اخبار جلسات و نشست ها

 

 

درس آموخته‌هایی از سردار شهید سلیمانی در نشست هیئت‌رئیسه دانشگاه علوم پزشکی تهران

در جلسه این هفته هیئت‌رئیسه دانشگاه که تحت تاثیر دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی برگزار شد، دکتر علی‌اکبری ساری، رئیس مؤسسه ملی تحقیقات سلامت جمهوری اسلامی ایران گزارشی از مأموریت و اقدامات این موسسه، دکتر سعید ناطقی معاون درمان دانشگاه گزارش عملکرد کمی پزشکان در یک بیمارستان دانشگاه و دکتر سید فرشاد علامه معاون آموزشی دانشگاه گزارشی درباره ساعت حضور اعضای هیئت علمی ارائه کردند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران، دکتر قناعتی در جلسه روز یکشنبه 12 دی 1400 در سالن مدافعان سلامت ستاد مرکزی دانشگاه با اشاره به فرارسیدن دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی گفت: مشی شهید سلیمانی برآمده از مسیر فنا فی الله است که توصیه همه علما و عرفاست و همه اولیای ما در عمل به آن رسیده‌اند. 
رئیس دانشگاه کلامی از امام حسین (ع) را بیان کرد و گفت: «الناس عبید الدنیا و الدین لعق علی السنتهم یحوطونه مادرّت معایشهم فاذا محّصوا بالبلاء قلّ الدیّانون»، «مردم بندۀ دنیایند و دین بر زبانشان می‌چرخد و تا وقتی زندگی‌هایشان بر محور دین بگردد، در پی آنند، امّا وقتی به‌وسیلۀ «بلا» آزموده شوند، دین‌داران اندک می‌شوند.»
وی افزود: امیدوارم خدا به ما توفیق دهد که برای دین‌داری خودمان هزینه کنیم چون مسلمان بودن و دین‌دار بودن، هزینه کردن از خود می‌خواهد و نمی‌شود دین‌دار بود اما آسیب ندید و صدمه نخورد.
دکتر قناعتی با بیان اینکه سردار سلیمانی همرنگ جماعت نشد و اجرش را هم که شهادت بود گرفت، افزود: فرق است بین کسی که عادی می‌میرد و کسی که شهید می‌شود.
رئیس دانشگاه با بیان اینکه سردار سلیمانی حدود 19 ساعت در شبانه‌روز بدون توقف کار می‌کرد گفت: سردار دل‌ها از جنبه‌های مختلف دیپلماتیک، استراتژیک، نظامی و اقتصادی فعال بود و برای دورزدن تحریم‌ها برنامه داشت و در این زمینه کمک و کار می‌کرد.
وی افزود: باید درس بگیریم و از خدا بخواهیم لحظه‌ای را بدون یادش نگذرانیم زیرا هرلحظه و هر کاری بدون او ارزش ندارد و تلف‌شده حساب می‌شود.

شباهت سردار سلیمانی به صحابه حضرت علی (ع)
در ابتدای جلسه نیز مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه با تسلیت ایام فاطمیه و فرارسیدن سالگرد سردار سلیمانی گفت: در انقلاب اسلامی ایران، انسان‌های بزرگی هستند که شباهت‌های زیادی به صحابه و یاران امیرالمؤمنین (ع) دارند و بارزترین آنها سردار قاسم سلیمانی است. سردار سلیمانی شخصیت بزرگ جهانی بود که فعالیتش قرن‌ها ذخیره امت اسلامی خواهد بود. 
حجت‌الاسلام‌والمسلمین قریشی در ادامه سخنان خود بخش‌هایی از وصیت‌نامه سردار سلیمانی را خواند.

مأموریت‌های مؤسسه ملی تحقیقات سلامت
دکتر اکبری ساری در این جلسه با بیان تاریخچه مؤسسه ملی تحقیقات سلامت جمهوری اسلامی ایران به ساختار این موسسه اشاره کرد و گفت: این موسسه دارای هیئت‌امنای مستقل است که همان هیئت‌امنای دانشگاه علوم پزشکی تهران است و ردیف مستقل دارد که در چارچوب ضوابط کشور در راستای انجام وظایف مؤسسه هزینه می‌شود. ساختمان و تجهیزات مؤسسه متعلق به دانشگاه علوم پزشکی تهران است و به‌صورت امانی در اختیار مؤسسه است؛ نیروی انسانی موسسه کارکنان همین دانشگاه و محل خدمت آن‌ها مؤسسه تعیین‌شده است و همچنین فرایند جذب هیئت‌علمی و کارکنان از طریق دانشگاه علوم پزشکی تهران اجرا می‌شود.
وی افزود: در حال حاضر 10 عضو هیئت‌علمی، 22 کارشناس و 5 نفر قرارداد مشاوره با این موسسه همکاری دارند و اکثر مطالعات با فراخوان برون‌سپاری می‌شوند.
دکتر اکبری ساری با قدردانی از روسای پیشین موسسه، دکتر ملک افضلی، دکتر رشیدیان، دکتر مجدزاده و دکتر فتوحی گفت: روسای موسسه با پیشنهاد رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران و با حکم وزیر بهداشت به مدت 2 سال انتخاب می‌شوند.
وی مأموریت‌های اصلی موسسه ملی تحقیقات سلامت را دیده‌بانی سلامت جمعیت، کمک به سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی آگاه از شواهد، رصد پیشرفت برنامه‌ها و اصلاح نقاط ضعف‌ احتمالی در نظام سلامت و پاسخ سریع به سؤالات علمی سیاست‌گذاران و مدیران نظام سلامت؛ بیان کرد.
دکتر اکبری ساری با برشمردن دیگر وظایف این موسسه، نوع مطالعات و گزارش‌ها در مؤسسه ملی تحقیقات سلامت و برنامه‌های مشترک با سایر واحدها را تشریح کرد.
توضیح اینکه در این جلسه پویش یک دقیقه با مسئولان که در مرکز طبی کودکان ضبط شده بود، برای اعضای هیئت‌رئیسه دانشگاه پخش شد.

کلمات کلیدی
مهدی  گلپایگانی
تهیه کننده:

مهدی گلپایگانی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *