اخبار جلسات و نشست ها

 

 

دیدار سرپرست دانشگاه علوم پزشکی تهران و رئیس سازمان نظام پزشکی کشور با استاد بهادری

دکتر رئیس زاده: سازمان نظام پزشکی کشور، خانه پیشکسوتان پزشکی است

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی تهران در دیدار با استاد مسلم بهادری و اعضای دفتر ارتباط با دانش‌آموختگان بر بهره‌مندی از ظرفیت‌های توانمند و انقلابی برای پیشبرد اهداف دانشگاه تأکید کرد. رئیس سازمان نظام پزشکی کشور هم گفت: این سازمان خانه پیشکسوتان پزشکی است و باید از تجربیات آن‌ها در پزشکی امروز استفاده کرد.

دکتر قناعتی: افق چهارساله آینده کشور، درخشان و بسیار روشن است

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران دفتر ارتباط با دانش‌آموختگان، در دیدار شنبه 24 مهر 1400، دکتر قناعتی با بیان اینکه کرونا موجب اخلال در برگزاری برخی از برنامه‌های دانشگاه شده است گفت: امید داریم به‌زودی این روند پایان پذیرد.
وی افزود: تحولات مدیریتی اخیر در کشور را به فال نیک می‌گیرم چون مجموعه‌ای که پای کار آمده‌اند توانمند و انقلابی هستند. همچنان که در جنگ نیز توانایی‌های خود را نشان داده‌اند در ساختن کشور نیز متعهد خواهند بود. من ضمن احترام به زحمات گذشتگان، افق چهار سال آینده کشور را بسیار خوب می‌بینم و امیدوارم برای پیشرفت کشور و دانشگاه آنچه در توان داریم به‌کارگیریم.
وی افزود: با آمدن دکتر محمد رئیس زاده رئیس سازمان نظام پزشکی کشور و دکتر سید مؤید علویان رئیس نظام پزشکی تهران انتظار می‌رود تحولات بزرگی در نظام پزشکی رخ دهد و به‌دوراز هرگونه دیدگاه جناحی و سیاسی، مسائل صنفی نظام پزشکی به بهترین وجهه پیش رود.
دکتر قناعتی ادامه داد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی به دلیل نداشتن تجربه و بروز برخی مسائل که در مسیر رشد طبیعی هر سازمانی رخ می‌دهد ناپختگی‌هایی وجود داشت که به‌مرور و با کسب تجربه اصلاح و با همدلی و همکاری ناهمواری‌ها مرتفع شد همه می‌دانیم که اگر همه باهم باشیم پیشرفت کنیم.
وی بسیاری از پیروزی‌های انقلاب را مرهون فداکاری افراد متعهد به کشور و انقلاب دانست و افزود: مظلوم‌ترین افراد در مسیر انقلاب، بارها و بارها مورد اجحاف قرار گرفتند و دم نزدند چون کسانی که اصالت دارند و جبهه را دیده‌اند حاضرند جان خود را برای کشورشان فدا کنند ولی اصل نظام را زیر سؤال نبرند.
سرپرست دانشگاه توانمندی‌های ایران را بسیار ارزشمند دانست و افزود: کشور ما در برخی موارد حتی در شرایط تحریم نیز از بسیاری از کشورها جلوتر است که امیدواریم با برداشتن تحریم‌ها مسیر برای پیشرفت تسهیل شود.
وی با اشاره به سخنان امام راحل که فرمودند، بعضی از اتفاقات الطاف خفی الهی است، خاطرنشان کرد: برای کشور ما قرار گرفتن در شرایط تحریم نیز از الطاف الهی بود و موجب شد در بسیاری از موارد ازجمله صنعت، پیشرفت چشم‌گیری داشته باشیم و با بازارهای جهانی رقابت کنیم. در پزشکی نیز پیشرفت‌ها ستودنی است.
دکتر قناعتی ظرفیت‌های دانشگاه در جذب دانشجویان بین‌المللی را چشمگیر دانست و بر استفاده از نیروهای توانمند انقلابی در جذب دانشجویان تأکید کرد و گفت: اگر ظرفیت‌های انقلابی و مذهبی پای کار دانشگاه، نظام پزشکی و نظام سلامت باشند تغییرات اساسی در کشور رخ خواهد داد و باید از توانمندی‌هایمان استفاده بهینه کنیم.
سرپرست دانشگاه در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر این‌که باید مفهوم بازنشستگی در دانشگاه را تغییر داد، گفت: در کشور ژاپن مقام بازنشستگی را مقام ارشدیت می‌دانند و در تمامی موارد از تجربیات آن‌ها بهره‌مند می‌شوند تمامی افرادی که به مردم خدمت می‌کنند و دوران کاری‌شان پایان می‌یابد قابل‌احترام هستند و باید موردحمایت دانشگاه قرار گیرند.
وی در پایان سخنان خود از فعالیت‌های دفتر ارتباط با دانش‌آموختگان دانشگاه و جذب منابع مالی به نفع دانشگاه قدردانی و تأکید کرد: دفتر دانش‌آموختگان در تمامی فعالیت‌های خود حمایت ما را خواهد داشت.
دکتر محمد رئیس زاده نیز ضمن اعلام حمایت از دفتر ارتباط با دانش‌آموختگان دانشگاه، سازمان نظام پزشکی کشور را خانه پیشکسوتان پزشکی دانست و بر استفاده از تجربیات آن‌ها در پزشکی امروز تأکید کرد.
در ادامه دکتر سید منصور گتمیری قائم‌مقام دفتر، ضمن ارائه گزارشی از روند تأسیس دفتر ارتباط با دانش‌آموختگان، گفت: تشکیل دفاتر فرعی در دانشکده‌ها، بیمارستان‌ها، استان‌ها و اروپا و برگزاری جلسات همفکری با مسئولان و دانش‌آموختگان صاحب‌نام دانشگاه، برگزاری گردهمایی دانش‌آموختگان در داخل و خارج از دانشگاه، برگزاری جشن‌های فارغ‌التحصیلی دانشجویان، برگزاری کنگره تازه‌ترین دستاوردهای پژوهش در دانش پزشکی، انجام مصاحبه و تقدیر از پیشکسوتان، تشکیل بانک اطلاعاتی دانش‌آموختگان و اطلاع‌رسانی از آخرین اخبار و رویدادها از طریق سایت و نشریات از فعالیت‌های این دفتر است که نمونه‌هایی از این فعالیت‌ها در دانشگاه انعکاس داشته است.
وی ضمن تأکید بر داشتن تعهد حرفه‌ای در پیشبرد تمامی اهداف دانشگاه گفت: برگزاری سمینار سالانه تعهد حرفه‌ای در خدمات سلامت با همکاری بنیاد علمی فرهنگی استاد بهادری یکی از مهم‌ترین برنامه‌های این دفتر است که امسال پنجمین سمینار در دستور کار دفتر قرار دارد.
در پایان استاد دکتر مسلم بهادری رئیس دفتر ارتباط با دانش‌آموختگان دانشگاه، ضمن قدردانی از حضور رئیس دانشگاه در این دفتر گفت: انگیزه من برای خدمت در دانشگاه بعد از بازنشستگی، دیدن شاگردانی همچون شماست که بی‌دریغ برای پیشرفت دانشگاه تلاش می‌کنید.
وی افزود: تعهد دانش‌آموخته‌های دانشگاه در پیشرفت و سرآمدی دانشگاه ستودنی است و تکریم پیشکسوتان و قدردانی از آن‌ها برای هموار کردن این مسیر سخت و طولانی بسیار ارزشمند است.
فریبا  مقدم
تهیه کننده:

فریبا مقدم

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *