برگزاری جلسه کمیته درون بخشی با حضور اعضای کمیته مدیریت پیشگیری و کنترل بیماری کووید-۱۹ شبکه بهداشت اسلامشهر

جلسه کمیته مدیریت پیشگیری و کنترل بیماری کووید-۱۹ شبکه بهداشت و درمان اسلامشهر در راستای ارائه بررسی عملکرد شبکه در بحران کووید- ۱۹ برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان اسلامشهر، در این جلسه که با حضور دکتر فاطمه تاجیک، مدیر شبکه و کارشناسان مسئول واحدهای فنی ستادی دوشنبه ۲۶ اسفند ۹۸ برگزار شد، در ابتدا آماری تعداد مبتلایان، موارد مشکوک و قطعی و تعداد مرگ ناشی از بیماری کروناویروس در کشور و شهرستان ذکر شد.
هماهنگی با نیروهای جهادی شهرستان برای حضور در کمپ‌های ترک اعتیاد، مرکز shlter، DIC ها به همراه کارشناسان بهداشت محیط شبکه باهدف آموزش و ضدعفونی و گندزدایی و در صورت امکان تأمین ماسک و دستکش برای گروه هدف این مراکز، گزارش‌گیری روزانه در خصوص میزان ابتلا یا مرگ ناشی از بیماری، نظارت مستمر تیم‌های بهداشتی هم یکی از مهم‌ترین برنامه‌های بود که موردبحث و بررسی قرار گرفت.
هماهنگی با سپاه ناحیه سیدالشهدای شهرستان با اولویت معرفی گروه‌های جهادی و معرفی نیروهای بسیجی برای تیم‌های مراقبت شبکه و همچنین حضور این گروه‌های جهادی در ۱۰ سکونتگاه حاشیه شهرستان برای گندزدایی و ضدعفونی و توزیع اقلام بهداشتی هم ازجمله برنامه‌هایی بود که مقرر پیگیری‌ها انجام شود.
از دیگر موارد که در این جلسه موردبحث و بررسی قرار گرفت می‌توان به نحوه توزیع داروی بیماری کرونا در شهرستان، ابلاغ برنامه غربالگری مسافران بین‌شهری به پایانه مسافربری شهرستان و نظارت مستمر بر انجام آن، برنامه‌ریزی در راستای بسیج اطلاع‌رسانی مبارزه با کرونا و بررسی مسائل مربوط به مراکز ۱۶ ساعته در بحران اشاره شد. 

 

زینب  ایمانی
تهیه کننده:

زینب ایمانی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *