صد و نهمین نشست کمیته بحران کووید 19 بیمارستان سینا برگزار شد

صد و نهمین نشست کمیته بحران کووید19 بیمارستان سینا طبق روال هر هفته، شنبه 27 شهریورماه سال 1400 برگزار شد.


به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران، بیمارستان سینا، در ابتدای نشست گزارشی از آمار تعداد مراجعان و بیماران بستری مبتلا به کووید بیمارستان در هفته گذشته ارائه شد و در ادامه مینا نجفی، مدیر پرستاری بیمارستان به ارائه گزارشی از تعداد اعمال جراحی انجام شده در هفته گذشته و میزان مراجعات درمانگاه تخصصی پرداخت و بیان داشت: در حال حاضر با توجه به کاهش میزان بیماران بستری کووید، بخش ارتوپدی زنان ( کووید3 ) جهت عادی سازی تخلیه شده است.
دکتر اتابک نجفی، رئیس بخش های ای سی یو بیمارستان نیز به بیان گزارشی از وضعیت ای سی یو ها پرداخت.
دکتر مهران ستوده نیا، متخصص طب اورژانس گفت: در هفته ای که گذشته خوشبختانه ورودی بیماران کووید نسبت به هفته های قبل کاهش یافته، البته تعدادی بیمار بدحال در بخش اورژانس بستری داریم.
دکتر آذر حدادی، استاد بیماری های عفونی بیمارستان عنوان کرد: با توجه به تجربه ای که پزشکان و دستیاران در مدت شیوع کووید کسب کرده اند نیاز است با درایت و بررسی بیشتری نسبت به درخواست انجام سی تی اسکن نگاه شود.
دکتر خدیجه بخت آور، متخصص رادیولوژی به بیان آماری از نحوه و انجام سی تی اسکن در بخش رادیولوژی پرداخت.
دکتر رضا شریعت محرری، رئیس گروه بیهوشی بیمارستان، بیان داشت: تعداد اعمال جراحی افزایش یافته اما با کمبود تعداد نیروهای اتاق عمل مواجه هستیم و بهتر به نظر می رسد برای تسریع انجام کار بر تعداد نیروهای اتاق عمل افزوده شود.
دکتر مهدی ابراهیمی، معاون درمان بیمارستان نیز گفت: با توجه به کاهش تعداد بیماران کووید، بخش ارتوپدی (کووید3) باید عادی سازی و بیماران ارتوپدی بستری شوند.
دکتر محمدکاظم آقامیر، قائم مقام بیمارستان در جمع بندی جلسه بیان داشت: با توجه به اینکه سیر شیوع بیماری کووید نزولی است، بهتر به نظر می رسد، به سمت عادی سازی حرکت کنیم و بخش اس سی یو اعصاب به همکاران جراحی اعصاب تحویل داده شود و اتاق های عمل با در نظر گرفتن نیرو، فعال تر  به کار خویش ادامه دهند.
در انتها دکتر پانته آ آریا، متخصص اعصاب و روان بیمارستان نیز در خصوص سلامت روان دستیاران و همکاران بیمارستان به بیان نکاتی پرداخت.


رضا  آسیابی
تهیه کننده:

رضا آسیابی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *
تنظیمات قالب