برگزاری جلسه ویدئو کنفرانس وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با دانشگاه و مسئولان مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره)

تاکید وزیر بهداشت بر تامین نیازهای تجهیزاتی مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) و راه اندازی مهدی کلینیک در سال جاری

دکتر سعید نمکی در اولین روز سال خطاب به جمعی از مسئولان دانشگاه و مجتمع بیمارستانی امام خمینی(ره) گفت: موجی از سپاسگزاری در جامعه از گروه های پزشکی و پرستاری شکل گرفته است.

دکتر سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز جمعه اول فروردین ۱۳۹۸ در جلسه‌ای که به صورت ویدئو کنفرانس با برخی بیمارستان‌های کشور (مجتمع بیمارستانی امام خمینی، شهدای یافت آباد، صدوقی یزد، کوثر سمنان و اراک) داشت، با تسلیت به مناسبت شهادت امام موسی کاظم علیه السلام و تبریک حلول سال نو، از زحمات تمامی مدیران، کارکنان به ویژه تیم‌های درمانی این مراکز قدردانی کرد و یاد شهدای سلامت که در مقابله با بحران کرونا برای نجات مردم جان فشانی کردند گرامی داشت.  
وزیر بهداشت کشور در ادامه سخنانش گفت: دلم می‌خواست امروز با شما از نزدیک صحبت و از این که با کمترین امکانات بزرگترین حماسه‌ها را آفریدید تشکر کنم و سال نو را به شما و خانواده‌های صبورتان تبریک بگویم. من به عنوان یک سرباز و برادر کوچک شما از آغاز این بحران تاکنون به صورت شبانه روزی برای رفع نیازهای شما تلاش می‌کنم. امروز که نسبتا به نقطه متعادلی رسیدیم خون دل‌های زیادی برای رفع مشکلات بهداشتی و درمانی کشور خوردیم تا بتوانیم دارو و تجهیزات پزشکی و حفاظت شخصی را به شما برسانیم.
وی با اشاره به ناشناخته بودن کرونا ویروس در تمامی جهان افزود: زمانی که کشور با این بحران مواجه شد این ویروس در هیچ کجای دنیا شناخته شده نبود و هیچ واکسن یا درمان قطعی برای آن وجود نداشت. با تجربیات گران سنگی که در این یک ماه اخیر دانشمندان حوزه سلامت کشور در مقابله با کووید ۱۹ به دست آوردند ان شاءلله به زودی شاهد مستندات علمی قابل قبول و معتبری برای ارائه در جوامع علمی جهان خواهیم بود.    
وزیر بهداشت با اشاره به رضایت رئیس محترم جمهور از عملکرد مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) در بحران کرونا گفت: از مدیریت بسیار خوب و چیدمان نیروهای متخصص برای درمان بیماران مبتلا به کرونا متشکرم. به خصوص این که بیمارستان امام خمینی مرجع بیماران مختلف از سراسر کشور است و توانسته بدون خللی در ارائه خدمات تخصصی‌اشدر سایر رشته‌های پزشکی به بیماران کرونا هم خدمت دهد بسیار با ارزش است.  
وی بر غربالگری بیماران کرونا تاکید کرد و گفت: برای جلوگیری از انتشار ویروس باید افراد آلوده را از افراد سالم متمایز کنیم و بیماران مبتلا را پس از درمان اولیه تا اتمام دوره بیماری و خروج کامل ویروس از بدنشان در محل‌های نقاهتگاهی قرنطینه کنیم.    
دکتر نمکی قدرشناسی مردم از تیم درمانی کشور را اتفاق بسیار بزرگی خواند و افزود: قدردانی‌های مکرر مقام معظم رهبری، قدردانی و دعاهای شبانه روزی مردم از تیم‌های درمانی خیر بزرگی برای سلامت کشور است. موج سپاسگزاری سنگینی در جامعه نسبت به گروه‌های پزشکی و پرستاری شکل گرفته است.  
دکتر خسرو صادق نیت رئیس مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) در این نشست ویدئویی با اشاره به اقدامات این مرکز برای ارائه خدمات به بیماران کرونا گفت: بیمارستان امام خمینی از همان ساعات اولیه بحران خدمات خود را به صورت ویژه آماده کرد و پاسخگوی مراجعان عزیز بود.  
وی حضور داوطلبانه استادان و پیشکوستان رشته‌های مختلف پزشکی برای خدمت در صف مقدم درمان بیماران کرونا از افتخارات دانشگاه علو پزشکی تهران و این مرکز خواند و گفت: هماهنگی رشته‌های مختلف پزشکی در ارائه خدمات مطلوب به بیماران کرونا بسیار کمک کننده است.  
رئیس مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) توجه به حفظ سلامت کارکنان بر اساس استانداردهای WHO را از اولویت‌های دانشگاه خواند و گفت: اگر تیم درمانی ما سالم نباشند نمی‌توانیم خوب به مردم خدمت دهیم.  
دکتر صادق نیت در ادامه اقدامات بیمارستان امام خمینی به بهره برداری از سیستم مجازی در پیگیری بیماران بعد از ترخیص و پاسخگویی به نگرانی‌های مردمی در خصوص کرونا، همچنین تولید محتواهای علمی و آموزشی تخصصی و برگزاری کنفرانس‌های علمی برای به اشتراک گذاری تجربیات متخصصین این مرکز با سایر بیمارستان‌ها در سراسر کشور به صورت وبینار در محورهایی چون: خدمات تریاژ، درمان‌های موفق یا ناموفق، آموزش کارکنان، آموزش‌های همگانی و مشاوره روان با موضوع کووید ۱۹ اشاره کرد و در خصوص نیازهای این مرکز برای ظرفیت سازی بیشتردرارائه خدمات ویژه به بیماران بدحال مبتلا به کرونا توضیحاتی داد.  
در پایان وزیر بهداشت پروژه مهدی کلینیک را یک پروژه ملی و از نیازهای اساسی شهر تهران خواند و افزود: آرزو و سعی من بر این است ساختمان مهدی کلینیک امسال افتتاح و به بهره داری برسد. وی همچنین دستور داد نیازهای تجهیزاتی بیمارستان امام تامین شود و از دکتر صادق نیت خواست تا نسبت به راه اندازی مهدی کلینیک در سال جاری پیگیری لازم را انجام دهد.
 
 
 
 
 
توضیح این که، در این نشست ویدئویی دکتر ظفرقندی رئیس سازمان نظام پزشکی، دکتر همایون امینی جانشین و مشاور رئیس دانشگاه، دکتر مهدی رضایی معاون درمان، دکتر علیرضا پارساپور مدیر روابط عمومی دکتر صادق نیت رئیس، دکتر علامه معاون درمان، معصومی مدیر و آریاملو مترون مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) در سالن شورای این مرکز حضور داشتند.

 

نجمه باهو
تهیه کننده:

نجمه باهو

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *