مانور عملیاتی بحران در مجتمع بیمارستانی امیراعلم

مانور عملیاتی خطر، حوادث و بلایا به منظور چگونگی پذیرش و افزایش ظرفیت بیمارستانی در مجتمع بیمارستانی امیراعلم برگزار شد.

گالری عکس
به گزارش روابط عمومی مجتمع بیمارستانی امیر اعلم، با توجه به اعلام مانور بحران در روز پنجشنبه 4 خردادماه 96 در زمینه افزایش ظرفیت بیمارستانی در حوادث و بلایا که به صورت مشترک با کلیه بیمارستان ها و با هدایت مرکز بحران دانشگاه برنامه ریزی شده بود، اعضای بحران مجتمع بیمارستانی امیراعلم مطابق چارت تشکیلاتی بحران در اتاق فرماندهی بحران مجتمع ساعت 8 صبح حضور پیدا کردند.
حضور به موقع مسؤلین در اتاق بحران، هماهنگی منسجم دفتر پرستاری و حاکمیت بالینی در زمینه ترخیص بیماران الکتیو از بخش ها با نظارت مسؤل فنی و معاون آموزش، اطلاع رسانی به موقع به اعضای کمیته مدیریت خطر،حوادث و بلایا با هماهنگی دبیر کمیته و روابط عمومی، مشخص کردن بیماران قابل انتقال از بخش های ویژه و تعیین تعداد تخت های خالی جهت پذیرش بیماران احتمالی، تعیین و اعلام تخت های خالی در بخش های بستری، تعیین تکلیف بیماران و خالی کردن تخت های تحت نظر در اورژانس از جمله اقداماتی بود که در این مانور انجام شد.
تریاژ کلیه بیماران و ارجاع بیماران سطح 4 و 5 تریاژ به درمانگاه تخصصی جهت جلوگیری از ازدحام در اورژانس، حضور پزشک متخصص در اورژانس و درمانگاه تخصصی، مهیا کردن اتاق عمل اورژانس ENT و جراحی، دریافت لیست بیماران از ستاد دانشگاه، اقدامات و هماهنگی لازم چهت پذیرش بیماران ارجاعی در سیستم HIS و ارائه گزارش به اتاق بحران دانشگاه، اعلام تخت های خالی و آمادگی بیمارستان جهت پذیرش بیماران از دیگر اقدامات بود.
اقدامات لازم توسط فرمانده بحران مجتمع به ریاست و معاونت درمان دانشگاه به انجام رسید و لیست بیماران پذیرش شده به ستاد بحران دانشگاه به صورت فکس ارسال شد.

کلمات کلیدی
تهیه کننده:

تنظیمات قالب