اخبار جلسات و نشست ها

 

 

در نشست هیئت رییسه دانشگاه مطرح شد

تاکید رئیس دانشگاه بر استفاده بهینه از آموزش مجازی در کنار آموزش حضوری در سال تحصیلی جدید

در نشست هیئت رئیسه دانشگاه، گزارش واکسیناسیون، بررسی وضعیت بخش های بیمارستانی و میزان بستری بیماران کووید مطرح شد.

گالری عکس
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم  پزشکی تهران، در این نشست که یکشنبه 23 خرداد 1400 در سالن دارالفنون برگزار شد، دکتر عباسعلی کریمی، رئیس دانشگاه، گزارشی از جلسه همفکری وزارت بهداشت و علوم برای بازگشت به آموزش حضوری در ترم آینده را مطرح کرد و گفت: هفته گذشته در جلسه ای با حضور روسای دانشگاه های پزشکی و غیر پزشکی، بحث شروع ترم تحصیلی جدید و بازگشت به آموزش ها به حالت حضوری مطرح شد. البته دانشگاه های علوم پزشکی در این مدت با 40 درصد ظرفیت همچنان فعالیت داشتند و لذا از این حیث نسبت به سایر دانشگاه ها، جلوتر هستند.

رئیس دانشگاه، آموزش حضوری دانشجویان را مستلزم آماده سازی خوابگاه ها دانست و گفت: به دلیل ترخیص بسیاری از پیمانکاران در خوابگاه ها، در صورت آغاز به کار مجدد آنها باید آمادگی لازم برای آن وجود داشته باشد.

دکتر کریمی، در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به میزان بستری بیماران کووید در بیمارستان های دانشگاه، گفت: این آمار و ارقام محصول حدود 17 ماه تلاش خستگی ناپذیر همکاران در واحدهای مختلف بیمارستانی و ستادی است لذا باید به آنها خسته نباشید بگوییم.

وی گزارش دکتر فتوحی را بسیار خوب، علمی و دقیق خواند و افزود: کسی نمی تواند پیش بینی کند که موج پنجم کرونا در راه است یا خیر، اما نقشه جنوب کشور نشان می دهد که در جنوب کشور باز سیر صعودی وجود دارد و خطر هنوز به طور کامل رفع نشده است.

رئیس دانشگاه، با بیان اینکه اگر تزریق واکسن در شهریور انجام شود شاید بتوانیم آموزش حضوری داشته باشیم، تصریح کرد: نمی توانیم نسخه واحدی برای تمامی دانشگاه ها در نظر بگیریم و بهتر است دست آنها را برای آموزش حضوری باز بگذاریم. نمی توان با یک فرمول برای همه دانشگاه ها یک برنامه ثابت در نظر گرفت.

دکتر کریمی سپس به عوارض تعطیلی ها و تاثیر آن بر کیفیت آموزش اشاره کرد و گفت: باید به دقت عوارض مستقیم و غیر مستقیم ناشی از تعطیلی ها بر آموزش را بسنجیم.

کاهش مرگ و میر
در این نشست دکتر سید فرشاد علامه، معاون درمان دانشگاه، گزارشی از شرایط بیمارستان های دانشگاه در پیک های مختلف ارائه کرد و از کاهش آمار مرگ و میر ناشی از کووید در موج چهارم خبر داد و گفت: به نظر می رسد آمار مرگ و میر نسبت به کل بستری و کل مراجعه در بیمارستان های دانشگاه، روند کاهشی داشته است.

معاون درمان دانشگاه، با بیان اینکه از ابتدای همه گیری 75 درصد بیماران در بیمارستان های دانشگاهی بستری بودند، خاطرنشان کرد: متاسفانه بار بستری ها در موج چهارم بسیار بیشتر از پیک های دیگر بود اما به نظر می رسد اکنون به قسمت های پایین در موج پیک چهارم در حال نزدیک شدن هستیم.

وی سپس به آمار تفکیکی بیمارستان ها در ماه های مختلف اشاره کرد و افزود: می توانم بگویم از ابتدای همه گیری کرونا تاکنون 14 درصد کل بستری هایمان بیمار کووید بوده است.

هماهنگی در واکسیناسیون
سپس دکتر علیرضا دلاوری، معاون بهداشت دانشگاه، به ارائه گزارشی از وضع واکسیناسیون پرداخت و گفت: بر اساس آمارهای اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، تا کنون 3 میلیون بیمار مبتلا به کووید و 81 هزار مرگ ناشی از آن داشتیم و هنوز از پیک چهارم عبور نکرده ایم و از لحاظ مرگ و میر ناشی از کووید نهمین کشور در دنیا هستیم.

وی روند ابتلا به کووید 19 را از 20 اردیبهشت تا 20 خرداد 1400 رو به کاهش خواند و گفت: اما هنوز در استان های سیستان بلوچستان و کرمان روند صعودی است و این موارد جابجایی جمعیت نشان می دهد که باید نگران ادامه یافتن پیک قبلی باشیم.

معاون بهداشت دانشگاه، با بیان اینکه تا کنون 305 هزار واکسن دریافت و 253 هزار دوز تزریق شده است خاطرنشان کرد: ایران تا کنون 6 درصد کل جمعیت را واکسینه کرده است و دانشگاه علوم پزشکی تهران نسبت به میانگین کشوری 2.3 دهم درصد بیشتر واکسن تزریق کرده است.

دکتر دلاوری، افزود: واکسیناسیون ممکن است اکنون در برخی مناطق کشور ادامه داشته باشد اما اگر تامین واکسن به قدر کافی نباشد نمی توانیم در شهر تهران آن را آغاز کنیم خصوصا اینکه باید با دانشگاه های دیگر در این زمینه هماهنگ باشیم.

در پایان دکتر اکبر فتوحی، به ارائه گزارشی از وضعیت کلی واکسیناسیون در دنیا و ایران پرداخت.

نسیم  قرائیان
تهیه کننده:

نسیم قرائیان

فیلم بردار

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *