بازدید معاون توسعه مدیریت و برنامه ریزی منابع دانشگاه از پروژه بیمارستان فارابی

دکتر سید ابوالفضل ذاکریان: خدمت‌رسانی به مردم و تلاش در این زمینه به هر شکلی پسندیده است

معاون توسعه مدیریت و برنامه ریزی منابع به همراه مدیر فنی و نظارت بر طرح های عمرانی دانشگاه علوم پزشکی تهران با حضور در پروژه در حال ساخت مرکز آکادمیک بیمارستان فارابی از نزدیک شاهد میزان پیشرفت این پروژه بودند.

بازدید معاون توسعه مدیریت و برنامه ریزی منابع دانشگاه از پروژه بیمارستان فارابی

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران بیمارستان فارابی، دکتر سید ابوالفضل ذاکریان معاون توسعه مدیریت و برنامه ریزی منابع دانشگاه علوم پزشکی تهران به همراه مهندس بهزاد مکری، مدیر فنی و نظارت بر طرح های عمرانی این دانشگاه ظهر شنبه 24 مهر 1400 از پروژه در حال ساخت مرکز آکادمیک این بیمارستان فارابی بازدید کردند. دکتر ذاکریان ضمن تشکر از دست اندرکاران این پروژه گفت: وظیفه خود می‌دانم از تمام دست اندرکاران پروژه فارابی از روز اول تاکنون تشکر کنم. زحمت زیادی کشیدند و قطعاً نتیجه کار خیر و مشارکت ساخت بیمارستان را در آینده خواهند دید. زیرا خدمت‌رسانی به مردم و تلاش در این زمینه به هر شکلی پسندیده است و انشاالله خداوند این خدمت را از شما بپذیرد.
 
در فعالیت های نظارتی دانشگاه علوم پزشکی تهران در پروژه ها ثبات لازم وجود دارد
شاید به نظر برسد که برخی تغییرات ساختاری در دانشگاه علوم پزشکی تهران باعث رکود پروژه ها شود. یکی از دلایلی که بنده و مهندس  مکری اصرار داشتیم که به سرعت از پروژه های در حال ساخت دانشگاه بازدید کنیم این موضوع بود که بگوییم خدا را شکر در فعالیت های نظارتی دانشگاه  علوم پزشکی تهران در پروژه ها ثبات لازم وجود دارد و مسیر قبلی با همان قدرت و پشتکاری که همکاران پیشین ما داشتند را ادامه خواهیم داد. خوشبختانه مانعی هم در سر راه وجود ندارد و امیدواریم بتوانیم با سرعت بیشتری به جلو حرکت کنیم.
 
پروژه فارابی قابلیت فعالتر شدن دارد 
مهندس مکری نیز با اشاره به جلسه ها و بازدیدهای گذشته از پروژه بیمارستان فارابی اظهار داشت: گزارش پروژه فارابی را از زمانی که آقای دکتر ذاکریان به عنوان معاون توسعه مدیریت و برنامه ریزی منابع در ستاد دانشگاه حضور پیدا کردند خدمت ایشان عرض کردم. آقای دکتر نیز با پروژه‌های دانشگاه ناآشنا نبودند. در طول بازدید امروز نیز مشکلات، مزایا و معایب پروژه فارابی بیان شد. خوشبختانه حدود ۵ تا ۶ ماه است که ما به صورت مستقیم وارد پروژه شده‌ایم و مهندس قنبری و مهندس روزبهانی، از کارشناسان دفتر فنی و نظارت بر طرح‌های عمرانی دانشگاه در طول هفته به عنوان رابط دفتر فنی در پروژه فارابی در کنار مهندس مشاور حضور دارند. پیش از این نیز بر اساس مسئولیت های دفتر فنی به گونه‌ای بوده که این دفتر مدیریت پروژه های دانشگاه را برعهده داشته است. همانطور که در بازدید امروز همکاران مشاهده کردند پروژه فارابی قابلیت فعالتر شدن دارد و حضور امروز دکتر ذاکریان در پروژه فارابی نیز به دلیل پیگیری موارد مربوط به تسهیلات بانکی و میزان پیشرفت این طرح است. زیرا می خواهیم تمام تلاش خود را برای حمایت مالی از این پروژه انجام دهیم. از مشاور و پیمانکار نیز تقاضا دارم که با ارائه گزارشات مالی و پیشرفت کار ما را در برنامه ریزی برای زمانبندی تامین مالی یاری کنند. قطعاً با پیشرفت کار می توانیم منابع مالی را به پروژه تزریق کنیم.
همچنین باید بگویم یکی از کارهای خاصی که در پروژه فارابی انجام شده میزان هزینه ای است که برای خرید در سال 1399 در این پروژه انجام شده است. زیرا از زمانی که بنده در دفتر فنی دانشگاه حضور دارم در هیچ پروژه عمرانی دانشگاه تا به امروز چنین اتفاقی صورت نگرفته و این نشان دهنده همراهی کارفرما با پروژه و توجه ویژه دانشگاه به اهمیت پروژه بیمارستان فارابی است. 
 
در مقطعی قرار داریم که بسیاری از بخش‌های این پروژه به خوبی مشخص شده است
سعید مرادی، مدیر بیمارستان فارابی نیز گزارشی از فعالیت های بیمارستان فارابی به عنوان کارفرمای این پروژه را ارائه کرد و گفت: در یک سال گذشته کار تمدید قرارداد پیمانکار مهندس مشاور و قرارداد دوم پروژه را در بیمارستان فارابی انجام دادیم. در حال حاضر در مقطعی قرار داریم که بسیاری از بخش‌های این پروژه به خوبی مشخص شده است و امیدواریم این بخش مربوط به تسهیلات بانکی نیز به زودی مشخص شود. البته مشکل مالی خاصی پیش روی ما نیست و پیگیری های لازم توسط معاون محترم توسعه مدیریت و برنامه ریزی منابع و مدیر امور مالی دانشگاه انجام شده است. در این شرایط خوشبین هستیم بخش هایی از پروژه که نیاز به تقویت بیشتر دارد با همکاری پیمانکار و مهندسین مشاور تقویت شود.
 
پیمانکار اگر نتیجه تلاش خود را سریعتر مشاهده کند مسلماً با انگیزه و توان بیشتری نیز فعالیت خواهد کرد.
در ادامه جلسه دکتر امیرعباس حامدیان، مدیر اجرایی پروژه مرکز آکادمیک بیمارستان فارابی با اشاره به حمایت های دانشگاه علوم پزشکی تهران از این پروژه اظهار داشت: بنده می خواهم صحبت هایم را با فرمایش حضرت رسول اکرم (ص) آغاز کنم که فرمودند خدای متعال آن کسی را که کار انجام می‌دهد و آن کار را به طور محکم و متقن انجام می دهد، دوست می دارد. اگر هدف ما این است که تکمیل پروژه مرکز آکادمیک بیمارستان فارابی سرعت بیشتری داشته باشد و با کیفیت مناسبی به جلو حرکت کند، سلسله اقدامات کلان مورد نیاز است. در کنار اینکه از پیمانکار می خواهیم این کار را با جدیت کامل پیش ببرد قاعدتاً دفتر مشاور باید وسعت کار لازم را داشته باشد تا نظارت دقیق را بر پروژه انجام دهد. در بحث تأمین منابع نیز تقاضا داریم تا دست دفتر فنی دانشگاه باز باشد. البته با حضور رابطان دفتر فنی در پروژه، پیشرفت کار بسیار بیشتر از قبل شده و در صورتی که این افراد اختیارات بیشتری داشته باشند با سرعت بیشتری نیز می توانیم بسیاری از مسائل را در داخل پروژه به سرانجام رسانده و نهایی کنیم. احساس می کنم با این کار سرعت پیمانکار در افزایش نیرو و در نتیجه تکمیل سریعتر پروژه موثر خواهد بود. پیمانکار اگر نتیجه تلاش خود را سریعتر مشاهده کند مسلماً با انگیزه و توان بیشتری نیز فعالیت خواهد کرد.
ارائه گزارش های مالی و پیشرفت پروژه بخش دیگری از این بازدید بود که توسط مهندسان مشاور و پیمانکار برای حاضران بیان شد.
در پایان دکتر ذاکریان با ابراز خشنودی از حضور در پروژه بیمارستان فارابی افزود: مسیری که در حال حاضر در آن حرکت می‌کنیم آینده روشنی خواهد داشت و با توجه به به همفکری موجود میان کارفرما، مهندس مشاور و پیمانکار و نبود اختلافات اساسی بین آن ها سرانجام خوبی را برای آن متصور هستیم. امیدواریم برگزاری این جلسات نیز مسیر پیشرفت پروژه مرکز آکادمیک بیمارستان فارابی را بیش از پیش تسهیل کند.
سید عباس  قاضی میرسعید
تهیه کننده:

سید عباس قاضی میرسعید

تصاویر

دکتر سید ابوالفضل ذاکریان، معاون توسعه مدیریت و برنامه ریزی منابع دانشگاه علوم پزشکی تهران مهندس بهزاد مکری، مدیر فنی و نظارت بر طرح های عمرانی دانشگاه علوم پزشکی تهران مهندس بهزاد مکری، مدیر فنی و نظارت بر طرح های عمرانی دانشگاه علوم پزشکی تهران

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *
تنظیمات قالب