دکتر کریمی در همایش مجازی ایثارگران: در بحران کرونا از روز اول به ایستادگی کادر درمان نگاه مثبت داشتم

دکتر عباسعلی کریمی رئیس دانشگاه در هشتمین همایش بزرگ ایثارگران که به صورت مجازی برگزار شد، گفت: در بحران کرونا کادر درمان و خانواده‌ها آنان خوش درخشیدند.

به گزارش روابط عمومی دفتر امور ایثارگران این مراسم روز شنبه سوم خرداد با حضور مجازی رئیس دانشگاه و معانان فرهنگی و دانشجوئی فرهنگی و اعضای هیئت‌علمی ایثارگر و کارکنان و خانواده‌های آن‌ها برگزار شد.
رئیس دانشگاه گفت: پس از یک ماه روزه‌داری به استقبال عید فطرمی رویم و جا دارد در این شب سوم خرداد از همکارانم که در دوران دفاع مقدس خاطرات زیادی از آنان دارم یاد کنم البته خود من هم در عملیات فتح المبین و کربلای 4 و 5 و 10 خاطرات زیادی دارم.
وی در خصوص بحران کرونا گفت: من در بحران کرونا از روز اول نگاه مثبت داشتم باوجوداینکه خودم و همسرم مبتلا شدیم اما این ایام خیلی خاص بود زیرا در سه ماه گذشته بسیاری از صحنه‌های جنگ برایم تجدید خاطره شد به نظرم دوران کرونا فرصت بسیار خوبی برای کشور و مردم ما بود باوجود تمام مشکلات و سختی‌های 40 سال انقلاب هیچ خم به ابرو نیاوردند و ایستادگی کردند و دراین بحران کادر درمان خوش درخشیدند و امتحان خوبی پس دادند.
دکتر کریمی گفت: در دوران دفاع مقدس رزمنده‌ها در خط مقدم می‌جنگیدند و عقبه‌ی جبهه و خانواده‌ها ایمن بودند اما در این بحران صحنه متفاوت بود خانواده‌های این عزیزان هم در معرض خطر بودند و خیلی از خانواده‌ها هم گرفتار شدند ولی هیچ اعتراضی نکردند و صبر به خرج دادند من وظیفه خودم می‌دانم از همه همکاران و به‌ویژه خانواده‌های آن‌ها صمیمانه تشکر کنم.
در ابتدای مراسم مدیر امور ایثارگران سوم خرداد، سالروز آزادی خرمشهر عملیات پرافتخار بیت‌المقدس و عید سعید فطر را تبریک گفت و ازمجاهدت‌ها و فداکاری ایثارگران قدردانی کرد.
سپس دکتر عبدالرحمان رستمیان، معاون فرهنگی و مشاور رئیس دانشگاه در امور ایثارگران حلول ماه شوال و فرارسیدن عید فرخنده و مبارک فطر به همه ایثارگران تبریک و تهنیت گفت.
 دیگر سخنران دکتر داریوش فرهنگ از اساتید برجسته در حوزه روان‌شناختی اظهار داشت: 16 سالم بود که در جبهه حضور داشتم و در آن دوران با تانک، توپ و دیگر ادوات جنگی آشنا شدم اما بهترین دوستان خود را در دوران دفاع از دست دادم پرستوها کوچ کردند و دیگر برنگشتند.
وی با اشاره به بیماری کرونا گفت: کرونا مرگ‌بار است این بیماری در یک دوره‌ای وارد زندگی ما انسان‌ها شده و در زمان دیگر بارش را می‌بندد و می‌رود ولی ما انسان‌ها باید از آن عبرت بگیریم. من و تو آموختیم اگر در سختی‌ها قرار بگیریم نمی‌توانیم از آن‌ها فرار کنیم همان کاری که مدافعان سلامت در روزهای کرونایی انجام دادند جانشان را در معرض خطر قراردادند عده‌ای به تولید وسایل ضروری پزشکی همت کردند اما در میان این‌همه مشکلات یک عده هم شروع به احتکار کردند.
وی افزود: کرونا یک دانشگاه است پس چشممان را بازکنیم و به آن فکر کنیم این ویروس تمام می‌شود ولی همین ویروس به ما درس‌هایی داد که چطور باهم همدل باشیم و در این شرایط سخت دست همدیگر را بگیریم.
دکتر فرهنگ یادآور شد: دنیا مانند دومینو است و زندگی یک دومینوی زمینی است پس کرونا هم خیر می‌رساند و هم خیر از آن دریافت می‌کنیم پس هرکس در هر مقام و جایگاهی باشد خواه‌ناخواه مرگ و بیماری و اتفاقات گریبان گیرش می‌شود. چه خوب است از دانشگاه کرونا، زندگی یاد بگیریم.
توضیح اینکه فضای برگزاری برنامه را دانشکده مجازی فراهم کرده بود و اجرای این برنامه را دکتر مسعود خسروانی عضو هیئت‌علمی دانشکده فن‌آوری نوین به عهده داشت و علاوه بر پخش کلیپ‌های حماسی، برگزاری مسابقه  فتح خرمشهر نیز از برنامه‌های دیگر این مراسم بود.

کلمات کلیدی
زهرا اسماعیلی
تهیه کننده:

زهرا اسماعیلی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *