وبینار یووئیت بیمارستان فارابی

گروه رتین بیمارستان فارابی سال 1400 را با یووئیت آغاز می کند

دبیر علمی وبینار یووئیت بیمارستان فارابی در گفت و گویی با روابط عمومی این بیمارستان به ارائه توضیحاتی درباره برگزاری این وبینار و مواردی که در آن مطرح خواهد شد، پرداخت.

وبینار یووئیت بیمارستان فارابی

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران بیمارستان فارابی، وبینار گروه رتین این بیمارستان با عنوان یووئیت (Uveitis) پنجشنبه ۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ از ساعت ۲۰ تا ۲۲ در بستر نرم افزار زوم (Zoom) برگزار خواهد شد.
دکتر نازنین ابراهیمی ادیب، عضو هیئت علمی گروه چشم بیمارستان فارابی و دبیر علمی این وبینار در گفت و گو با روابط عمومی این مرکز گفت: در وبینار یووئیت بحث اصلی پیرامون نکات تشخیصی و درمانی بیماران خواهد بود. همچنین در این وبینار درباره مواردی همچون عفونت‌های سیتومگالو ویروس (Cytomegalovirus) شبکیه که در نهایت مسیر پیچیده‌ای پیدا کرده اند، لنفوم (Lymphoma) در فرد میانسال و کودک مبتلا به یووئیت مقاوم با تشخیص لوسمی بحث خواهد شد. وی به ارائه مطالب و موارد جالب در این وبینار اشاره کرد و افزود: تلاش ما این است تا موارد خاص مانند بیمارانی که التهاب چشم آنان دیستروفی رتین را تقلید کرده و به درمان مقاوم هستند برای حاضران مطرح شود. به همین دلیل از صاحب نظران چشم پزشکی کشور در زمینه بیماری‌های التهابی چشم دعوت کرده‌ایم تا با حضور در وبینار یووئیت بتوانند تجربیات خود را به سایر چشم پزشکان به ویژه دستیاران و پزشکان جوان منتقل کنند.
توضیح اینکه یووئیت به التهاب یووه آ در چشم گفته می‌شود. یووه آ شامل بخش زیادی از عروق خونی است که وظیفه خون رسانی داخل چشم را بر عهده دارند. به دلیل اینکه یووه آ بخش‌های مهمی از چشم مانند شبکیه را خون رسانی می‌کند، التهاب آن می‌تواند منجر به اختلال در بینایی شود.
وبینار یووئیت دارای امتیاز بازآموزی بوده و علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره ۵۵۴۲۱۰۲۰ (واحد آموزش) تماس بگیرند.
سید عباس  قاضی میرسعید
تهیه کننده:

سید عباس قاضی میرسعید

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *
تنظیمات قالب