قدردانی از دو ایثارگر عرصه سلامت دانشگاه در سیزدهمین کنگره ملی تجلیل از ایثارگران

در سیزدهمین کنگره ملی تجلیل از ایثارگران از دکتر علی دهقان معاون درمان مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) و لیلا سلیمی پرستار بیمارستان بهارلو به‌عنوان ایثارگر عرصه سلامت تقدیر شد.

به گزارش روابط عمومی مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره)، سیزدهمین کنگره ملی تجلیل از ایثارگران شنبه سوم خرداد 99 با حضور دکتر ایرج حریرچی معاون وزیر بهداشت، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدحسین کاویانی راد معاون فرهنگی-آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران، دکتر فرشاد علامه معاون درمان دانشگاه، سیمین رنجبران مدیر پرستاری و خانواده‌های شهدا و ایثارگران به‌صورت مجازی در مجتمع فرهنگی شهید رسول‌زاده برگزار شد.
در این کنگره به‌صورت ویژه از تعداد ۳۶ پزشک، پرستار، فاتحین خرمشهر و همچنین خبرنگاران سرتاسر کشور قدردانی شد.
توضیح اینکه کنگره ملی تجلیل از ایثارگران هرساله به مناسبت فرارسیدن سوم خردادماه سالروز فتح خرمشهر، روز مقاومت، ایثار و پیروزی با حضور رئیس‌جمهور و خانواده‌های شهدا و ایثارگران برگزار می‌شود. امسال این کنگره با توجه به شیوع ویروس کرونا به‌صورت مجازی و با صدور پیامی از رئیس‌جمهور برگزار شد.

متن پیام رئیس‌جمهور به این شرح است:

با سلام و درود به روح بلند شهیدان جنگ تحمیلی و امام شهیدان که حماسه سوم خرداد خرمشهر را رقم زدند و استقلال و اقتدار ایران اسلامی را در منطقه و عرصه بین‌المللی جاودانه کردند.

سوم خرداد تنها مناسبتی ظفرمند از صد‌ها مناسبت ظفرمند دیگر در تقویم جنگ تحمیلی و خرمشهر تنها قطعه‌ای از صد‌ها قطعه اشغال‌شده از سوی متجاوزین بعثی نیست بلکه سوم خرداد، روز ثبت ایثار، رشادت و ازخودگذشتگی درراه دفاع از میهن و ارزش‌های انسانی اسلامی در تقویم پرافتخار کشور و خرمشهر جریده دوام غرور ملی ایران در تاریخ جهانی برای همیشه است.

از برکات ایثار و فداکاری سوم خرداد است که امروز مردان و زنانی از نسل همان مدافعین و آزادکنندگان خرمشهر، در خط مقدم مبارزه با و ویروس کووید ۱۹ در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی حماسه می‌آفرینند.

اگر سقوط خرمشهر در شامگاه چهارم آبان ۱۳۵۹ از سوی دشمن متجاوز به‌عنوان کلید فتح خوزستان و پیروزی نهایی در جنگ تعبیر شد و از این حیث تلخ‌ترین روز جنگ در کام رزمندگان و مردم غیور ایران رقم خورد، اما آزادی آن در سوم خرداد ۱۳۶۱ که امام راحل (ره) آن را «کاری خدایی» توصیف کرد؛ به‌مثابه برات پیروزی نهایی بر دشمن متجاوز و شیرین‌ترین روز کل ایام ۸ سال دفاع از مرزوبوم بود که اعلام آن، همانند یک مناسبت ملی، همه مردم ایران را به اوج خوشحالی و شادمانی رساند.

در طول جنگ تحمیلی سرزمین‌های زیادی از ایران در اشغال متجاوزین واقع‌شده و نیز بخش‌های زیادی از جغرافیای دشمن در تصرف رزمندگان ما درآمد، اما هیچ‌کدام همانند سقوط و آزادسازی خرمشهر تا این اندازه اهمیتی حماسی و استراتژیکی نیافتند که شکست و پیروزی در آن‌ها، به‌مثابه نشانه‌ای محتوم از شکست و پیروزی نهایی در بزرگ‌ترین جنگ کلاسیک نیم سده اخیر تلقی و تفسیر شوند.

سوم خرداد خرمشهر از این حیث عزیز و مانا است که در گوشه گوشه این قطعه از خاک میهن اسلامی، شهیدی از گوشه گوشه ایران پهناور به خاک افتاده و در خون خود غلتیده است.

بر روان پاک شهیدان جنگ تحمیلی و به‌خصوص به روان پاک قهرمانان سوم خرداد درود می‌فرستیم و همچون سال‌های گذشته تجدید پیمان می‌کنیم تا همواره قدردان ایثار و فداکاری رزمندگان خود در همه زمینه‌ها باشیم.

 بیوگرافی دکتر سید علی دهقان معاون درمان مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره)

دکتر سید علی دهقان منشادی 45 ساله متخصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری / فلوشیپ ایدز و استادیار گروه بیماری‌های عفونی و گرمسیری دانشگاه علوم پزشکی تهران
در سال 1371 وارد رشته پزشکی عمومی در دانشگاه علوم پزشکی ایران و سال 1378 فارغ‌التحصیل شده است.
بین سال‌های 1378 تا 1380 به خدمت مقدس سربازی در نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی رفته است.
دوره تخصصی بیماری‌های عفونی و گرمسیری خود را در دانشگاه علوم پزشکی تهران بین سال‌های 1388 تا 1392 گذرانده و در سال 1392 موفق به کسب رتبه اول دانشنامه بیماری‌های عفونی و گرمسیری شده است.
از سال 1392 تاکنون به‌عنوان عضو هیئت‌علمی دانشگاه و معاون درمان در مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) تهران در حال خدمت هست.
فعالیت در حوزه بیماری ایدز و کسب مدرک فلوشیپ در این رشته و راه‌اندازی واحد نظارت بر درمان مجتمع از کارهای مهمی بوده که  در این مدت انجام داده‌اند.

درباره لیلا سلیمی

لیلا سلیمی متولد 1357 در شهر میانه آذربایجان شرقی در خانواده ای مذهبی به دنیا آمد. دوران تحصیل را مدارس شهر اسلامشهر گذراند و موفق به کسب مدرک کارشناسی پرستاری از دانشگاه علوم پزشکی اصفهان شد. دوران طرح پرستاری را در بیمارستان نظر آباد کرج گذراند و از سال 1385 در دانشگاه تهران بیمارستان بهارلو مشغول به فعالیت شد که تاکنون در بخش های POST CCU و ICU و CCU انجام وظیفه می کند.با شیوع بیماری منحوس COVID19 و اعلام نیاز به نیروی داوطلب برای خدمت به هموطنان در بیمارستان محب یاس در ابتدای اسفند 99 با هماهنگی و همکاری مترون بیمارستان سرکار خانم قاضی در بیمارستان محب یاس بخش ICU شروع به فعالیت کرد.

کلمات کلیدی
شهره  بیات
تهیه کننده:

شهره بیات

2 نظر برای این مقاله وجود دارد

دکتر حامد اخویزادگان

دکتر حامد اخویزادگان

99/03/04 - 11:51

با سلام خانم سلیمی از متعهدترین همکاران بیمارستان بهارلو هستند و به نظرم انتخاب به جا و شایسته ای بود. با اشنایی که با کارکنان پرستاری بیمارستان بهارلو دارم و در دوره کرونا شاهد جانفشانی های انها بودم به نظرم مسوولین دانشگاه باید از زحمات تمامی انها با حضور در این بیمارستان قدردانی کنند. با تشکر اخویزادگان

پاسخ

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *
جمیله وحیدی

جمیله وحیدی

99/03/07 - 10:36

با سلام و عرض تبریک خانم سلیمی یکی از همکاران متعهد و شایسته بیمارستان بهارلو هستند. انتخاب ایشان باعث افتخار می باشد. با سپاس، وحیدی

پاسخ

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *