اخبار جلسات و نشست ها

 

 

جلسه هیئت‌رئیسه دانشگاه در دانشکده پیراپزشکی برگزار شد

اولویت دانشگاه، فراهم کردن فضای فیزیکی مناسب برای دانشکده پیراپزشکی

در یکصد و بیست و ششمین جلسه دوره چهارم هیئت‌رئیسه دانشگاه، عمکرد دانشکده پیراپزشکی و پیشبرد برنامه‌های آن در حوزه‌های مختلف آموزشی، پژوهشی، دانشجویی فرهنگی، بین‌الملل و توسعه مثبت ارزیابی شد.

????? ???? ?????? ????? ?? ??????? ????????? ?????? ????? ???? ??? ?? ???? ?????????? ???.

گالری عکس
در یکصد و بیست و ششمین جلسه دوره چهارم هیئت‌رئیسه دانشگاه که  روز یکشنبه 24 مرداد سال 95 در دانشکده پیراپزشکی برگزار شد، دکتر فتوحی مشاور رییس دانشگاه در حوزه آکادمیک گفت: پس از تصویب برنامه دانشکده ها، قرار بر این شد تا به صورت مستمر پیشرفت برنامه آن‌ها پیگیری شود.
وی افزود: در شیوه نامه ارزیابی عملکرد روسای دانشکده ها مقرر شده هر دانشکده ای پس از دوسال یک نوبت به صورت Formative و پس از چهار سال به صورت Summative ارزیابی شود.
دکتر فتوحی بابیان این‌که پس از ارائه گزارش دانشکده ها در جلسات هیئت‌رئیسه، تصمیماتی اخذ می شود گفت: پس از جمع‌بندی این گزارشات توسط رییس دانشگاه، نتیجه آن به دانشکده ها ابلاغ شده و هر سه ماه یک مرتبه پیشرفت مصوبات جلسه پیگیری می شود.   

گزارش رییس دانشکده پیراپزشکی
دکتر صفدری رییس دانشکده پیراپزشکی با اشاره به نیاز جامعه و نظام سلامت به خدمات پیراپزشکی گفت: دانشکده پیراپزشکی با قدمتی در حدود سه دهه، در 10 مقطع کارشناسی و شش مقطع کارشناسی ارشد پذیرش دانشجو دارد و در اواخر دهه 80 نیز تربیت دانشجویان مقطع دکترا در این دانشکده آغاز شد.
وی ارتقای کیفی خدمات آموزشی، توانمندسازی نیروی انسانی و ارزشیابی مستمر برای تحقق اهداف را ازجمله مأموریت‌های دانشکده پیراپزشکی دانست و با اشاره به چالش‌های دانشکده در زمان انتزاع گفت: دانشکده در آن دوران با انبوهی از افزایش دانشجو و چالش‌های هنگام استقرار مواجه بود. درحالی‌که توسعه بین‌المللی شدن نیز از اقدامات لازمی بود که دانشکده باید آن را دنبال می‌کرد.
دکتر صفدری بهسازی فضای دانشکده و فراهم کردن زیرساخت‌های IT را ازجمله اقدامات انجام‌شده دانست و گفت: پس از استقرار در محل فعلی دانشکده، در ارزیابی عملکرد رتبه دوم دانشگاه را کسب کردیم. در این میان فعالیت‌های کمیته HSE آغازی برای حرکت به‌سوی استانداردسازی مدنظر دانشگاه بود. کسب رتبه دوم  در طرح صیانت از حقوق شهروندی در سال 94، از دیگر دستاوردهای این دانشکده بود.
وی جذب کمک‌های خیرین سلامت را از دیگر موفقیت‌های دانشکده پیراپزشکی خواند و در ادامه بابیان رشد قابل‌توجه مرتبه علمی اعضای هیئت‌علمی و بهبود هرم هیئت‌علمی این دانشکده گفت: در حال حاضر به ازای هر عضو هیئت‌علمی حدود چهارمقاله به چاپ می‌رسد.   
دکتر صفدری با اشاره به توسعه همکاری با دانشکده مجازی، برگزاری دوره‌های کارشناسی ارشد و دکترا را از نتایج این همکاری دانست و افزود: با واحد بین‌الملل دانشگاه نیز همکاری‌های خود را توسعه دادیم و در حال حاضر 8 پیش‌نویس برنامه مقطع کارشناسی ارشد را صرفاً برای دانشجویان بین‌الملل آماده کرده‌ایم.
وی انتشار مجله انگلیسی دانشکده پیراپزشکی را از نیازهای این دانشکده به‌ویژه برای جذب دانشجویان بین‌المللی دانست و در ادامه از راه‌اندازی سایت جدید دانشکده خبر داد.
رییس دانشکده پیراپزشکی افزود: برگزاری کارگاه‌های تعهد حرفه‌ای ازجمله فعالیت‌های این دانشکده در بخش فرهنگی است. کسب رتبه نخست توسط روابط عمومی در سال 94 نیز ازجمله موفقیت‌های دانشکده است. همچنین این دانشکده در عرصه‌های دانشجویی، حضوری فعال و پررنگ دارد. ازجمله این‌که چهار تن از دانشجویان این دانشکده در جشنواره دانشجویی ابن‌سینا در سال 93 برگزیده شدند و در دومین جشنواره دانشجویی ابن‌سینا نیز این دانشکده رتبه اول مشارکت دانشجویان را کسب کرده است.  
دکتر صفدری  بابیان انتظارات دانشکده از هیئت‌رئیسه دانشگاه گفت: از هیئت‌رئیسه دانشگاه می‌خواهیم تا ضمن توجه به مسئله کمبود فضا و امکانات این دانشکده، در جهت تبیین نقش پیراپزشکی در نظام سلامت تلاش کند. به‌خصوص از بخش درمان انتظار داریم تا چارچوب مشخصی را برای ورود مؤثرتر پیراپزشکی در سطح مراکز آموزشی درمانی لحاظ کنند.
وی خواستار ارتقای درجه مربیان قدیمی دانشکده شد و گفت: این مربیان در طول سال‌ها بیشترین بار این دانشکده را به دوش کشیده‌اند. همچنین انتظار داریم تا بحث هیئت‌علمی بالینی به رشته‌های پیراپزشکی نیز تعمیم پیدا کند.   
در بخشی دیگر از این جلسه، دکتر چنگیزی معاون آموزشی، دکتر عین الهی معاون پژوهشی، دکتر علیزاده معاون دانشجویی و فرهنگی، دکتر شریفی یزدی معاون بین‌الملل و دکتر چوبینه مشاور اجرایی و سیاست‌گذاری به ارائه گزارش‌هایی از فعالیت‌ها و برنامه‌های دانشکده در حوزه‌های مرتبط پرداختند.  در ادامه مدیران گروه‌ها و اساتید، به بیان مسائل و انتظارات دانشکده پرداختند و اعضای هیئت‌رئیسه دانشگاه نقطه نظرات و راهکارهایی را برای ارتقای وضعیت دانشکده بیان داشتند.

جمع‌بندی رییس دانشگاه
دکتر جعفریان رییس دانشگاه، با ارزیابی مثبت گزارش دانشکده پیراپزشکی، توجه به برنامه‌ها را از ویژگی‌های خوب این گزارش خواند و با اشاره به توانمندی‌های این دانشکده گفت: مسائل پس از انتزاع و مواجه‌شدن دانشکده با خیل کثیری از دانشجویان که تعداد آن‌ها به حدود هزار و 700 تن می‌رسید، چالشی برای مسئولان دانشکده ایجاد کرده بود.
وی افزود: باوجود شرایط انتزاع و به‌خصوص محدودیت فضای فیزیکی، این دانشکده همه توان خود را برای مدیریت تعداد بالای دانشجویان و حل مسائل مربوط به کار گرفت و اکنون به وضعیت تقریباً باثباتی دست یافته است.
دکتر جعفریان با معقول خواندن وضعیت کنونی هرم هیئت‌علمی دانشکده، بر حفظ تناسب درروند جذب اعضای هیئت‌علمی تأکید کرد و گفت: بایستی به جذب نیروی هیئت‌علمی جوان در دانشکده طی پنج سال آینده توجه کنیم.    
وی دانشکده پیراپزشکی را از دانشکده‌های پیشرو در بحث آموزش الکترونیک دانست و گفت: این دانشکده در حوزه بین‌الملل نیز به‌خوبی حرکت کرده است. در این میان باید بدانیم که تربیت دانشجوی بین‌الملل  ازلحاظ کمی هیچ محدودیتی ندارد.
دکتر جعفریان پیشنهاد ایجاد بنیاد حامیان دانشکده را فکر خوبی دانست و درعین‌حال با ضروری خواندن توجه به چالش‌های این پیشنهاد گفت: ایجاد چنین جمعی از فارغ‌التحصیلان دانشکده کار ارزشمندی است.
وی استفاده از دانشجویان رشته‌های اتاق عمل و هوشبری را در بیمارستان‌ها فرصتی مناسب برای هر دو طرف دانست و گفت: از میان همین دانشجویان می‌توان پرسنل خوبی را برای اتاق عمل جذب کرد و این کار می‌تواند با هماهنگی معاونت درمان و دانشکده و گروه انجام شود.
رییس دانشگاه بر اهمیت مثمر ثمر بودن افراد در هر موقعیت و سطحی تأکید کرد و گفت: در این دنیا در مسئولیت‌های مختلفی در چرخش هستیم و مهم آن است که با قرارگیری در هر موقعیتی، تأثیرگذار و خوشحال باشیم.
وی فراهم کردن فضای فیزیکی مناسب برای دانشکده پیراپزشکی را ازجمله اولویت‌های دانشگاه در این زمینه عنوان کرد و گفت: ساختمان آموزشی فعلی، مناسب دانشکده پیراپزشکی نیست و اگر دانشگاه دو اولویت درزمینهٔ فضای فیزیکی داشته باشد، یکی از آن‌ها مربوط به این دانشکده است. در این میان امیدواریم که با به نتیجه رسیدن بحث پردیس دوم دانشگاه، مشکل دانشکده در این زمینه رفع شود.
رییس دانشگاه بحث هیئت‌علمی بالینی را از مباحث مهم در نقشه هیئت‌علمی دانست و گفت: مستقر شدن هیئت‌علمی بالینی در بیمارستان‌ها از مباحث مورد استقبال دانشگاه است. همچنین حضور گروه‌های بالینی در بیمارستان‌ها از مباحث نیازمند به بررسی بیشتر است. حمایت از ارتقای مربیان دانشکده با کسب درجه PhD نیز از بحث‌های موردحمایت دانشگاه دانست.
دکتر جعفریان مؤثر بودن فارغ‌التحصیلان را از مسائل ضروری دانشگاه خواند و گفت: اگر فارغ‌التحصیلانی که به سیستم وارد می‌شوند، آن‌طور که باید مؤثر نباشند، جایی از کار اشکال دارد.
وی با ارزیابی مثبت دستاوردهای دانشکده پیراپزشکی گفت: این دانشکده باوجود حجم بالای دانشجویان و تعداد کم اعضای هیئت‌علمی، بسیاری از برنامه‌های خود را در حوزه‌های مختلف آموزش، پژوهش، بین‌الملل، دانشجویی و سایر حوزه‌ها پیش برده است و انشاء الله که بتوانیم دوره مسئولیت خود را به‌خوبی به پایان ببریم و از کار خود رضایت داشته باشیم.
خبرنگار: زهرا صادقی
عکاس: جمشید ربیعی
 

    

   
 


تهیه کننده:

9 نظر برای این مقاله وجود دارد

78/10/11 - 00:00

با سپاس فروان از هیات رییسه محترم دانشگاه که برای اولین بار در چند ساله اخیر افتخار حضور دادند و با تشکر از استاد گرامی جناب اقای دکتر جعفریان که در صدد حل معضل فضای فیزیکی دانشگاه هستند

پاسخ

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *

78/10/11 - 00:00

با سلام از حضور اعضای محترم هیات رییسه دانشگاه در دانشکده پیراپزشکی بسیار سپاسگزارم. انشاا.. اختصاص فضا به این دانشکده زودتر محقق شود.

پاسخ

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *

78/10/11 - 00:00

برادر ارجمند جناب اقای دکتر جعفریان همانطور که فرمودید حل کمبود فضای فیزیکی دانشکده مهمترین اولویت پیراپزشکی است و یقینا با حل این مشکل , دامنه کارایی مدیران , اساتید و کارکنان زحمتکش ذانشکده چندین برابر خواهد شد

پاسخ

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *

78/10/11 - 00:00

دکتر جعفریان مچکریم دکتر صفدری عالی بود

پاسخ

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *

78/10/11 - 00:00

چرا ساختمان قدیمی دانشکده دندانپزشکی را به دانشکده پیرا پزشکی اختصاص نمیدهید ؟ برا ی ایندانشکده بودن در جمع سایردانشکده هااعتبار است

پاسخ

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *

78/10/11 - 00:00

به نام خدا با تشکر از ریاست محترم دانشگاه که به خوبی در روند اقدامات انجام شده در دانشکده قرار داشتند و نکات ارزنده ای را در تحلیل خود از پیشرفت های دانشکده ارائه دادند. به امید روزی که ایشان با یاری خداوند متعال مشکل فیزیکی فضای دانشکده را برطرف نمایند.

پاسخ

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *
هیات علمی پیرا پزشکی

هیات علمی پیرا پزشکی

78/10/11 - 00:00

با عرض سلام از استاد ارجمند و رییس محترم دانشگاهجناب اقای دکتر جعفریان که در صدد حل معضل فضای فیزیکی دانشکده پیرا پزشکی هستند بسیار سپاسگزارم . همچنین از هیات رییسه محترم دانشگاه که برای اولین بار در چند ساله اخیر به این دانشکده افتخار حضور دادند متشکرم

پاسخ

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *
هیات علمی

هیات علمی

78/10/11 - 00:00

حصور ارزشمند ریاست محترم دانشگاه به همراه مدیران مغزز ایشان و تحلیل اندیشمندانه ای که جناب دکتر جعفریان از وضعیت دانشکده پیراپزشکی ارائه فرمودند بارقه ای از امید به فردایی بهتر را نوید داد. سعادت و سیادات یکایک شما عزیزان را از یگانه بی مثالش ارزو می نمایم .

پاسخ

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *

78/10/11 - 00:00

ضمن قدردانی از جناب آقای دکتر جعفریان ریاست محترم دانشگاه، چنانجه ساختمان دانشکده پیراپزشکی در خیابان پورسینا که در دوره ریاست قبلی دانشکده به دانشکده بهداشت تقدیم شد برگرداتده شود ،کمک بزرگی به دانشکده خواهد بود. هیئت علمی دانشکده

پاسخ

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *