اخبار جلسات و نشست ها

 

 

نخستین نشست هیئت‌رئیسه دانشگاه در سال نو

مشارکت هیئت‌رئیسه دانشگاه در پویش حمایت از سیل‌زدگان و درخواست از اعضای هیئت‌علمی و کارکنان دانشگاه برای کمک به آسیب دیدگان سیل

در نشست هیئت‌رئیسه دانشگاه، نقاط قوت و مسائل مربوط به بازدیدهای نوروزی از بیمارستان‌ها، تغییر ساختار معاونت اجتماعی فرهنگی و نحوه کمک‌رسانی به سیل‌زدگان موردبحث و بررسی قرار گرفت.

گالری عکس
در این نشست که صبح روز یکشنبه 18 فرودین 98 در سالن شورای حکیم تشکیل شد، دکتر کریمی رییس دانشگاه در سخنان پیش از دستور با تبریک سال نو و تشکر از بازدیدهای هیئت‌رئیسه در ایام نوروز، از اعضای هیئت‌رئیسه خواست نقطه نظرات و پیشنهادهای خود را  نسبت به عملکرد بیمارستان‌ها در این ایام ارائه دهند.
وی با اشاره به مسائل ناشی از سیل در کشور، بار دیگر بر تصمیم‌گیری مبتنی بر آینده‌نگری تأکید کرد و گفت: ما در جایگاه نقد این مسائل نیستیم ولی از این حادثه می‌توانیم برای دانشگاه نتیجه بگیریم که مسئولان رده‌های مختلف دانشگاه در تصمیم‌گیری‌هایشان، باید به نتایج طولانی‌مدت آن در دانشگاه، کشور، افراد و نسل‌های بعد نیز توجه داشته باشند. ممکن است فکر کنیم تصمیمی که امروز اتخاذ می‌کنیم  برای دانشگاه مفید باشد ولی  باید تأثیر آن تصمیم را نیز در آینده موردتوجه قرار دهیم.
سپس اعضای هیئت‌رئیسه به بیان نتایج بازدیدهای خود از بیمارستان‌ها در ایام نوروز پرداختند و نقاط قوت و مسائل بیمارستان‌ها را مطرح کردند. به‌عنوان نمونه دکتر صادق نیت رییس مجتمع بیمارستان امام خمینی از انجام دو هزار 500 خدمت بستری اورژانس، 700 عمل جراحی و 10 هزار خدمت پاراکلینیکی و آزمایشگاهی در بیمارستان  امام خمینی در این ایام خبر داد.
در ادامه بحث تغییر ساختار معاونت اجتماعی و فرهنگی دانشگاه مطرح شد و دکتر رستمیان معاون فرهنگی دانشگاه توضیحات مربوط به این بخش را ارائه داد.
سپس موضوع امدادرسانی به سیل‌زدگان مطرح و مصوب شد هیئت‌رئیسه دانشگاه در قدم اول با اختصاص یک روز از حقوق خود  در پویش دانشگاه برای حمایت از سیل‌زدگان مشارکت کنند تا داروها و ملزومات موردنیاز مناطق آسیب‌دیده به‌صورت متمرکز تهیه و ارسال شود. براین اساس هریک از اعضای هیئت‌علمی و کارکنان دانشگاه نیز می‌توانند در این پویش مشارکت و یک روز از حقوق خود را به این امر اختصاص دهند. این پویش از طریق پیامک به اعضای هیئت‌علمی و از طریق اتوماسیون اداری به کارکنان اطلاع‌رسانی شده است.
در ادامه دکتر کریمی به جمع‌بندی مباحث مطرح‌شده پرداخت و در خصوص بازدیدهای نوروزی گفت: در طول سال بیمارستان‌ها با تمامی ظرفیت خود و باوجود فشارهای متعدد ناشی از کمبودها، افزایش تقاضای مردم و سازمان‌های نظارتی، خدمت‌رسانی می‌کنند. افزون بر این، در ایام نوروز نیز درحالی‌که اکثر بیمارستان‌های خصوصی فعالیت خود را کاهش می‌دهند؛ بازهم بیمارستان‌های دانشگاه فعال هستند؛ بنابراین دور از انصاف است که در بازدیدهای هیئت‌رئیسه فشار مضاعفی به آنان وارد شود. باید خود را به‌جای افرادی بگذاریم که به‌جای سپری کردن تعطیلات در کنار خانواده خود، در اورژانس‌ها خدمت‌رسانی می‌کنند درحالی‌که سایرین همراه خانواده‌هایشان هستند. مواردی هم که امروز مطرح شد را به رییس بیمارستان‌های مربوطه منتقل کنید که موردتوجه قرار گیرد.
وی در خصوص تغییر ساختار معاونت اجتماعی فرهنگی دانشگاه گفت: تصمیمات هیئت‌رئیسه دانشگاه باید با آرامش اتخاذ شود. باید بپذیریم دانشگاه مانند کشتی بزرگی است که نباید آن را با موج‌های تند مواجه کرد. معاونت اجتماعی هم در این مدت با حضور دکتر رستمیان پیشرفت بسیاری داشته اما تأکید ما بر هماهنگی دانشگاه با وزارت بهداشت است لذا بر اساس بخشنامه وزارت بهداشت عمل شد.

دکتر کریمی در خصوص امدادرسانی به سیل‌زدگان گفت: استان تهران معین امدادرسانی به خوزستان است و دکتر رضایی معاون درمان دانشگاه به همراه تیمی از استانداری امروز عازم خوزستان شدند تا پس از بررسی‌های بیشتر، نیازهای درمانی، دارویی و تجهیزاتی را شناسایی کنند تا بتوانیم این کمک‌ها را به‌طور هماهنگ ارسال نماییم.
خبرنگار: سمیرا کرمی
عکس: مهدی کیهان

سمیرا  کرمی
تهیه کننده:

سمیرا کرمی