ورود دستگاه بی‌خطر ساز پسماندهای عفونی از یونیدو به مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره)

با هماهنگی معاونت بهداشت وزارت بهداشت و همکاری سازمان توسعه صنعتی ملل متحد (یونیدو) یک دستگاه زباله‌سوز از کشور چین به مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) وارد شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) در راستای پروژه کمک به پاسخ اضطراری مقابله با شیوع ویروس کرونا و اهدای دو دستگاه بی خطرساز پسماند پزشکی از کشور چین با همکاری سازمان توسعه صنعتی ملل متحد (The United Nations Industrial Development Organization (UNIDO)) پس از پیگیری مجدانه مسئولان این مرکز با توجه به حجم بالای مراجعات کرونا و افزایش قابل توجه پسماندهای عفونی، یکی از این دو دستگاه چهارشنبه 20 مرداد 1400 به مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) وارد شد. راه‌اندازی این دستگاه، قطعاً در شرایط فعلی کمک زیادی به امحاء زباله‌های عفونی بیمارستان به‌ویژه پسماندهای بخش‌های کووید خواهد کرد.

در پی نامه معاون بهداشت وزارت متبوع مبنی بر آماده‌سازی شرایط محل دستگاه زباله‌سوز، الزامات نصب و راه‌اندازی و تأمین نیروی انسانی موردنیاز طبق شیوه‌نامه‌های ابلاغی از حدود سه ماه پیش فضای فیزیکی مناسب انتخاب و نقشه محل استقرار دستگاه از طریق وزارت بهداشت برای یونیدو و شرکت سازنده ارسال و اشکالات موجود رفع شد. پس از تکمیل فونداسیون با حضور نمایندگان شرکت چینی این دستگاه نصب می‌شود. پروژه نصب، راه‌اندازی و آموزش کار با آن حدود یک ماه طول خواهد کشید.

توضیح این که در حال حاضر 4 دستگاه زباله‌سوز در مجتمع وجود دارد که به‌صورت شبانه‌روزی فعال است. به دلیل شیوع ویروس کرونا حجم پسماندهای عفونی بیمارستان به‌شدت افزایش یافت و فشار بر روی این دستگاه‌ها به‌مراتب بیشتر از قبل شد. طبعاً در ادامه مسیر بحران کرونا به دستگاه‌های بیشتری برای بی‌خطر سازی پسماندهای عفونی نیاز است. دستگاه جدید می‌تواند حجم 1000 لیتر زباله را بی‌خطر کند، سیستم آن به‌صورت اتوکلاو و دارای خردکن داخلی است. دیگر دستگاه زباله‌سوز اهدایی یونیدو قرار است به بیمارستان فیروزگر تحویل داده شود.

شهره  بیات
تهیه کننده:

شهره بیات

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *