دکتر محمد طالب پور، بیمارستان سینا سرمایه ملی مردم است

در نشست کمیته بحران کووید19 بیمارستان سینا، تبدیل ای سی یو جنرال 2 به ای سی یو کووید، پروتکل تست سی پی آر و نحوه آموزش دانشجویان در بیمارستان مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی بیمارستان سینا، کمیته بحران کووید 19 بیمارستان سینا، شنبه 24 تیرماه سال 99 در سالن شورای مرکز همایش ها تشکیل جلسه داد.
سوریا بابایی، مدیر دفتر پرستاری بیمارستان سینا، ضمن اعلام آمار اعمال جراحی انجام شده و آمار مراجعان به درمانگاه تخصصی بیمارستان در هفته گذشته بیان داشت: به علت ترس جمعی که در جامعه رخ داده از تعداد بیماران درمانگاه کاسته شده اما متاسفانه تعداد بیماران بدحال مبتلا به کووید افزایش یافته است. وی در ادامه همچنین پیشنهاد، تبدیل ای سی یو جنرال 2 به ای سی یو کووید را مطرح کرد.
دکتر آذر حدادی، استاد بیماری های عفونی این مرکز نیز بر ضرورت تبدیل ای سی یو جنرال 2 به ای سی یو کووید تاکید کرد و گفت: مسلما رسیدگی به بیماران در بخش ای سی یو مطلوب تر خواهد بود. وی همچنین به توضیح دستور العمل تست سی پی آر پرداخت.
دکتر رضا شریعت محرری، رئیس گروه بیهوشی بیمارستان نیز برای تبدیل اس سی یو جنرال 2 به ای سی یو کووید اعلام آمادگی کرد.
دکتر پویا پاینده مهر، رئیس بخش اورژانس بیمارستان پیشنهاد تعیین حداکثر ظرفیت و تخت هایی که بیمارستان می تواند بر اساس لاین های اکسیژن به بیماران کووید اختصاص دهد را برای اعلام به معاونت درمان مطرح کرد.
وی همچنین با توجه به تجربه درمانگاه شبانه روزی کووید بیمارستان سینا گفت: در صورت ضرورت نیاز به استفاده از نیروهای تازه نفس، بهتر است از نیروهایی استفاده کنیم که با سیستم این مرکز آشنایی داشته باشند.
دکتر محمد طالب پور، رئیس بیمارستان سینا با بیان اینکه بیمارستان سینا سرمایه ملی مردم است عنوان کرد: در شرایط اضطراری ما موظف به پذیرش بیماران مبتلا به کووید و افزایش بخش ها هستیم البته در صورتی که بیمار الکتیو نداشته باشیم و تخت خالی موجود باشد و در این شرایط می توانیم از استادان رشته های دیگر به صورت داوطلبانه کمک بگیریم.
باید به این مساله با یک دید اجتماعی نگریست، وقتی بیمار نیاز به درمان دارد و تخت موجود است نمی توان از نظر مدیریتی به بیماران پاسخ رد داد.
البته گروه داخلی در این زمینه بسیار تلاش کرده اند و زحمت فراوان کشیده اند و اینکه در حال حاضر 4 بخش کووید در حال اداره است بسیار عالی است.
ولی اگر تعداد بیماران مبتلا افزایش یافت و تخت الکتیو خالی بود ما نمی توانیم دست رد به سینه مردم بزنیم و مجبوریم  بخش های پنجم و ششم را نیز بازگشایی کنیم زیرا تخت های این بیمارستان متعلق به مردم است و جزیی از سرمایه ملی آنان به حساب می آید.
دکتر احمد سلیم زاده، رئیس بخش داخلی بیمارستان با بیان اینکه نیروها، خسته شده اند و برخی از دستیاران به بیماری مبتلا شده اند درخواست ایجاد تعادل در روند پذیرش بیماران مبتلا به کووید را مطرح کرد.
دکتر محمد کاظم آقامیر، قائم مقام این مرکز نیز بر سنجش نیاز های تخت هایی که قرار است به عنوان تخت کووید در نظر گرفته شود تاکید کرد و گفت: در ابتدا باید همه نیازها سنجیده و برآورد شود تا در صورتی که دانشگاه اعلام نیاز به افزایش تخت را مطرح کرد، استاندارد های لازم برای افزایش تخت ها اعلام و امکانات لازم آن درخواست شود.
دکتر مرتضی غوغایی، متخصص بیماری های داخلی نیز عنوان داشت: بسیاری از بیماران مبتلا به کووید که در بخش داخلی بستری هستند از بیماری های زمینه ای بسیاری رنج می برند و روزانه نیاز به انجام چندین مشاوره دارند و هدف بخش داخلی تعیین و تکلیف سریع بیماران قبلی برای بستری بیماران جدید است.
دکتر مرضیه پازوکی، فوق تخصص بیماری های تنفسی و ریه بیمارستان نیز بر ویزیت بیماران توسط افراد متخصص تاکید کرد و بیان داشت: ویزیت بیماران توسط افراد غیر متخصص، در روند درمان کارایی ندارد.
دکتر علی شکوری راد، رئیس بخش رایولوژی: بر تفکر و برنامه ریزی بلند مدت در زمینه مبحث کووید 19 در سطح بیمارستان تاکید و پیشنهاد جذب نیروی تخصصی داخلی را مطرح کرد.
دکتر محمدرضا خاجوی، سرپرست مدیریت بیمارستان هم ضمن تاکید بر نیازسنجی تخت های بستری، پیشنهاد تدوین پروتکلی در راستای مصرف بهینه تجهیزات را عنوان کرد.
مهندس هادی مخبر، مشاور رئیس بیمارستان، مبحث هواساز را مساله کارشناسی عنوان کرد و گفت: در این زمینه، کارشناسی و برآوردهای لازم انجام شده است.
همچنین اعضای کمیته در خصوص آموزش به دانشجویان در بیمارستان تبادل نظر کردند و بر اساس مصوبات دانشگاه مقرر شد، بخش هایی که امکان 50 درصد حضور دانشجویان را دارند به فعالیت آموزشی خود با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از وسایل حفاظتی ادامه دهند و  50 در صد آموزش نیز به صورت مجازی انجام پذیرد و در بخش هایی که امکان کمتر از 50 درصد حضور دانشجویان وجود دارد انجام فعالیت آموزشی در آنها امکان پذیر نیست.
 





کلمات کلیدی
رضا  آسیابی
تهیه کننده:

رضا آسیابی

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *