به اینکه ايجاد تعادل در روابط عمومی باعث می‌شود خبر، گزارش و برنامه مناسبی تولید کنیم افزود: ايجاد تعادل در شکل‌گيری تصوير بزرگ برای آینده و اشتياق زياد، به خدمت در روابط عمومی اثرات بسيار مهمی دارد، اگر تعادل نباشد موج‌هایی که در برندینگ ایجاد می‌کنیم ضد خودش عمل و آن را خنثی می‌کند.

توضیح اینکه جلسات برندینگ سه شنبه‌های هر هفته برگزار می شود.

مهدی  گلپایگانی
تهیه کننده:

مهدی گلپایگانی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *
تنظیمات قالب