مراسم اختتامیه نخستین کنگره دیجیتال مدیریت و درمان کووید 19 به میزبانی معاونت درمان دانشگاه برگزار شد

نخستین کنگره دیجیتال مدیریت و درمان کووید 19 با معرفی سخنرانی برتر و پوسترهای برتر به کار خود پایان داد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت درمان، این مراسم 15 اسفند ۹۹ در تالار دکتر محمد قریب دانشگاه علوم پزشکی تهران با حضور دکتر محمدرضا منظم رئیس دفتر توسعه فناوری و سلامت وزارت بهداشت، دکتر فرشاد علامه رئیس کنگره و معاون درمان دانشگاه، دکتر نسیم خواجوی راد دبیر علمی، دکتر علی‌رضا متولیان مدیرعامل شبکه اجتماعی tritapp، دکتر الوند ناصرقندی دبیر اجرایی و سخنرانان کلیدی پانل‌ها و مدعوین همایش به‌صورت مجازی برگزار و سخنرانی و پوسترهای برتر معرفی شدند.

دکتر ناصرقندی در این برنامه به معرفی سخنرانان برتر پرداخت و گفت: در بخش سخنرانی که با تعداد بیش از 90 مقاله در این کنگره برگزار شد؛ سخنرانی Analyzing the impact of COVID-19 pandemic on different educational aspects of surgical specialties residency program: A preliminary report به نویسندگی نیکی تدین از دپارتمان جراحی عروق بیمارستان شهدای تجریش دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و سخنرانی In silico drug repurposing for identifying potential drug candidates against COVID-19 به نویسندگی سیده مژده میرمحمدی از دپارتمان مدیکال بیوتکنولوژی دانشگاه علوم پزشکی گلستان رتبه برتر را کسب کردند.

دکتر خواجوی راد هدف از این کنگره را استفاده از تجارب در حوزه‌های مختلف مدیریتی، درمانی، شرکت‌های دانش‌بنیان، فناوری‌های سلامت و دارویی دانست و گفت: ما به دنبال به اشتراک‌گذاری تجارب در حیطه‌های مختلف مربوط به بیماری کووید 19 بودیم. از تیم اجرایی جوان این کنگره که عملکرد خوب و آینده درخشانی دارند تشکر می‌کنم.

وی افزود: در بخش پوستر، مقاله کاربرد فن‌آوری‌های دیجیتال در درمان و مدیریت کووید 19 به نویسندگی دکتر اباسط میرزایی از دانشگاه علوم پزشکی تهران، مقاله Positive perspectives of the predicament of COVID-19 به نویسندگی دکتر مهسا عباس زاده از دانشگاه علوم پزشکی تهران، مقاله بررسی روش‌ها و پیامدهای طبقه‌بندی یادگیری ماشین در مدیریت و درمان کووید 19 به نویسندگی دکتر راحله گنجی از مرکز تحقیقات بالینی بیمارستان امام رضای مشهد و مقاله بررسی کارآزمایی بالینی سیستم التهاب سنج ریوی بی‌درنگ RDSS به نویسندگی دکتر محمد عبدالاحد از دانشگاه علوم پزشکی تهران پوسترهای برتر این کنگره بودند.

دکتر علامه ضمن تشکر از دست‌اندرکاران کنگره گفت: در این دو روز کنگره نزدیک 1200 کاربر در فضای مجازی در پنل ها شرکت کردند. در پنل روز اول 500 کاربر آنلاین و در سایر پنل ها به‌صورت متوسط بیش از 100 کاربر آنلاین حضور داشتند. در برنامه‌های حضوری یکی از مشکلات عدم حضور شرکت‌کننده بود اما در برنامه‌های مجازی همچون این کنگره با استقبال شرکت‌کننده مواجه بودیم. امیدوارم از فضای مجازی که در حال حاضر محکوم‌به استفاده از آن هستیم در آینده نیز همچنان از این فضا و امکانات استفاده شود.

وی افزود: دکتر جان بابایی بر استفاده و به اشتراک‌گذاری تجارب دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور تأکید کرد؛ همچنین در پنل سلامت دیجیتال بر برقراری ارتباط بین ذی‌نفعان و متخصصان وزارت بهداشت در تدوین بهتر آیین‌نامه‌ها تأکید شد.

دکتر متولیان توضیحاتی را پیرامون نحوه دریافت گواهی کنگره ارائه کرد و گفت: در این کنگره تعاملات خوبی صورت گرفت، اگرچه ممکن است نواقصی هم وجود داشته باشد. در اختتامیه کنگره، افتتاح مسیر شش‌ماهه‌ای را برای نمایشگاه سلامت و برقراری ارتباط بین نیاز مراکز درمانی و شرکت‌های دانش‌بنیان داریم که با حمایت‌های دکتر منظم و دکتر علامه الگو و تصویر مناسبی در این حیطه ایجاد کنیم.

دکتر منظم با یادآوری روز درختکاری گفت: در این روز نهال کار ارزشمندی را در دانشگاه کاشتید، من از زحمات شما تشکرمی‌کنم. موضوعات مطرح‌شده، مقالات و پنل ها عالی و متناسب با نیازهای روز جامعه بود. خروجی کنگره باید به حوزه‌های فناوری ارسال شود. ما در وزارت بهداشت از محتوی تولیدشده استفاده خواهیم کرد.

وی افزود: فرآیند برگزاری کنگره نیز باید بررسی شود و نظرات کاربران را داشته باشیم. باید این پتانسیل‌ها که فرصت فراوانی را در اختیار ما قرار داده است حفظ کنیم.

این مراسم با میزبانی بیش از 1200 کاربر از علاقه‌مندان به‌صورت مهمان مجازی در بستر tritapp به کار خود خاتمه داد.
خبر: سیده کاملیا داودزاده
عکس: وحید مزاجردی

الهام  حق شناس
تهیه کننده:

الهام حق شناس

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *