مراسم یادبود استاد فقید دکتر شفیعی

رییس دانشکده داروسازی: دکتر شفیعی استاد علم، دیانت، اخلاق، تواضع و فروتنی بود

دکتر شریف زاده با اشاره به جایگاه علمی رفیع استاد شفیعی، این استاد فقید را نه‌تنها در کشور سرآمد دانست بلکه در بعد بین المللی نیز از افراد شاخص خواند.

گالری عکس
در مراسم یادبود شادروان دکتر شفیعی، استاد پیشکسوت گروه داروسازی که بعدازظهر روز شنبه 29 خرداد سال 95 در مسجد جامع شهرک غرب برگزار شد، دکتر شریف زاده رییس دانشکده داروسازی که از سال 62 افتخار شاگردی ایشان را داشته است، حضور داشت و صبورانه پاسخگوی تعدادی از پرسش هایمان شد.

آقای دکتر شریف زاده، از مهمترین ویژگی های اخلاقی استاد شفیعی بفرمایید.
دکتر شفیعی، معلم بزرگ، عالم وارسته، استاد علم، دیانت، اخلاق، تواضع و فروتنی بود. ایشان هرآنچه را که یک فرد لایق و بنده خاص خدا باید داشته باشد، دارا بود. استاد شفیعی همیشه حامی، همراه و مثبت اندیش بود.    

ایشان به‌عنوان عضو هیئت‌علمی و استاد دانشکده داروسازی، چه ویژگی‌هایی داشت؟
استاد شفیعی دلسوز، مهربان و باپشتکار و پرتلاش بود. باوجود کهولت سن زودتر از همه به دانشکده می‌آمد و هیچ زمانی را تلف نمی‌کرد. همیشه در امور مربوط به مسائل علمی، حل مسائل مرتبط با دانشجویان و اعضای هیئت‌علمی فعال بود. در دیگر بخش‌ها نیز مانند وزارت بهداشت، دانشگاه و فرهنگستان علوم پزشکی و در عرصه‌های مرتبط با علوم پزشکی و به‌خصوص داروسازی، شاخص بود. حضور ایشان واقعاً در گروه پزشکی و جامعه داروسازی مثمر ثمر بود. در همین مدت کوتاه در غیاب استاد، کمبودش را در دانشکده داروسازی حس می‌کنیم. از خداوند برایش طلب آمرزش داریم و حتماً هم چنین انسانی آمرزیده است.

آموخته‌ها و تجارب شما از استاد شفیعی به‌عنوان شاگرد مستقیم ایشان چه بود؟
از ابتدای ورود به دانشکده داروسازی، در درس شیمی و پس‌ازآن در چند درس دیگر افتخار شاگردی استاد شفیعی را داشتم. در این دوران نه‌تنها درزمینهٔ مسائل علمی از استاد آموختم، بلکه در ابعاد مختلف اجتماعی، اخلاقی و اعتقادی از ایشان درس گرفتم. انشاء الله بتوانیم اهداف، سیره و روشی را که مدنظر ایشان بود، در کشور ادامه دهیم.
خبرنگار: زهرا صادقی
عکاس: جمشید ربیعی  
 

تهیه کننده:

تنظیمات قالب