تولد نوزاد سالم از مادر مشکوک به کرونا در مرکز آموزشی درمانی بهارلو

نیلمای 36 هفته که دوشنبه گذشته از مادر مشکوک به کرونا متولد شده بود با وضعیت عمومی خوب از بیمارستان ترخیص شد.

به گزارش روابط عمومی بیمارستان بهارلو، روز دوشنبه 19 اسفند 98، مادر 20 ساله ای با علائم تنفسی و احساس تنگی نفس به درمانگاه زنان، مراجعه و به تشخیص پزشک متخصص زنان در بخش مراقبت های ویژه بستری شد.

دکتر شهره موحدی، متخصص زنان در گفتگو با واحد روابط عمومی عنوان کرد: این اولین عمل سزارین بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان بهارلو بود که به دلیل شک به بیماری مادر، دستور ختم بارداری در هفته 36 داده شد.

دکتر موحدی همچنین افزود: خوشبختانه در طی عمل جراحی مشکلی نداشتیم و نوزاد، سالم به دنیا آمد و مادر پس از گذشت 5 روز از بخش مراقبت های ویژه به بخش داخلی منتقل شد.

دکتر منیرالسادات برکاتی، فوق تخصص نوزادان در پاسخ به سوال خبرنگار، وضعیت نوزاد را اینچنین تشریح کرد: نوزاد دختر با وزن 2 کیلو و چهارصد گرم که در بدو تولد دچار آپنه بود، با وضعیت عمومی مناسب در اتاق ایزوله بخش NICU بستری و تحت مراقبت قرار گرفت.

وی همچنین افزود به محض ترخیص مادر، نوزاد نیز ترخیص بوده و تحویل مادر داده خواهد شد.

این اولین نوزاد متولد شده از یک مادر مشکوک به کرونا در بیمارستان بهارلو بود که با بکارگیری تخصص و توان پزشکان و پرستاران، مادر جوان به همراه نوزادش پس از یک هفته با حال عمومی خوب به آغوش خانواده بازگشتند.

فهیمه  نجاری
تهیه کننده:

فهیمه نجاری

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *