جلسه ماهانه مسئولان دفاتر دانش آموختگان دانشکده ها به صورت مجازی برگزار شد

در جلسه مسئولان دفاتر دانش آموختگان دانشکده ها گزارش عملکرد دانشکده ها و اقدامات انجام گرفته در مبارزه با کرونا ارائه شد.

استاد بهادری- دکتر گتمیری- دکتر سیداحمدیان

گالری عکس
به گزارش روابط عمومي دفتر ارتباط با دانش آموختگان دانشگاه، اين جلسه شنبه 17 خرداد 99 به صورت مجازی در سالن شورای این دفتر برگزار شد.
در ابتدا دکتر مسلم بهادری، ضمن قدردانی از تلاش های بی شائبه کادر درمان در ایام  شیوع بیماری کرونا، گفت: پزشکان، پرستاران، پیراپزشکان و کارکنان خدماتی در زمان مبارزه با این بیماری نقش اساسی ایفا کردند و مانند همیشه در زمان بحران این ویروس خوش درخشیدند.
سپس دکترسید محمدرضا سیداحمدیان دبیر دفتر، گفت: پس از وقفه نسبتا طولانی در برگزاری جلسات هفتگی دفاتر دانش آموختگان به دلیل شیوع ویروس کرونا از فعالیت های دفاتر دانش آموختگان بی اطلاع بودیم و این جلسه فرصتی شد تا از خدمات گروه پزشکی، پیراپزشکی و پرستاری در ایام کرونایی مطلع شویم.
وی افزود: خدمات پزشکان، پیراپزشکان، پرستاران و نیروهای خدماتی همچون گذشته مقبول ملت ایران قرار گرفته و بار دیگر همه ما تعهدحرفه ای را در بیمارستان ها و مراکز بهداشتی درمانی لمس کردیم.
دکتر سیداحمدیان با اشاره به مشارکت خیرین در تامین نیازهای درمانی و بهداشتی بیمارستانها، مراکز بهداشتی و خوابگاه ها در مقابله با ویروس کرونا گفت: از طرف خیرین کمک های خوبی به بنیاد علمی و فرهنگی استاد بهادری شده است که می توان به خریداری ماسک و مواد ضدعفونی کننده و توزیع آن در این مراکز اشاره کرد.
در ادامه دکتر سید منصور گتمیری قائم مقام دفتر هدف از برگزاری این جلسه مجازی را دیدار دوستان و ارائه گزارش عملکرد دانشکده ها در ایام کرونایی عنوان کرد و گفت: در ایام شیوع کرونا بحث تعهدحرفه ای بیش از پیش در بیمارستانها و مراکز بهداشتی درمانی دانشگاه پیدا کرد و کمک هایی نیز از طریق خیرین به این مراکز صورت گرفت.
وی افزود: در سال گذشته تمامی کارهای مربوط به برگزاری سمینار تعهدحرفه ای انجام گرفته بود که به دلیل شیوع ویروس کرونا متوقف شد اما تعهد حرفه ای در بیمارستانها با ایثارگری های کادر درمان به خصوص بیمارستان های دانشگاه علوم پزشکی تهران به منصه حضور  رسید.
دکتر گتمیری تجلی ظهور تعهدحرفه ای در بیمارستان ها و مراکز بهداشتی دانشگاه را فرصتی برای ثبت و ضبط ایثار و فداکاری کادر درمان و همچنین الگویی برای آیندگان دانست و گفت: با وجود کمبودهای مالی تمامی کادر درمانی کشور وظایف خود را به نحو احسن انجام دادند که جا دارد در سمینار تعهد حرفه ای امسال مورد تقدیر قرار گیرند.
وی با طرح این سوال که برای برگزاری سمینار تعهدحرفه ای باید صبر کرد تا کرونا فروکش کند یا با تغییراتی در پنل ها و مفاد برنامه، به صورت مجازی برگزار شود، تصریح کرد: حدس می زنیم تا سال آینده درگیر این ویروس خواهیم بود که در این صورت باید با مدیریتی توانمند و آرا جمعی مقدمات برگزاری وبینار تعهد حرفه ای را آماده کنیم.
دکتر گتمیری ادامه داد: در این زمینه خیرین خارج از کشور نیز کمک های مالی مبنی بر حفاظت شخصی دستیاران و رزیدنت ها در قالب تامین اقلام پزشکی انجام داده اند که در حال استمرار است.
دكتر ابراهیم رزم پا مسئول دفتر ارتباط با دانش آموختگان مجتمع بيمارستاني امام خميني نيز با قدرداني از همكاران خود در مجتمع بيمارستاني و ديگر مراكز دانشگاه كه داوطلبانه در راه مبارزه با كرونا خود را در معرض خطر قرار داده اند گفت: در این مدت سعی کردیم کمک هایی را از دوستان خارج از کشور برای مبارزه با ویروس کرونا جذب کنیم.
وی افزود: برای برگزاری وبینار تعهدحرفه ای در سال جاری، اقداماتی مبنی بر اطلاع رسانی از طریق مصاحبه اساتید دانشگاه در صداوسیما انجام گرفته و روابط عمومی دانشگاه نیز در خصوص تبلیغات این وبینار اعلام آمادگی کرده است.
دکتر محمدرضا پورمند مسئول دفتر ارتباط با دانش آموختگان دانشکده بهداشت نیز در سخنانی گفت: در دانشکده بهداشت کمیته ای با عنوان آموزش همگانی بیماری کووید 19 تشکیل شد و پیام های آموزشی در این خصوص تهیه و در اینستاگرام، واتساپ و کانال های بهداشتی در اختیار مردم قرار گرفت.
دکتر فاطمه رحیم کیان، مسئول دفتر ارتباط با دانش آموختگان دانشکده پرستاری و مامایی نیز گزارش عملکرد این دانشکده را در ایام شیوع کرونا به صورت مجازی ارائه کرد.
وی با بیان اینکه در ایام شیوع بیماری کووید 19 اتاق فکر مدیریت کرونا در این دانشکده تشکیل شده خاطر نشان کرد: نقش دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه به عنوان برترین دانشکده کشور بر کسی پوشیده نیست در راستای ساماندهی فعالیت های دانشکده در مبارزه با کرونا با نظارت ریاست و با همت معاون آموزشی، اتاق فکر و کارگروه های عملیاتی و تخصصی با مشارکت اعضای هیات علمی، آموزشی و دانشجویان فعال در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترای تخصصی با سوال، ما در این شرایط چه کاری می توانیم و باید انجام دهیم تشکیل شد.
وی کارگروه های تخصصی مجازی، تامین نیروی انسانی،جذب منابع مالی، جمع آوری داده ها و مستندسازی علمی، ارتباطات برون سازمانی، آموزش عمومی و مشاوره و همچنین پویانمایی و کلیپ های آموزشی، خط تلفن صدای ماما و پرستار، پرستار - سلامت روان، خط مشاوره تلفنی صدای سوگیاران، گروه های مشاوره واتساپی صدای پرستار – صدای ماما، راه اندازی کانال های تلگرامی،ارسال اقلام بهداشتی برای کادر درمان، تهیه 313 بسته غذایی برای خانواده های نیازمند، ارائه برنامه در صدا و سیما، انجام طرح های تحقیقاتی مصوب در رابطه با کووید 19، چاپ مقالات دانش آموختگان دانشکده در خصوص کووید 19، برگزاری وبینار به مناسبت روز ماما و برگزاری مسابقه خاطره نویسی را از فعالیت های انجام شده دانشکده پرستاری و مامیی دانشگاه برشمرد.
دکتر حمیدرضا منصف مسئول دفتر دانش آموختگان دانشکده داروسازی نیز در سخنانی از خدمات داروسازان در ایام کرونا خبر داد .
سهیلا دولتی مسئول دفتر ارتباط با داش آموختگان دانشکده توانبخشی، به فعالیت های صورت گرفته در این دانشکده اشاره کرد و از حضور دانشجویان با رعایت توصیه های بهداشتی خبر داد.
آتکه موسوی مسئول دفتر ارتباط با دانش آموختگان دانشکده مجازی نیز گفت: آموزش های مجازی برای دانشجویان حتی در ایام نوروز برگزار شده و همچنین برای آموزش مبنی بر استفاده از سامانه مجازی دانشکده کارگروه هایی تشکیل شد تا دانشجویان بتوانند ارتباط آنلاین را مدیریت کنند و پشتیبانی این سامانه تا امروز ادامه داشته است.
دکتر دقیقی، مسئول دفتر دانش آموختگان معاونت بین الملل از همکاری بی شائبه دانشجویان بین المللی در قسمت های بالینی بیمارستان ها در ایام شیوع کرونا خبر داد و گفت: این دانشجویان بدون هیچ چشم داشتی در بیمارستان ها همپای پزشکان برای نجات جان بیماران تلاش می کردند.
وی ادامه داد: در پژوهشکده دارویی با خرید دستگاه تولید ماسک، تعداد بسیار زیادی ماسک تولید و در اختیار مردم قرار گرفت. همچنین مواد ضدعفونی نیز تولید و در بازار توزیع شد.
در پایان این جلسه، دکتر بهادری با جمع بندی مطالب مطرح شده، آموزش عمومی و پیگیری های بهداشتی در ایران را رو به افزایش دانست و گفت: با توجه به آلودگی های ایجاد شده توسط ویروس کرونا و رشد آن در تمامی کشورها، برگزاری وبینار تعهدحرفه ای می تواند خدمات ارزنده در این خصوص را به نمایش بگذارد.
وی برای تمامی کادر درمان در این ایام بحرانی آرزوی موفقیت کرد.

 

فریبا  مقدم
تهیه کننده:

فریبا مقدم

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *